6563 Sayılı Kanun, kişisel verilerin korunması ile ilgili özel bir hüküm içermektedir. Düzenlemeye göre Hizmet Sağlayıcılar ve aracı hizmet
sağlayıcılar 6563 Sayılı Kanun kapsamında yaptıkları işlemler sebebiyle elde ettikleri kişisel verileri güvenle saklamak zorundalar. Ayrıca kişisel verileri, ilgili kişinin izniolmadan üçüncü kişilere iletmeleri ve başka amaçla kullanmaları da kanun hükmü ile yasaklanmıştır.
6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda bu durum aşağıdaki şekilde açıklanmıştır:
MADDE 10 – (1) Hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcı:
a) Bu Kanun çerçevesinde yapmış olduğu işlemler nedeniyle elde ettiği kişisel
verilerin saklanmasından ve güvenliğinden sorumludur.
b) Kişisel verileri ilgili kişinin onayı olmaksızın üçüncü kişilere iletemez
ve başka amaçlarla kullanamaz.
Less Medya Kişisel verilerin işlenmesi ile ilgili kurallar nelerdir?
1- Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma: Less Medya, topladığı ya da
kendisine diğer şirketlerden gelen verilerin kaynağını sorgular ve bunların hukuka uygun ve dürüstlük kuralları çerçevesinde elde edilmesine önem verir.
2- Doğru ve gerektiğinde güncel olma: Less Medya, kurum bünyesinde bulunan bütün verilerin doğru bilgi olmasına, yanlış bilgi içermemesine ve
nihayet kişisel verilerde değişiklik olduğunda bunları kendisine iletildiği takdirde güncellemeye önem verir.
3- Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme: Less Medya, ancak sunduğu ve
hizmet sırasında kişilerden onayını aldığı amaçlarla sınırlı şekilde verileri işler. İş amacı dışında verileri işlemez, kullanmaz ve kullandırtmaz.
4- İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma: Less Medya, sadece
verileri işlendikleri amaçla sınırlı ve hizmetin gerektirdiği ölçüde kullanır.
5- İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme: Less Medya, verileri faaliyetin tabi olduğu Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili Mevzuat uyarınca resmi makamların öngördüğü süreler kadar tutar.
Less Medya Kişisel verilerin silinmesi
Kanunen saklanması gereken sürelerin dolması, yargı süreçlerinin tamamlanması, diğer gereklilikler ortadan kalktığında Less Medya tarafından
bu veriler kendiliğinden ya da ilgili kişinin talebi üzerine silinir.
Less Medya'da gizlilik, veri ve işlem güvenliği;
Kişisel veriler gizlidir ve Less Medya‘de bu gizliliğe riayet
etmektedir. Kişisel verilere şirket içinde ancak yetki verilmiş kişiler
ulaşabilir. Less Medya tarafından toplanan kişisel verilerin korunması ve
yetkisiz kişilerin eline geçmemesi ve mağduriyet doğurmaması bakımından gerekli teknik ve idari bütün tedbirler alınmaktadır. Bu çerçevede yazılımların
standartlara uygun olması, şirket içinde de KVKK‘ya riayet edilmesi sağlanmaktadır.
Özel nitelikli verilerin işlenmesi
Kanun’a göre Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika
üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili
verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel veridir.Less Medya özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, ayrıca Kurul tarafından
belirlenen yeterli önlemleri alır.
Less Medya, hizmetlerin daha iyi verilebilmesi için kişilerin onayı ile özel nitelikli verileri ancak
toplandıkları amaç için işleyebilir.
Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) m.11’e göre kişilerin hakları neler?
1- Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme
2- Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme
3- Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme
4- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme
5- Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme
6- 7’nci maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme
7- (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme
8- İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi
suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme
9- Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara
uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme, hakkına sahiptir.
Kişisel veri sahipleri yukarıda belirtilen haklarına ilişkin taleplerini
(Less Medya iletişim adresine) iadeli taahhütlü mektupla ve kimlik fotokopileriyle (nüfus cüzdanı için sadece ön yüz fotokopisi olacak şekilde)
birlikte iletebilirler. Başvurular, Less Medya‘ya ulaşmasından sonra en geç 30 gün içinde cevaplanır. Başvuruların, iadeli taahhütlü mektupla yapılması gerekmektedir. Ayrıca, kişi sadece kendisi için başvuruda bulunabilir. Eşi, yakını veya arkadaş hakkında yapılan başvurular kabul edilmez.
Firmaların temasta oldukları kişi veya kurumlarla olan iletişimlerini yürüttükleri Call Center (Çağrı Merkezi) yazılım, donanım, insan kaynakları ve iş akışlarından oluşan etkileşim merkezlerinden biridir. Yoğun şekilde gelen ve giden telefon çağrılarının gerçekleştirildiği merkezler olan call centerlar genel anlamda bilgi hatları, müşteri ilişkileri, rezervasyon merkezi, yardım masası gibi genel hizmetler sunan yapılardır.
Son zamanlarda yapı itibariyle değişime uğrayan çağrı merkezleri yalnızca telefon çağrısı almakla kalmayıp aynı zamanda e-posta, fax, sms, çevirimiçi sohbet (online chat) gibi iletişim kanallarını da yönetebilecek donanıma sahipler. Bundan dolayı bu merkezler Customer Interaction Center, Contact Center, Customer Contact Center, Customer Interaction platform gibi isimlerle de bilinmektedirler. Bunlara karşın dile yerleşiklik açısından oldukça güçlü bir ifade olan call center terimi belirtilen veya ileride gelişecek olan iletişim kanallarının tamamını ifade eder bir şekilde kapsayıcı terim olmaya devam edecektir.
Less Medya ile Call Center (Çağrı Merkezi) Çözümleri
Çağrı merkezleri şirketler için birçok fayda sağlar. Bunların bazılarını aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz:
Şirket operasyon giderleri azaltılır
Müşteriler tek bir merkezden hizmet alabilir
Toplanan veriler bir kaynakta depolanabilir
Müşteri talep, şikayet veya bilgilerinin kolay ve basit bir şekilde toplanması
Satış ve pazarlama departmanları için büyük bir destektir
Müşteri taleplerinin7/24 alındığı bir merkezdir
Müşteriyi tanıma ile müşteri sadakatinin artırılması sağlanır