BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Linkedin Reklamları

Linkedin Reklamları

LinkedIn, dünyanın farklı yerlerindeki profesyonellerin birbiriyle iletişime geçebildiği bir sosyal medya paltformudur. Linkedin açık pozisyonlarlar için eleman bulmak, marka bilinirliği sağlamak ya da güçlendirmek ve potansiyel müşterilere ulaşmak için kullanılabilir. Diğer sosyal platformlarda olduğu gibi Linkedin reklamları da LinkedIn’deki amacınıza hızla ulaşmanıza yardımcı olur. Hızlı ve yüksek fayda sağlayabilmek için stratejileri oluşturmak gerekir. Ancak LinkedIn reklamları, diğer sosyal medya mecralarındaki reklamlardan çok daha farklı bir çalışma gerektiriyor.

B2B hedef kitlesi için en iyi platform Linkedin’dir. B2B yani business to business, firmadan firmaya yapılan e-ticaret modelidir. LinkedIn de bu e-ticaret modeli için zemin hazırlayan en iyi iş ağı platformudur. LinkedIn’den hedef kitlenize ulaşmak, onları harekete geçirmek için LinkedIn reklamları kullanılabilir. LinkedIn reklamlarında oluşturulan kampanyalardan görüntüleme ve tıklama başına ücretlendirme yapılır.

linkedin reklamları

Linkedin Reklamları Verimli Midir?

LinkedIn reklamların ne kadar verimli olduğunu anlamak için LinkedIn’i doğru anlamak gerekir.

Linkedin dünyanın en geniş ve aktif profesyonel sosyal iş ağı ve paylaşım platformudur. Profesyonel bir iş ağı oluşturmak amacıyla 28 Aralık 2002’de kuruldu. 2020 Ocak ayı verilerine göre; dünyada 200 ülkede, 722 milyon kişi tarafından kullanılıyor. Türkiye’deki internet kullanıcılarının %25’inin, yani yaklaşık 9 milyon profesyonelin Linkedin profillerini aktif olarak kullandıklarını da belirtiyor.

Microsoft, LinkedIn’i 2016’da 26,2 milyar dolara satın aldı. LinkedIn, sosyal medya platformlarını kullanım hacimleri göz önüne alındığında 6. sırada yer alıyor. YouTube, Facebook, Instagram, Whatsapp ve Twitter ise ilk beşte yer alıyor. LinkedIn’de haftada 100.000’den fazla makale paylaşılıyor.

LinkedIn reklamlarının verimli olmasında bir diğer etken ise diğer platformlara göre Linkedin kullanıcılarının profilleri daha belirgin ve daha net analiz edilebiliyor olmasıdır. Her bir kullanıcı profili LinkedIn’de, özünde online bir CV özelliği taşıyor. Linkedin kullanıcılarının davranışları ve ilgi alanları arasında da daha fazla ortak nokta bulunuyor.

Şirketler İçin LinkedIn Hesap ve Reklam Yönetimi

LinkedIn reklamları, marka bilinirliğini artırmak, yeni müşterilere ulaşmak ve web sitesine trafik çekmek için profesyonellere yönelik reklam modelidir. Less Medya, deneyimli sosyal medya pazarlaması ekibi ile size ölçülebilir ve verimli LinkedIn reklamları hazırlar ve uygular.

LinkedIn reklamları oluştururken strateji oluşturma, reklam oluşturma ve reklam yönetimi olarak üç temel aşama vardır:

  • Reklam hedefi belirlenir.
  • Hedef kitle belirlenir.
  • Örnek olacabilecek diğer reklamlar incelenir.
  • LinkedIn reklam türü belirlenir.
  • Kampanya bütçesi belirlenir.
  • Reklam içeriği hazırlanır.
  • Görsel ya da video hazırlanır.
  • Harekete geçirici çağrı measajı hazırlanır.
  • Reklamlar kontrol aşamasından sonra yayına alınır.
  • Performans takibi yapılır.
  • CPC, CTR analizi yapılır.
  • Reklamların ne kadar verimli olup olmadığı incelenir.
linkedin ads

Linkedin Reklam Türleri

LinkedIn, reklamverenlere çeşitli reklam yerleştirme seçenekleri sunar. Yerleştirme alanı ve içeriğine göre LinkedIn reklam türleri aşağıdaki gibidir:

Sponsorlu İçerikler

Yerel reklamlar olarak da bilinen sponsorlu içerikler, mobil cihazlarda veya masaüstünde gezinip gezinmediklerine bakılmaksızın hedef kitlenizin LinkedIn feed’ini gösterilir. LinkedIn, bu reklamları normal içerikten ayırmak için “sponsorlu” olarak etiketler. Sponsorlu içerikle reklam verirken, çoklu görsel, tek görsel veya video kullanabilirsiniz.

