BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > SERP Özelliği Nedir? 2020 Tüm SERP Özellikleri Listesi

SERP Özelliği Nedir? 2020 Tüm SERP Özellikleri Listesi

İnternet pazarlama jargonu birçok kısaltmanın etrafında döner ve muhtemelen sıklıkla atıfta bulunulan “SERP” terimini zaten duymuşsunuzdur. Peki, SERP nedir ve neden önemlidir?

Arama motoru sonuç sayfası (SERP), bir kullanıcının aramasına veya sorgusuna yanıt olarak bir arama motoru tarafından oluşturulan bir sayfadır. SERP’ler, kullanıcının aramasıyla ilgili sonuçların veya sitelerin bir listesini görüntüler. Ücretli reklamlar, eğer ilgiliyse, bir SERP‘de de görünebilir.

SERP‘ler ve bunların arama motoru optimizasyonu (SEO) için önemi hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, okumaya devam edin!

Serp’ler Nedir?

En son ne aradın? Sonuçlara göz attığınızı hatırlıyor musunuz? Yeni bilgiler için tüm tıklanabilir seçenekleri içeren sayfalar, arama motoru sonuç sayfaları veya SERP’ lerdir.

İşte SERP’ lerin hızlı bir tanımı!

SERP ( Arama Motoru Sonuçları Sayfası ), arama motoru sonuç sayfası anlamına gelir ve Google’ın veya diğer arama motorlarının arama çubuğuna bir sorgu girdikten sonra alınan sonuçları listeleyen sayfadır. Arama motorları, girilen anahtar kelimelerle ilgili URL’lerin bir sıralamasını sağlar.

Arama motorları SERP’leri nasıl oluşturur?

Her anahtar kelime öbeği için, anahtar kelimeleri içeren uygun web sayfaları, benzersiz arama motoru sıralama faktörleri kullanılarak en alakalıdan en aza doğru sıralanır. Örneğin Google, algoritması için 200’den fazla sıralama faktörüne sahiptir.

İlk SERP tipik olarak tüm dikkat ve tıklamaları kullanıcılardan alır, ancak arama motorları birden fazla sonuç sayfasına sahip olabilir.

İster Google veya Bing arama motorunu tercih edin. Her durumda ” SERP ” etiketi geçerlidir ve her durumda şirketinizin web sitesinin kelimeler için birinci sınıf bir konumda olduğundan emin olmalısınız.

SERP’lerde sonuç türleri

SERP’ lerin organik ve ücretli olmak üzere iki ana sonuç kategorisi vardır, ancak organik arama sonuçları listenin büyük kısmını oluşturur.

Etkili bir yaklaşım seçebilmeniz için farklılıklara bakalım.

SERP’lerde organik sonuçlar

Organik sonuçlar, bir arama motorunun algoritmalarının kalitesi, alaka düzeyi ve yetki faktörleriyle doğal olarak eşleşen sayfaların listeleridir. Sıralama algoritmaları, çevrimiçi içeriği bir dizi standartla derecelendirir.

Biçim genellikle Google SERP‘lerinde değişir, ancak organik metin tabanlı sonuçlar genellikle ön sayfada on civarında sıralanır. SEO’nun amacı, ilk sayfada belirgin bir yer edinmek ve az sayıda kullanıcının ulaştığı ikinci veya üçüncü sayfalarda konumlanmaktan kaçınmaktır.

Organik sonuçlar Google’ın karmaşık sistemiyle eşleştiğinden, kullanıcıları memnun etmek için kapsamlı çaba gerektirirler. Sorguların arkasındaki arama amacını dikkatlice çekmek, daha iyi sıralamalar oluşturur. Arama amacı birisinin neden belirli anahtar kelimeleri aradığı, genellikle üç gruba ayrılır:

  • İşlemsel: kullanıcı düşünüyor veya satın almaya hazır (örneğin “klima fiyatları”).
  • Bilgilendirici: kullanıcı bir konuyu öğrenmeye çalışıyor (örneğin, ” ingilizce nasıl sayılır”).
  • Gezinme: kullanıcı önceden belirlenmiş bir varış noktasına veya bilgiye ulaşmak ister (örn. “50 m2 ev gibi”).

Google, kullanıcı deneyimini ve kaliteli içerik oluşturmayı vurgular, bu nedenle doğru amaca yönelik sayfalar SERP’ lerin organik tarafında iyi performans gösterir.

Google SERP’lerde ücretli sonuçlar

SERP’ lerdeki ücretli arama sonuçları genellikle organik sonuçları üstte, yanlarda ve altta çevreler. Google’daki “Reklam” gibi bazı ayrımlarla organik metin reklamlarla aynı kurulumu izleyebilirler.

Adından da anlaşılacağı gibi, bu sonuçların arama motorlarında gösterilmesinin bir maliyeti vardır. Bin gösterim başına maliyet (BGBM) internet reklamcılığı yapılarının normal kategorilerine girerler, bu da bin gösterim başına ödeme yapacağınız veya tıklama başına ödeme (PPC) anlamına gelir, yani birisi reklamınızı tıkladığında ödeme yaparsınız.

Görsel tabanlı ücretli reklamlar, özellikle ürünleri ve satın alma seçeneklerini listelemek için SERP’ lerin etrafına yerleştirilebilir.

Google SERP Özellikleri Nelerdir?

  • SERP tanımımız, SERP özelliğine genel bakış olmadan tamamlanmış sayılmaz.
  • SERP‘lerde bazı sonuçları vurgulayan ilginç özellikler vardır. Google ve diğer arama motorları geliştikçe sonuçlara faydalı kutular, görseller ve etkileşimli paneller eklediler.
  • Arama motoru sonuç sayfalarında olağan dışı herhangi bir şey muhtemelen bir SERP özelliğidir. Ücretli reklamlar gibi, SERP özellikleri de arama yolculuğu sırasında kullanıcı deneyimini zenginleştirir.

SERP’ler SEO için neden önemlidir?

İş dünyasında “konum her şeydir” ve bu gerçek SEO için de geçerlidir. SERP, gelir elde etmek ve maruz kalma elde etmek için ustalaşmanız gereken özelliktir.

SERP‘ler, SEO stratejinizin diğer web siteleri ile çarpıştığı arenadır. Burası, kullanıcılarla ilk temas kurduğunuz ve potansiyel müşterileri sayfalarınıza çekeceğiniz yerdir. Arama motoru optimizasyon tekniğinizi geliştirmeniz gereken yer burasıdır.