BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Facebook Reklamları

Facebook Reklamları

Facebook en fazla üyenin olduğu sosyal medya uygulaması olarak dikkat çekiyor. Facebook sadece gençlere hitap etmiyor. İleri yaş grubu insanın da vakit geçirdiği ve sürekli takip ettiği bir platform o yüzden reklam alanı içinde geniş seçeneklere sahip.

Sosyal ağ üzerinden verilen reklamlar diğer reklam türlerine oranla çok daha kalıcı sonuç veriyor. Reklamlar sayesinde ürününüz, markanız çok sayıda insana ulaşabilir.  Hedef kitleye ulaşmanın günümüzdeki en hızlı ve kolay yolları arasında Facebook geliyor. Kitlelere ulaşmak günümüzde çok kolay ve bunu en hızlı yapabileceğiniz yer de gene Facebook oluyor.

Facebook’ta reklamları için uzman seviyesinde bilgi sahibi olmanız gerekmiyor. Basit self servis araçlar kullanarak kampanyalar oluşturabilir, kolayca okunabilir raporlarla performanslarını izleyebilirsiniz. Facebook’ta her ay iki milyardan fazla kullanıcı var. Nasıl bir hedef kitleye erişmek isterseniz isteyin, o hedef kitleyi Facebook’ta bulmanız mümkün.

Üye sayısı açısından Facebook en fazla sayıya sahip sosyal medya uygulaması diyebiliriz. Facebook sadece genç bireylere hitap etmiyor, orta ve ileri yaş grubundan da çok fazla sayıda üyeye sahip. Bu yüzden hedef kitle açısından geniş yelpazeye sahip. Tüm bunların yanı sıra sosyal ağlar üzerinden verilen reklamlar diğer reklam türlerine oranla çok daha kalıcı sonuç veriyor. Reklamlar sayesinde ürününüz, markanız çok sayıda insana ulaşabiliyor.

facebook

Facebook Reklam Verme Amaçları

Facebook reklamları ile doğru hedefleme yaparsanız iyi bir performansı gösterir. Reklam verme amacı seçimi oldukça önemlidir. Bu amaçlar kampanyalarınız veya hatta tek tek reklamlarınız için hedeflerinizi netleştirmenize yardımcı olur. Reklam oluşturmak için Reklam Yöneticisi’ne girilir ve aşağıdaki seçeneklerden biri seçilir:

Marka bilinirliği

Reklamlarını anımsama olasılığı daha yüksek olan kişilere reklam yayınlamak isteyen reklam verenler için uygundur. Bu kişilere reklamlar göstererek markanızın genel olarak bilinirliğini artırabilirsiniz.

Erişim

Bütçenizi aşmadan hedef kitlenizde reklamlarınızı maksimum sayıda kişiye ulaştırabilirsiniz. Ya da sadece işletmenizin konumu yakınında bulunan kişilere erişmeyi tercih edebilirsiniz.

Reklam verme amacınızı dönüşüm seçin ve insanlarına harekete geçmesini sağlayın.

Dönüşümler

Site veya uygulamanızdaki eylemleri artırmak için dönüşüm amaçlı reklam verebilirsiniz. Dönüşüm reklamlarını alışveriş, kayıt, potansiyel müşteri veya başka bir türde dönüşüm taleplerinize bakılmaksızın insanları bir şeyler yapmaya teşvik eden tarzda reklam modelidir.

Mağaza Ziyaretleri

Mağaza ziyaretleri amaçlı reklamlar ile fiziksel mağaza konumuza yakın müşterileri ulaşmaya yarar. Değerli eylemleri artırarak insanların çevrim içi ve çevrim dışı alışveriş yolculukları arasında bağlantı kurmasına olanak sağlar.

Katalog Satışları

Alaka düzeyi en yüksek ürünlerin tanıtımını otomatik yapar, bu sayede daha fazla ürünlerinizi hareketlendirebilirsiniz. Kataloğunuzu yükledikten ve kampanyanızı oluşturduktan sonra reklamınız doğru ürünleri doğru müşterilere ulaştıracaktır.

facebook reklam

Dinamik Reklamlar

Facebook dinamik reklamlar aracılığıyla sitenizde, uygulamanızda veya internetteki başka yerlerde ürünlerinize ilgi göstermiş olan kişilere otomatik olarak doğru ürünleri gösterebilirsiniz.

Bir kere ürün kataloğunuzu yükleyip kampanyanızı bir kez oluşturduktan sonra bu reklamlar, her ürün için doğru kişileri bulur. Ayrıca her zaman güncel fiyat ve stok bilgilerini kullanarak istediğiniz süre boyunca sizin yerinize çalışmaya devam eder. Dinamik reklamlar en iyi performanslarını internetteki ürün kataloğunuz ve reklamlarınız arasında güçlü bir geri bildirim döngüsü varsa gösterir.