Metin Reklamlar

Metin reklamları, LinkedIn’ın en basit reklam modelidir. Ekranın en üst tarafında ya da sağda görülebilir.. Metin reklamları yalnızca metin içerebilir veya reklam şirketinin logosu gibi bir görsel de içerebilir. Görünür ve profesyonel bir demografiyle güçlü potansiyel müşterilere ulaşmak istiyorsanız iyi bir seçenektir. Metin reklamlara tıklandığında bir web sitesine yönlendirilir.

Sponsorlu Mesajlaşma

Sponsorlu Mesajlaşma, LinkedIn üyelerine gelen kutularında doğrudan reklam vermenizi sağlar. Önceden Sponsorlu InMail olarak bilinirdi. LinkedIn’in ayda bir üyenin kaç sponsorlu bir mesaj reklamı alacağı konusunda bir sınırı vardır. Örneğin, hedef kitlenizin bir üyesi kısa bir süre içinde reklamlarınızdan birini iki defadan fazla alamaz. Tüketicilerin% 89’u işletmelerin mesajlaşma yoluyla iletişimde kalmasını tercih ederken, şirketlerin yalnızca% 48’i şu anda müşterilerle ve potansiyel müşterilerle bu şekilde etkileşime giriyor.

Dinamik Reklamlar

Dinamik Reklamlar LinkedIn’in sağ tarafında yayınlanır ve doğrudan kişiselleştirme yoluyla hedef kitleye ulaşır. Bir üyenin özet akışında dinamik bir reklam göründüğünde, fotoğrafı, işverenin adı ve iş unvanı gibi kendi kişisel bilgileri kendilerine geri yansıtılır. Bütün üyeler kişiselleştirilmiş bilgilerini görür. Üye profili bilgileri diğer üyelere gösterilmez. Ancak üyeler bu reklamları biraz fazla kişisel bulurlarsa, bu ayrıntıları gizlemek için ayarlarını değiştirebilirler.

Dinamik reklam türleri arasında Takipçi ve Sponsorlu reklamlar yer alır.

linkedin

Linkedin Reklam Maliyeti ve Fiyatlandırması

Linkedin’de reklam vermek için ödediğiniz tutar, ödediğiniz etkinlik türüne ve reklam açık artırmasına bağlıdır. Reklam ücreti, özetle reklamlarınızın yerleştirilmesi için rekabetçi teklifler vermenize fırsat veren online bir açık artırma sistemi tarafından belirlenir. Kampanya oluşturduğunuzda, benzer bir hedef kitleye ulaşmak isteyen diğer reklamverenlerle rekabet edersiniz.

LinkedIn, LinkedIn.com’u ziyaret eden her kişi için bir açık artırma yapar. Reklamverenlerden açık artımayı kazananın reklamları bu LinkedIn üyelerinegösterilir. Buna benzer olaraka, açık artırmayı kazanan mesaj reklamları da hedeflenen kullanıcıya gösterilir.

Reklamlar için ödediğiniz fiyatı belirleyen ana etkenler hedef kitle, teklif stratesijisi, hedef ve reklam alaka düzeyi puanı olarak 4 tanedir:

Benzer hedef kitleye ulaşmaya çalışan diğer reklamverenlere karşı teklif vermiş olursunuz. Hedef kitlenizin ne kadar talep gördüğü, açık artırmayı kazanmak için gereken maliyeti belirler. Eğer hedef kitleniz yüksek talep görüyorsa maliyet artar.

Kampanyanız için seçtiğiniz teklif stratejisi, anahtar sonuç başına ne kadar ödeme yaptığınızı etkileyecektir. LinkedIn reklamları için üç farklı teklif seçeneği mevcuttur:

  • En üst düzeye çıkarma teklif stratejisi: Kampanyanızın reklam açık artırmasında rekabetçi olmasını sağlamak için otomatik teklif verme özelliğini kullanır. Tam bütçenizi kullanırken kampanya sonuçlarınızı en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmıştır.
  • Hedef maliyet teklifi stratejisi: Anahtar sonuç başına hedef maliyet belirlemenize olanak tanır ve kampanya sonuçlarınızı en üst düzeye çıkarmak için otomatik teklif vermekten yararlanırken, sonuç başına günlük ortalama maliyetinizin hedef maliyetinize yakın kalmasını sağlar.
  • Manuel teklif stratejisi: Kampanya açık artırmasında, teklifiniz üzerine en çok kontrol olanağı veren stratejidir.

Diğer reklamlarda olduğu gibi en önemli adımlardan biri hedeflemedir. Seçtiğiniz reklam hedefi, kampanyanızda kullanabileceğiniz optimizasyon seçeneklerini ve teklif stratejilerini belirler. Reklamınızın nasıl ücretlendirildiğini belirlemek için teklif stratejisi ve optimizasyon hedefi önemlidir.

Alakalı ve dikkat çekici reklamlar, LinkedIn açık artırmasında daha iyi sonuç verir. Alaka düzeni puanı aşağıdakilere bağlı belirlenir:

  • tıklama oranı
  • yorumlar
  • beğeniler ve paylaşımlar

Alaka düzeyi puanı ne kadar iyi olursa ödediğiniz fiyat da o kadar düşük olur.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.