BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal medya, marka ya da kişilerin kendilerini anlatmaya yönelik ürettikleri içerikleri, hızlı ve gerçek zamanlı olarak paylaşmalarına olanak sağlayan bir platformdur. Sosyal medya, sadece bilgi paylaşımı için değil bilgiyi edinmek için de son derece önemli ve gerekli bir mecradır. Yerel ve global alandaki gelişmeleri ve değişimleri anlık olarak takip etmek kullanıcılar için oldukça faydalı olmaktadır.

Sosyal medya nedir sorusunun cevabı temel olarak kullanıcıların paylaşım yapmalarına olanak sağlayan bir yapıdır şeklinde tanımlanabilir. Ancak başarılı sosyal medyanın anahtarı, bunu yan bir araç olarak değil önemli bir dijital pazarlama aracı olarak görmektir. Sosyal medyayı pazarlama stratejilerinin ayrılmaz bir parçası olarak kullanan markalar ve kişiler genellikle ölçülebilir, etkili sonuçlar almaktadır.

socialmedia

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

Sosyal medya danışmanlığı, yaptığınız işi sosyal medyada tanıtan, satışlarınıza yardım eden kişi yada kurumlardan aldığınız hizmete verilen genel isimdir. Sosyal medya yönetimi bir sosyal medya uzmanı  tarafından yapılması gereken uzmanlık gerektiren bir iştir.

Sosyal medya danışmanı, Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn ve diğer sosyal medya platformları arasından sektörünüz için en uygun sosyal medya siteleri belirleme ve stratejilerini oluşturmada size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya danışmanınız aracılığı ile sosyal medyanızın doğru şekilde, doğru içerik ve doğru tanıtım ile yönetimini sağlayabilirsiniz.  Sosyal medya yönetiminizi eksiksiz olarak yapacabilecek, markanızı en iyi şekilde gösterebilecek bir sosyal medya yöneticisi, işiniz için patlayıcı etki yapabilir.

Markanız adına yapılan başarılı bir sosyal medya içerik yönetimi ile firmanızın adını duyurarak milyonlarca kişiye ulaşabilirsiniz. Uzman ekibimiz tarafından hazırlanan kaliteli ve yaratıcı içeriklerle sosyal medyada ihtiyaçlarınıza yönelik yenilikçi çözümler sunuyoruz.

Sosyal medya takibi ile kullanıcıların beklentilerini daha iyi anlayarak müşteri memnuniyeti oluşturabilir, sosyal medyada faydalı kampanyalar hazırlayarak başarılarını ölçebilirsiniz. Müşteri tercihlerinin ve rakiplerin analizini yaparak stratejilerinizi de bu yönde şekillendirmenize yardımcı oluyoruz.

Sosyal medya hesaplarınıza gelen yorum, öneri ve şikayetleri yanıtlarken düzenli olarak takibini de yaparız. Marka bağlılığı ve itibarı açısından moderasyona hassasiyetle yaklaşarak profesyonel bir şekilde yürütülmesini sağlarız. Doğru bir moderasyon ile çıkabilecek krizleri önleyerek marka itibarını güçlendirmiş ve müşteri kazanımını arttırmış oluruz.

Sosyal medyada karşı karşıya kalacağınız herhangi bir kriz durumu ile markanızın itibarı birkaç dakikada sarsılacak boyutlara gelebilir. Sosyal medyada hızla büyüyebilecek bu kriz durumundan hızlıca kurtulmak için krizi ele alıp, yöntem belirleyip sosyal medya kriz planı oluşturmanıza yardımcı oluyoruz.

