
Google Analytics 4 Periyodik Tablosu
2013’te Google Analytics’in orijinal Periyodik Tablosunu yaptım ve Google Analytics 4’ün piyasaya sürülmesiyle güncelleme zamanı geldi. Bu projeyi geliştirdim çünkü öğrencilerimin aynı anda GA’ya hayran olduklarını ve sağladığı bilgilerden çok etkilendiklerini fark ettim. İşleri kolaylaştırmak için Google Analytics’in sunduğu tüm güçlü seçeneklerin görsel bir görüntüsünü geliştirdim.
Bu görsel araç, Google Analytics 4’ün birçok bileşenini basitleştirmenize ve düzenlemenize ve bunların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamanıza yardımcı olmak için burada.
GOOGLE ANALYTİCS 4 PERİYODİK TABLOSU İNDİR
ARAYÜZ
Yeni GA4 arayüzünün keyfini çıkarın ve verilerinize yeni yöntemlerle göz atın. Şablonlar, analiz modellerini kolaylıkla kurmanıza yardımcı olur ve otomatikleştirilmiş içgörüler, eğilimleri ve beklenmeyen değişiklikleri vurgular. Her zaman olduğu gibi, gerçek zamanlı raporlar, sitenizde kimlerin olduğunu, istediğiniz zaman görmenizi sağlar.
ÖZEL GEZİNME
GA4 raporlarınızı kendi navigasyonunuzu içerecek şekilde özelleştirebilirsiniz.
KEŞİF MERKEZİ
Google Analytics verilerinizi yeni ve güzel yollarla keşfedin
OTOMATİK ÖNGÖRÜLER
Sen dışarıdayken… bu oldu
KEŞİF ŞABLONLARI
Birkaç tıklamayla güçlü analiz modelleri oluşturun
GERÇEK ZAMANLI RAPORLAR
Şu anda sitenizi kimler ziyaret ediyor?
KİTLE
GA4’te kitle davranışınızı yakından izleyebileceğinizi bilmenin rahatlığını yaşayın. Benzer ziyaretçileri bir araya getirerek özel hedef kitleler oluşturun ve analizin derinliklerine inin. Ziyaretçi teknolojisini ve demografik özelliklerini izleyerek ve gizliliklerine saygı duyarak kullanıcılarınızın temel niteliklerini anlayın.
TEKNOLOJİ
Kullanıcılarınızın ve tarayıcılarının ayrıntılarını anlayın
İZLEYİCİLER
Derin analiz için benzer web sitesi ziyaretçilerinden oluşan gruplar oluşturun (gelişmiş segmentlerin yerini alır)
DEMOGRAFİ
Gizliliğe saygı duyarken ziyaretçilerinizi daha iyi tanıyın
DÖNÜŞÜMLER
Dönüşümlerinizi izleyerek web sitenizin amacına ulaşın. Sitenizin nasıl gelir elde ettiğini görmek için para kazanma konusuna bakın. İnsanların uygulama içi satın almalarla uygulamalarınızdan nasıl satın aldıklarını öğrenin ve kullanıcılarınızın gezinme yollarını takip etmek için özel huniler oluşturun. Performansı artırmak için yayıncı reklamlarını izleyin ve biraz hafif kodlamayla e-ticaret satın alımlarınızın bir özetini görün.
PARA KAZANMA
Siteniz nasıl para kazanıyor?
UYGULAMA İÇİ SATIN ALMA İŞLEMLERİ
Uygulama ekonomisi yıldız mı? Uygulamalarınızdan kaç kişinin satın aldığını öğrenin!
YAYINCI REKLAMLARI
Daha derin reklam performansı raporlamasının kilidini açın ve sonuçları iyileştirin
E-TİCARET SATIN ALMA İŞLEMLERİ
En önemli para kazandıranlarınızı özetlemek (bazı kodlar gereklidir)
HUNİLER
Hunilerinizi mümkün olan en geniş ölçüde özelleştirin
DÖNÜŞÜMLER
“Ne Kadar” – Web sitenizin amacı nedir?
AYARLAR
Cihaza göre raporlama veya raporlama kimliğinizi özelleştirerek kullanıcıları birleştirme arasında seçim yapın. Hesabınızın sorunsuz çalıştığından ve kimlerin erişime sahip olduğunu kontrol ettiğinizden emin olmak için mülkünüzü ve yönetici ayarlarınızı yapılandırın. Gereksiz bilgileri temizlemek ve önemli verileri gerektiği kadar tutmak için veri saklamanızı yapılandırın.
KİMLİK BİLDİRME
Cihaza göre raporlamak mı yoksa kullanıcıları birleştirmek mi istiyorsunuz?
ÖZEL BOYUTLAR
GA4’ün çok sayıda özel boyutundan yararlanın
YÖNETİCİ AYARLARI
Hesabınızın sorunsuz çalıştığından emin olmak için ne yapabilirsiniz?
MÜLK AYARLARI
Benzersiz web mülkünüze bağlı ayarlar
İLİŞKİLENDİRME MODELİ
Hesabınızdaki dönüşümleri nasıl ilişkilendirmek istiyorsunuz? Sonunda GA4’te hesap genelinde bir ilişkilendirme modeli belirleyebilirsiniz!