Dinamik reklamlar yayınlamak için ihtiyacınız olan şeyler:

1. Facebook Pikseli veya SDK

Dinamik Reklamlar’a başlamak için Facebook Pikseli‘ni sitenize yüklemeniz gerekir. Ayrıca, doğrudan indirmeye teşvik eden alakalı reklamlar göstererek uygulama yüklemelerini de artırabilirsiniz. Bunun için Facebook SDK’yi yüklemeniz gerekir.

2. Business Manager Hesabı

Business Manager hesabına Dinamik reklamlar için ihtiyacınız olabilir, çünkü çoğu reklamdan daha geniş ölçekte kullanılıyor.

3. Ürün Kataloğu

Kişilere en uygun ürünleri gösterebilmek için bir ürün kataloğu oluşturun ve Business Manager’a yükleyin. Siteniz aşağıdaki Facebook ortaklarından birini destekliyorsa bu adımı geçebilirsiniz:

  • Shopify
  • Magento
  • BigCommerce

Dinamik reklamlar işletme hedeflerinize ulaşmanıza destek olur.

Seyahat Reklamları

Amaçları ister bir seyahat rezervasyonu yapmak isterse sadece seyahat konusunda ilham aramak olsun, hedef kitlenizi seyahat kataloğunuzdaki doğru ürünlerle eşleştirebilirsiniz. Seyahat reklamları sayesinde otelleri veya uçuşları inceleyip yer ayırtmamış kişilere, belirli tarihler ve seyahat noktaları gibi seyahat detaylarını temel alarak alakalı reklamlar gösterebilirsiniz.

Otomobil Envanteri Reklamları

Marka, model ve yıl gibi detayların yer aldığı araç kataloğunuzu yükleyin ve otomatik olarak doğru hedef kitlelere en ilgi çekici envanteri gösteren reklamlar oluşturun. Hedef kitlenizi araç detaylarının yer aldığı sayfalara, potansiyel müşteri başvuru formlarına veya diğer önemli konumlara yönlendirmek için otomobil envanteri reklamlarını kullanın ve potansiyel otomobil müşterilerine sürekli en alakalı araçlarınızı gösterin.

Gayrimenkul Reklamları

Gayrimenkul Reklamları sayesinde, ilanlarınızı yeni bir mülk satın almak veya kiralamakla ilgilenen kişilere gösterebilirsiniz. Gayrimenkul için dinamik reklamlar sayesinde ilgili müşterilere semt, fiyat, metrekare ölçümü gibi kriterleri temel alarak doğru mülkleri gösterebilirsiniz.

Potansiyel Müşteri Reklamları

Genelde form doldurmak doldurmak mobil cihazlarda pek zor olabilir her ne kadar o konu hakkında bilgi almak isteseler bile. Facebook potansiyel müşteri reklamları, potansiyel müşteriler bulma sürecinde size yardımcı olur.

İnsanlar reklamınıza dokunduğunda, potansiyel müşterilerinizin halihazırda Facebook’ta bulunan iletişim bilgileriyle otomatik olarak doldurulan ve doğrudan size gönderilmeye hazır durumdaki formlar görüntülenir. İstedikleri bilgiye sadece birkaç dokunuşla ulaşabilirler ve siz de işletmeniz için nitelikli potansiyel müşteriler bulursunuz.

Potansiyel Müşteri Reklamlarımın Öne Çıkmasını Nasıl Sağlarım?

facebook reklamları

Reklamınızın Değerini Gösterin

İnsanların, bilgilerini işletmenizle paylaşmalarının neden değerli olduğunu net bir şekilde açıklamanız dikkat çekmek için faydalı olacaktır.

Sadelikten Uzaklaşmayın

Yalın yapı hem Facebook’un hem de kullanıcıların tercih ettiği yapıdır. Kitlenizi fazla sayıda soruyla veya rastgele sorularla bunaltmayın. Burada yapılması gereken soruların konuya uygun olmasını sağlamak ve mümkün olduğunca az soru olması.

Markanızı Yansıtın

Markanızı veya şirketinizi doğru şekilde reklamınız ile yansıtabilirsiniz. Satın alma niyetindeki hedef kitlenizden yanıt almayı hedefleyebilirsiniz.

Potansiyel Müşteri Reklamları Sizin için Başka Neler Yapabilir?

Facebook’un sunduğu güzel fırsatlardan biri de sektöre özel fırsatlar sunması. Potansiyel müşteri reklamları için işletmeyi düşünerek sunduğu çok çeşitli özellikler bulunuyor.

Otomobil

Bayi bulucuyu kullanarak insanların yakındaki bayileri bulabilmesini sağlar. unun yanı sıra test sürüşü ayarlamak için tarih ve saat tercihlerini belirtmesini sağlayabilirsiniz.

Eğitim

İlgi alanı formları ile farklı kurslarınız ve programlarınız için özelleştirilmiş sorulardan yararlanabilirsiniz.

İşletmeler Arası

Potansiyel müşteriler arama tıklama özelliği sayesinde daha fazla bilgi almak için sizinle anında iletişime geçebilir.