Sosyal medyada aylık periyotla hazırladığımız raporlar ile hangi postların daha çok etkileşim aldığını, profil ziyaretleri, erişimler (organik-satın alınan), sayfa beğeni ve demografiyi takip eder, ölçümler ve raporlarız. Markanın başarısını arttırmak adına elde edilen raporlardan bir sonuca ulaşarak, gelecek ayın planlamalarını bu doğrultuda hazırlarız.

socialmedia

Sosyal Medya’da Aktif Olmanın Avantajları

Sosyal medyanın avantajlarına değinecek olursak eğer öncelikle güncel bir akışı olduğundan her an neler olup bittiğini öğrenme şansımız oluyor. Bir etkinliğe katılmak, bir turla geziye çıkmak veya bir markanın indirimlerini görmek gibi bilgiler her an elinizin altında. Sosyal medya hayatımıza girdiği andan itibaren herkesi olduğu gibi markaları da fazlasıyla etkiledi. Artık sosyal medya hesabı olmayan bir firma çoğu kişi tarafından kalitesiz olarak dahi görülebiliyor.

Ayrıca markalar için reklam olanakları da oldukça iyidir. Düşük bir bütçe ile yayınladığınız reklamlara bile milyonlarca kişi tarafından erişim sağlanır.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya Yönetimi, firmalar için devamlılık ve sonuç alınabilir stratejiler geliştirildiği takdirde başarı sağlar. Potansiyel müşterilerinize ve yüksek satışa ulaşmanın yolu sosyal medya yönetiminin stratejik ve doğru bir şekilde yönetilmesinden geçer.

Rakiplerinizin önüne geçebileceğiniz bir sosyal medya yönetimi için içeriklerin profesyonelce hazırlanması, sosyal medya ile ilgili izleyeceğiniz yol haritasının profesyonel bir sosyal medya uzmanı tarafından hazırlanması gerekir. Doğru hedef, doğru içerik, doğru tanıtım ve arkanızda olan doğru iş ortağı olmadan sosyal medyada başarılı olmanız pek mümkün olmayacaktır.

socialmedia
socialmedia

Başarıya götüren bir sosyal medya yönetimi yapmanın yolları şu şekildedir:

  • Araçları Kullanın ve Veri Analizi Yapın : Sosyal medya üzerinden pazarlama çalışmalarınızı yönetecekseniz, tüm araçları kullanmanız gerekiyor. Planlayıcılar, veri analizi araçları bu araçların başında gelmektedir. Veri analizinde araçları kullanarak topladığınız verileri doğru şekilde değerlendiriyor olmanız, kampanyalarınızı etkili bir şekilde yönetmenize izin verir. Markanın sunduğu ürün ve hizmetleri doğru hedef kitleye ulaştırmak için de verileri doğru bir şekilde yorumlamak çok önemlidir.
  • Sosyal Medya Analitiklerini Kullanın : Sosyal medya platformları aracılığıyla kullanıcıların demografik özelliklerini sunan analitiklere erişim sağlayarak, demografik özellikler sayesinde daha spesifik kampanyalar hazırlayabilirsiniz.
  • Zamanı Doğru Yönetin : Sosyal medya platformları ile pazarlama yapıyorsanız, doğru zamanda, doğru yerde, doğru kitleye paylaşım yapmanız çok önemlidir. Yoğunlukla gelen koşturmacada paylaşımlarınızı yapmanız için zamanlayıcı araçlar veya platformların kendi zamanlayıcı özelliklerini tercih ederek istediğiniz zaman paylaşımınızı kolaylıkla yapabilirsiniz.
  • İletişime Önem Verin ve Kitlenizi Tanıyın : Sosyal medyada takipçilerinizle ya da müşterilerinizle iletişime geçiyor olmanız size büyük faydalar sağlar. Şikayetlere, önerilere, bildirimlere sosyal medya üzerinden hızlı dönüş sağlarak markanızın imajını güzel bir şekilde destekleyebilirsiniz. Aynı zamanda analitik araçları kullanarak sizi kimin takip ettiğini, kimin etkileşime girdiğini takip edebilirsiniz. Hedef kitleniz ve gerçek kitleniz arasında büyük farklar var ise sosyal medya stratejilerinizi yeniden gözden geçirebilirsiniz.
  • Reklamlarınızı Kontrol Altında Tutun : Sosyal medyada agresif pazarlamanın fayda sağladığı gibi her saniye aynı reklamı görmenin, tüketicilerin markadan soğumasına da neden olabilir. Reklam verirken bu ihtimali de düşünerek kontrolü elden bırakmayın.
  • Platforma Özel İçerik Oluşturun : Sosyal medya pazarlamasında en dikkat edilmesi gereken husus olsa da çoğu zaman göz ardı edilmektedir. Her platformun kendine has bir dinamiği vardır. Bu sebeple platforma özel fotoğraf, video veya metin içeriği oluşturmanız sizin için fayda sağlayacaktır.
  • Değişen Dinamiklere Uyum Gösterin : Sosyal medya üzerinde popüler olan konular her gün değişmekte olup, değişen dinamiklere uyum sağlamak, takipçilerinizin sizi dinamik bir marka olarak kafalarında konumlandırmalarına yardımcı olur.
socialmedia

