BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Landing Page Tasarım

Landing Page (Yaprak Site) Tasarımı

Landing Page sayfaları e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların içeriklerinde ve tasarımlarında dikkat edilmesi gereken ortak özellikler bulunur.

landing page

Landing Page Nedir?

Öncelikle Landing Page’in tanımıyla başlayalım. Türkçe’de Varış Sayfası olarak isimlendirilen bu sayfalar, belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konuyu barındıran ve internet sitesi üzerinde kullanıcıların ulaştıkları sayfalardır. İnternet sitesi üzerindeki diğer sayfalardan farklı olarak bu sayfaların belli bir mesajı vardır ve bu mesaj üzerinden geri dönüşüm sağlamak için internet kullanıcıları bu sayfalara yönlendirilirler. Landing Page’ler farklı amaçlar ve farklı konuları öne çıkartmak için kullanılabilirler. Sosyal medya ya da Adwords kampanyaları ile kullanıcılar bu sayfalara yönlendirilebilir ve böylelikle ziyaretçilerden bir geri dönüşüm sağlanmaya çalışılır.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere oldukça etki etmesinden dolayı, Landing page sayfası oluşturulurken aşağıdaki maddelere dikkat edilmesi önemlidir.

  • temel özelliklerine,
  • güven konularına,
  • SEO çalışmalarına,
  • tasarımla ilgili detaylarına,
  • ve içeriğindeki form kullanımlarına,

Landing Page Nasıl Olmalıdır?

Doğru Tasarım – Online reklam harcamalarınızın geri dönmesini istiyorsanız, ‘Landing Page’ tasarımına çok önem vermeniz gerekir. Tüketici, yönlendirildiği sayfada eğer yeterince dikkat çekici bir sayfayla karşılaşmazsa, ekranı anında kapatabilir ve bu tüketiciden geri dönüş almanız söz konusu olamaz.

Doğru İçerik – Tüketicinizi tanımanız, sayfada neyle karşılaşmak istediğini doğru tahmin etmeniz her şeyden önemlidir. Sayfanın kurgusu bu noktada önem kazanır. Sırasıyla ilk karşısına çıkacak görsel veya müzik veya video veya yazı iyi planlanmalıdır. Mümkün olduğunca sade, az ve öz içeriğa sahip olmalıdır. Hatta kimi zaman sayfanıza gelen kişiye isimle hitap etmek, kişiye özel mesajlar kullanmak gibi detaylar büyük farklar yaratır.

Hız – Sayfa mutlaka hızlı yüklenmeli, tüketiciye bu noktada vakit kaybettirmemelidir. Aksi halde, tüketici beklemez ve başka sayfaya geçer. Bu nedenle içeriğin çok yoğun olmaması da önemlidir.

Doğru Analiz – Sayfanın geri dönüşüm oranları mutlaka takip edilmelidir. Gelen tüketicinin sayfada kaç dakika kaldığı hangi noktada sayfayı terk ettiği özenle incelenmeli ve bu şekilde gereken noktalarda iyileştirmeler yapılmalıdır. Buradaki en büyük şans tüm aktivitelerin takip edilebiliyor olmalısıdır.

Doğru Strateji – Gerek tasarım, gerek verilen mesaj bağlamında, ‘Landing Page’ler mutlaka markanın stratejisine paralel, kurumsal kimliğiyle uyumlu bir görsellikte olmalıdır. Aksi halde, markadan bağımsız bir görüntü çizen bir ‘Landing Page’in markanıza katkısını beklemek çok doğru olmaz.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.