Hızlı Tüketim Malları

Hızlı Tüketim Malları mevcut ve potansiyel müşterilere alakalı ürünler hakkında bilgiler göstermenize olanak sağlar. Ayrıca hedef kitlenizi bir bültene kaydolmaları veya bir örnek istemeleri için yönlendirin.

facebook reklam verme

En İyi Facebook Reklamları Nasıl Verilmeli?

Kendiniz Olun

Tamamıyla üslubunuzu düşünerek başlayın. Şöyle reklamlar, işletmenizin kişiliğinin bir yansıması olabilir. Komik mi? Tamamen iş odaklı mı? Maceracı mı? Özgün olmak reklamların etkili olmasında kullanıcıların dikkatini çekmekte oldukça önemlidir.

Hedef Kitlenizi Anlayın

Reklamlarınızda hedef kitlenizi motive eden şeylerden bahsedin ya da onların müşteriniz olmasını engelleyen bariyerleri ortadan kaldırın. Farklı hedef kitleler için tasarımların farklı versiyonlarını hazırlayarak her bir grubu motive eden şeyleri vurgulamayı amaçlayabilirsiniz.

Temanızı Tanımlayın

Tek tip ve işletmenizi en iyi yansıtan tema belirlemek doğru kitleye doğru şekilde ulaşmanızda etkilidir. Bunun için hedef kitlenizin reklamınızdan ne anlamasını istediğinizi belirlemelisiniz. Yani reklamlarınızı birbirine bağlayacak ve sizi öne çıkaracak bir tema veya konsept bulun. Temanız, tüm reklamlarınız arasında tutarlılık sağlayabilecek bir konsept, fikir veya bir görsel tema bile olabilir. Böylelikle diğer reklamlarda da aynı tema kullanılırsa kullanıcıların aklına direkt sizin markanız gelecektir.

Video ile Mesajınıza Hareket Katın

Gelecekte mobil trafiğin %82’sinin videodan gelmesi bekleniyor. Hedef kitlenize en uygun, kitlenizin onların internette zaman geçirme yöntemleriyle eşleşen içeriklerle erişmesi için farklı video reklamı türleri, reklam alanları ve platformları Facebook’ta bulabilirsiniz.

Facebook Reklamını Nasıl Oluşturabilirsiniz?

Reklam Verme Amacınızı Seçin

Reklam verme amacını en optimal seçmek için reklamdan elde etmek istediğiniz sonucu düşünün. Dönüşüm, erişim, mağaza ziyareti? Amaçlar arasında, sitenizden satış yapmak, uygulamanızın indirilmesini sağlamak veya markanızın bilinirliğini artırmak olabilir.

Facebook Hedef Kitlenizi Seçin

Reklamınızı doğru kişilere ulaştırmak için hedef kitle seçimi çok önemli. Konum ve yaş gibi erişmek istediğiniz insanlar hakkında bildiklerinizi kullanarak hedef kitlenizi en iyi temsil eden demografik bilgileri, ilgi alanlarını ve davranışları seçebilirsiniz.

Reklamınızı Nerede Yayınlayacağınıza Karar Verin

Reklamlarınızı aşağıdaki yerlede yayınlayabilirsiniz:

  • Facebook
  • Instagram
  • Messenger
  • Audience Network
  • hepsi

Ayrıca burada reklamınızı belirli mobil cihazlarda yayınlamayı da seçebilirsiniz.

facebook ads

Bütçenizi Belirleyin

Reklamınızı yayınlamak istediğiniz zaman dilimini, günlük veya toplam bütçenizi belirleyin. Günlük veya toplam bütçenizi ve reklamınızın yayınlanmasını istediğiniz zaman dilimini girin. Bütçede belirlediğiniz aralıklar, hiçbir zaman uygun gördüğünüzden daha fazla harcama yapmayacağınız anlamına gelir.

Bir Format Seçin

Sırada forma seçimi var. Bütün cihaz tipi ve bağlantı hızlarında çalışmak için tasarlanmış altı farklı reklam formatı arasından seçiminizi yapın. Sadece bir görsel veya video göstermeyi veya daha geniş, çok görselli bir format kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Siparişinizi Verin

Reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra reklam Facebook’ta, doğru insanlara gösterilmesini sağlayacak reklam açık artırmasına ulaşır.

Reklamınızı Ölçün ve Yönetin

Başarılı reklam kampanyası sonrası ya da tam aksi başarısız bir reklam kampanyasının sonrasında Reklam Yöneticisi’nden performansınızı takip edebilir ve kampanyanızı düzenleyebilirsiniz.

Reklam Yöneticisi’nden reklamınızın bir versiyonunun bir başka versiyonundan daha iyi çalışıp çalışmadığını veya reklamınızın etkili biçimde yayınlanıp yayınlanmadığına bakabilirsiniz. Hatta gerekirse geliştirme ve düzenlemeler yapma fırsatı da sunuyor.

Sizi Arayalım