KULLANICI YÖNETİMİ
Hesabınıza kimler erişebilir?
DAVRANIŞ
GA4’te yalnızca birkaç tıklamayla kullanıcı davranışınızı analiz edin. Kullanıcılarınızın gerçekleştirdiği önemli işlemleri anlamak için etkinlik raporlarınıza bakın. Nerede optimize edileceğine karar vermek için sayfalarınızı ve ekran görünümlerinizi kolayca görün ve insanların sitenizde ve her sayfada ne kadar kaldığını görmek için kullanıcı etkileşiminizi izleyin.
SAYFALAR VE EKRANLAR
Sitenizde neye bakıyorlar?
OLAY RAPORU
GA4’teki her şey bir olaydır, ancak olay raporlarının özel bir anlamı vardır!
NİŞANLANMAK
Ziyaretçileriniz 10 saniyelik harikalar mı yoksa uzun nakliyeciler mi?
KAZANMA
GA4 edinimiyle kullanıcıların sitenize nasıl geldiği hakkında bilgi edinin. Ziyaretçiler organik arama, ücretli kampanyalar, yönlendirmeler yoluyla mı geliyor? GA4’te öğrenin ve edinme analiziniz aracılığıyla kullanıcıları elinizde tutarak daha yüksek bir YG oluşturun.
TRAFİK EDİNME
Web sitenizin trafik kaynakları hakkında nereden bilgi edinebilirsiniz?
KAZANMA
Sitenize nasıl kullanıcı ve trafik çekiyorsunuz?
ÜRÜN
Yeni GA4 olay tabanlı veri modelinin ve sunduğu her şeyin keyfini çıkarın. iOS uygulamanızdan, Android uygulamanızdan ve web sitenizden gelen verileri veri akışlarıyla tek bir Analytics mülkünde analiz edin. Gizliliklerine saygı duyarak kullanıcı özelliklerini yakalayın ve değişiklikleri kimin ve ne zaman yaptığını görmek için istediğiniz zaman değişiklik geçmişinizi kontrol edin. Kurulum asistanı başlamanıza yardımcı olacak ve hata ayıklama görünümü kesinlikle favoriniz olacak.
OLAY TABANLI VERİ MODELİ
Google Analytics 4’ü önceki GA sürümlerinden farklı (ve daha verimli) yapan şey budur.
HATA AYIKLAMA GÖRÜNÜMÜ
GA4’teki en iyi özellik eller aşağı!
KURULUM YARDIMCISI
GA4’ü kullanmaya başlamanın en iyi yolu
VERİ AKIŞLARI
Web sitenizdeki ve uygulamalarınızdaki verileri akışlarla doğrudan GA4’e çekin
KULLANICI ÖZELLİKLERİ
Bir ziyaretçi hakkında bildiğiniz her şeyi, onları kişisel olarak tanımlamadan yakalayın
TARİHİ DEĞİŞTİR
Bunu kim yaptı? Ne zaman yaptılar?
VERİ
GA4’teki verileriniz üzerinde tam kontrole sahip olduğunuzu bilerek rahatlayın. Artık Google Analytics’teki verileri silme özgürlüğüne sahipsiniz, böylece raporlarınızı bulutlandıran gereksiz bilgiler yok. Verilerinizi hesabınıza girmeden önce değiştirmek ve temizlemek için veri filtrelerini kullanın ve ham analitik verilerinize anında erişim için Bigquery Linking’i keşfedin. Google sinyalleri, cihazlar arası izlemeye izin verir ve hatta veri içe aktarma ile çevrimdışı verilerinizi Google Analytics’e aktarabilirsiniz.
VERİ İÇE AKTARMA
Çevrimdışı verilerinizi Google Analytics’e aktarın
VERİ SİLME TALEPLERİ
Artık (nihayet) verileri Google Analytics’ten silebilirsiniz!
VERİLERİ TEMİZLE
Temiz veri arayışı hiç bitmiyor, ancak GA4’te çok daha kolay hale geldi
GOOGLE ADS BAĞLANTISI
Google Ads verilerinizi sorunsuz bir şekilde Google Analytics raporlarına bağlayın
BİGQUERY BAĞLANTISI
Ham analitik verilerinize yıldırım hızında erişin!
ARAMA KONSOLU BAĞLAMA
GA4 içindeki arama verilerinizi görüntüleyin
TİCARET MERKEZİ BAĞLANTISI
Ücretsiz ve ücretli Google ürün listelemeleri için daha iyi izleme elde edin
GELİŞMİŞ REKLAM YÖNETİMİ BAĞLANTISI
Google’ın Ad Manager, Search Ads 360 ve Display & Video 360 gibi premium reklamcılık ürünleriyle bağlantı kurun
VERİ SAKLAMA
GA hesabınızdaki verileri ne kadar süreyle tutmalısınız?
VERİ FİLTRELERİ
Hesabınıza girmeden önce verilerinizi değiştirin ve temizleyin
GOOGLE SİNYALLERİ
Küçük bir makine öğrenimi ile Cihazlar Arası izleme