Less Medya Olarak Neler Yapıyoruz?

Sosyal medya platformları bazı firmalar için büyük bir satış aracı olarak kullanılıyorken, bazı firmalar için ise sadece marka prestiji ve müşteri ile iletişimin arttırılması için güçlü bir araç olarak kullanılmaktadır. Sizde markanızı sosyal medya uzmanları ve iyi bir sosyal medya ajansı ile enler arasına katın!

Siz de markanızı dijital pazarlama ekibimiz ve sosyal medya uzmanlarımız ile sektörünüzdeki enler arasına katabilirsiniz. Markanızı sevdirerek müşterileri ile dost olmuş firma statüsünü elde etmeniz için yaptıklarımızı saymamız gerekirse;

  • Sosyal Medya Hesaplarının Düzenlemesi
    Sosyal Medya Hesaplarınızı düzenler, gerekli bağlantı, ayarlamalar ve optimizasyonu yapar, özel hazırlanmış grafikler ile profesyonel bir yapı kurarız.
    Sosyal Medya hesaplarınıza ilk görüşte aşık olacaklar!
  • Görsel İçerikler ve Videolar Hazırlama
    Özel görseller ve video içerikler ile sosyal medya hesaplarınız her zaman profesyonel ve canlı görünür, bu videolar kimi zaman işinizden birer kesit, kimi zaman etkinliğinize uygun stock görsellerden oluşabilir.
  • Sosyal Medya Reklamları
    Sosyal Medya reklamları ile büyük bir kitleye hitap ederek markanızı tanıtabilir, yeni pazarlar elde edebilirsiniz. Başarıya gideceğiniz bu yolda reklam süreci tamamen bu alana ayırdığınız bütçe ile sınırlı kalır ve size özel reklamlar hazırlanır.
  • Yarışma/Kampanya Yönetimi
    Sosyal Medyada kampanyalar, çekilişler ve yarışmalar ile küçük maliyetler karşılığında müşterilerinizle yakınlık kurabilir, firmanızı topluluğa sevdirebilirsiniz. Yaptığınız kampanyalara gelen etkileşimler ise size yeni takipçiler ve müşteriler kazandıracaktır.
  • Toplulukla Doğrudan İletişim
    Sosyal medya danışmanlığı aldığınızda topluluğunuz ile doğrudan iletişim kurabilirsiniz. Aldığınız geri bildirimler, istek, öneri ve şikayetler ile müşteri memnuniyetinde 10′ kata kadar artış elde edebilirsiniz.
  • Eş Zamanlı Paylaşımlar
    Tüm sosyal medya platformlarınız için yapacağımız eş zamanlı paylaşımlarla marka bilinirliğinizi maximum seviyeye çıkartırken sosyal medya yatırımlarınızdan en fazla verimliliği almanız amaçlanır.
  • Detaylı Etkileşim/Erişim Raporu
    Sosyal medya gönderi içeriklerinizin ve reklamlarınızın erişimini, etkileşimleri, aldığınız geri dönüşleri, maliyetlerinizi raporlayarak stratejilerinizi düzenlemeniz için yardımcı oluruz.
  • Hedef Kitle Analizi
    Hedef kitlenizi analiz edip, potansiyel müşterileriniz ile bağlantılar kurarız. Bu analiz ile; paylaşımlarınız ve reklamlarınız göz önünde bulundurularak takipçilerinizin yaşına, hedeflerinize ve neler yapmak istediğinize göre yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Türkiye'de Sosyal Medya Kullanım Oranları

