BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Dijital Pazarlama ve Kanalları

Dijital Pazarlama ve Kanalları

Bir işletmenin pazarlama planında dijital pazarlamaya sahip olmanın yan adım atabileceği günler geride kaldı. Dijital pazarlama terimi ilk olarak dijital çağın başladığı 1990’larda kullanılırken, işletmeler 30 yıl sonra dijital pazarlama alanına dalmakta tereddüt etmeye devam ediyor.

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, her tür çevrimiçi pazarlamayı kapsayan kapsayıcı bir terimdir. Diğerlerinin yanı sıra video pazarlama, e-posta pazarlaması, içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, SEO, PPC, görüntülü reklamcılık ve mobil pazarlamadan oluşur. Dijital pazarlama genellikle gerçek zamanlı olarak gerçekleştiğinden, stratejiyi, içeriği ve kampanyaları sürekli olarak analiz edebilirsiniz. Bunu yaparak neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlayabilirsiniz. Ardından, sizi doğru yola sokmak için hızlıca değişiklikler yapın.

Dijital pazarlamanın faydaları

Birçok dijital pazarlama avantajından sadece birkaçı aşağıda sıraladık.

  • Sürekli çevrimiçi varlık
  • Uygun maliyetli
  • Anında ve oldukça ölçülebilir sonuçlar sağlar.
  • Mükemmel bir yatırım getirisi (ROI) sağlar.
  • Siz ve müşteriniz arasında düz bir iletişim yolu sağlar.
  • Alıcının yolculuğunun ilk aşamalarında potansiyel müşterilere ulaşır.
  • Hedef kitlelerle gerçek zamanlı etkileşim kurabilir
  • Oldukça hedeflenebilir
  • Kişiselleştirme yetenekleri sunar
  • Küresel bir erişime sahiptir.

İşletmeniz için en etkili dijital pazarlama kanallarını belirlerken dikkat edilmesi gerekenler

Her iş farklıdır. Bu nedenle, işletmeniz için en etkili dijital pazarlama kanallarını belirlemeden önce göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli faktörler şunlardır:

  • Markanız nedir?
  • İş hedefleriniz neler?
  • Pazarlama hedefleriniz nelerdir?
  • Hedef kitleniz nerede?
  • Bütçeniz ne kadar?
  • En etkili 5 dijital pazarlama kanalı

Tüm dijital pazarlama kanalları, bir işletmenin çözümünde rol oynar ve birbirleriyle uyumlu bir şekilde oynar. İşletmeniz için en etkili dijital pazarlama kanalları, ana hatlarıyla belirttiğim hususlara bağlı olsa da işte trend olan ve önemli sonuçlar ürettiği gösterilen en etkili 5 dijital pazarlama kanalı.

Web Siteleri (İçerik Pazarlama)

Web siteniz, markanız, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında izleyicileri eğitebileceğiniz özel bir platform sağladığı için işletmeniz için sahip olunması gereken bir araçtır. Bu, hedef kitlenizin sağlam bir şekilde anlaşılmasını ve etkili bir içerik pazarlama stratejisi gerektirir. Şirketinizin boyutu ne olursa olsun, bir web sitesi işletmenize potansiyel müşterilere iletişim kurmak ve / veya satış yapmak için ihtiyaç duyduğu çevrimiçi varlığı sağlayabilir.

Video pazarlama

Günümüzün en baskın dijital pazarlama trendlerinden biri ve muhtemelen önümüzdeki 5-10 yıl için video pazarlamadır. Bu istatistikler, videoyu dijital pazarlama stratejinize dahil etmenin önemini göstermektedir: Tüketicilerin yüzde 70’i bir markanın videosunu paylaştığını söylüyor İşletmelerin yüzde 72’si videonun dönüşüm oranlarını artırdığını söylüyor.

Eposta pazarlama

E-posta ile pazarlama, bir abonenin gelen kutusuna son derece alakalı içeriği zararlı olmayacak bir şekilde sunar. E-posta kampanyaları, müşterilerinizi ve satışlarınızı artırmak için mükemmel bir yoldur. Ayrıca, yaklaşan etkinlikler, diğer hizmetler veya yeni ürün teklifleri hakkında onları bilgilendirerek müşterilerinizle iletişim kurmanızı ve iletişim halinde kalmanızı sağlar. Güncellenmiş bir e-posta listesine sahip olduğunuzdan, e-postaları kişiselleştirdiğinizden ve tıklama oranlarını iyileştirmek için net bir harekete geçirici mesaj eklediğinizden emin olun.

İçerik pazarlama

Tanıtım içeriği parçaları arasında Blog gönderileri, infografikler, video içeriği, haberler, kontrol listeleri, vaka çalışmaları, web seminerleri ve teknik incelemeler yer alır- bunlar mükemmel kurşun mıknatıslardır. Satın alma döngüsünün beş aşamasında nerede olduklarına ve bilgiyi nasıl tükettiklerine bağlı olarak, hedef kitlenizle konuşmada hangilerinin en etkili olacağını düşünün.

Sosyal medya

Sosyal medya pazarlaması, bazı çok değerli nedenlerden dolayı bu listede yer alıyor, ancak bu sadece sosyal medya kullanıcılarının 3,81 milyar sınırına ulaşmasıyla ilgili değil. İnsanların kişisel bağlantılar kurmak için kullandıkları bir kanal olan sosyal medya, başlangıçta öngörülenden daha büyük ve daha iyi bir şeye dönüştü.

Sosyal Medya Size Nasıl Yardımcı Olabilir?

Müşteri etkileşimi.

Sosyal medya, marka takipçilerinizle ilişki kurmanıza olanak tanır. Markanızı halkla daha çekici hale getiren samimi insan dokunuşunu ekleyerek şirket imajınızı güçlendirebilirsiniz.

Daha geniş izleyici aralığı.

Sosyal medya gönderilerinin paylaşılması kolaydır ve hedef kitlenizi veya müşteri tabanınızı büyütmenize yardımcı olabilecek ağızdan ağza fırsatlar sunar. Daha da iyisi, içeriğinizin paylaşılması size bir servete mal olmaz.

Sizi Arayalım