BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Landing Page Tasarım

Landing Page (Yaprak Site) Tasarımı

Özellikle e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahip olan Landing Page sayfaları farklı amaçlarla da düzenlenebilirler. Aynı zamanda geri dönüşümleri artırmak için de kullanılan bu sayfaların farklı tasarımları ve amaçları olmasına karşın içeriklerinde ve tasarımlarında dikkat edilmesi gereken ortak özellikler vardır.

landing page

Landing Page Nedir?

Landing Page sayfaları Türkçede Varış Sayfası olarak isimlendirilirler. Bu sayfalar belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konuyu barındıran ve kullanıcıların internet sitesi üzerinden ulaştıkları sayfalardır. Bu sayfaların internet sitesi üzerindeki diğer sayfalardan farkı vardır. İnternet kullanıcıları belli bir mesajı olan bu sayfalara bir mesaj üzerinden geri dönüşüm sağlamak için yönlendirilirler. Landing Page’ler farklı amaçlar ve farklı konuları öne çıkartmak için kullanılabilen sayfalardır. Kullanıcılar sosyal medya ya da Adwords kampanyaları ile bu sayfalara yönlendirilebilir ve böylelikle ziyaretçilerden bir geri dönüşüm sağlanmaya çalışılır.

Landing Page Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Landing page sayfaları e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere oldukça etkili olan sayfalardır. Bundan dolayı Landing page yaparken aşağıdaki konulara dikkat edilmesi gerekmektedir:

  • Temel özellikleri
  • Güven konuları
  • SEO çalışmaları
  • Tasarımla ilgili detaylar
  • İçeriğindeki form kullanımları

Landing Page Nasıl Olmalıdır?

Doğru Tasarım: Yaptığınız reklam harcamalarınızın verimli bir şekilde geri dönmesini istiyorsanız, ‘Landing Page’ tasarımını dikkatli bir şekilde yapmalısınız. Yönlendirildiği sayfada yeterince dikkat çekici bir sayfayla karşılaşmayan tüketiciler ekranı anında kapatabilir ve bu tüketiciden geri dönüş almanız söz konusu olamaz.

Doğru İçerik: Tüketicinizin sayfada neyle karşılaşmak istediğini doğru tahmin etmeniz çok önemlidir. Tam da bu noktada sayfanın kurgusu önem kazanır. Tüketici sayfayı açtığında karşısına çıkacak görsel, müzik, video veya yazı iyi planlanmalıdır. Sayfa mümkün olduğunca sade, az ve öz içeriğe sahip olmalıdır. Hatta bazen sayfanıza gelen kişiye isimle hitap etmek, kişiye özel mesajlar kullanmak gibi detaylar büyük farklar yaratır.

Hız: Açılan sayfa muhakkak hızlı yüklenmeli, tüketiciye bu noktada vakit kaybettiril memelidir. Bu gerçekleşmezse, tüketici beklemez ve başka sayfaya geçer. Bu yüzden içeriğin çok yoğun olmaması da önemlidir.

Doğru Analiz: Sayfanın geri dönüşüm oranları muhakkak takip edilmelidir. Sayfaya gelen tüketicinin sayfada kaç dakika kaldığı hangi noktada sayfayı terk ettiği gibi noktalar özenle incelenmeli ve bu şekilde gereken noktalarda iyileştirmeler gerçekleştirilmelidir. Buradaki en büyük avantaj tüm aktivitelerin takip edilebiliyor olmasıdır.

Doğru Strateji: Landing Page’ler gerek tasarım gerek verilen mesaj bağlamında mutlaka markanın stratejisine paralel, kurumsal kimliğiyle uyumlu bir görsellikte olmalıdır. Markadan bağımsız bir görüntüsü olan bir Landing Page’in markanıza katkısını beklemek doğru bir davranış olmaz.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.