84
İnstagram
82
Facebook
58
Twitter
30
Linkedin

Sosyal Medya Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Günümüzde akıllı telefon kullanımlarının artması ile birlikte sosyal medya platformları şahıslar ve şirketler için önemli bir mecra haline geldi. her an sosyal ağlara erişebiliyor, anlık olarak düşündüklerimizi ve yaşadıklarımızı paylaşabiliyoruz.

Sosyal ağlara her an erişebiliyor olmamız bu kadar etkin bir biçimde kullanılmasına ve buna bağlı olarak pazarlama stratejilerinden iş yapış biçimlerine kadar doğru bilinen bir çok şeyi değiştirdi. Peki sosyal medya bu kadar faydalı bir mecra iken yanlış kullanıldığında kişisel ve kurumsal itibarınıza zarar vermemeniz adına kullanırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

  • Sosyal medya üzerinden şirket politikalarınızı eleştirmeyin. Bir sebepten dolayı işten çıkarılmış olsanız dahi eski işyeriniz hakkında olumsuz konuşmalardan kaçınmanızda fayda var. Yeni iş arayışınızda sosyal medya üzerinden sarf ettiğiniz yorumların aleyhinize kullanılma ihtimali olacaktır.
  • İş arkadaşlarınızla sosyal medya üzerinden iletişim kurarken küçük düşürücü tavır ve davranışlardan uzak kalın ve işinizden şikayet etmeyin.
  • Sosyal medyada çalıştığınız şirket adına ve şahsınız adına yaptığınız paylaşımlara dikkat edin. Farkında olmadan kendinizi ve kurumunuzu zor durumda bırakabileceğiniz, itibarınızı zedeleyebilecek yorumlar yapmaktan hassasiyetle kaçının.
  • Çalıştığınız şirket adına gerçekleştiremeyeceğiniz vaatlerde bulunmayarak dürüst ve samimi olun. Sosyal sorumluluk çalışması yaparken de aynı hassasiyeti korumaya özen gösterin.
  • Müşterileriniz hakkında ve rakip firmaların hizmetleri hakkında sosyal medya üzerinden olumsuz görüş bildirmeyin. Eğer bir sorun varsa iş arkadaşlarınızla doğrudan konuşma yoluna gidin.
  • Kişisel itibarınızı tehlikeye atabilecek siyaset, din, terör, cinsellik gibi konular hakkında yorum yaparken dikkatli olun.

Sosyal medya ağlarını kullanırken, bulunduğunuz mecranın kullanım şartlarını ihlal ederek suç işlememeye dikkat edin.

Sosyal Medya yönetimi nedir?

Sosyal medya yönetimi hesapların nasıl kullanılacağından tutunda nasıl adımların atılacağına kadar kararlar veren kişidir. İmaj yönetimi ve kriz anlarında yönetim devreye girer.

Sosyal Medya hesaplarının raporlaması yapılıyor mu?

Sosyal medya raporlanması düzenli olarak yapılıyor. 15 günlük ve aylık olarak rapor gönderiliyor.

Sosyal Medya yönetimi faydalı mıdır?

Sosyal medya kullanıcıları markalara ya da ürünlere direkt olarak ulaşabilir. Sosyal medya üzerinden firmalarda kolayca ürünlerini insanlara tanıtabiliyor. Hızlı geri dönüş ve daha fazla talep için sosyal medya tercih edilmelidir.

Sosyal Medyada ne sıklıkta gönderi yapılmalı?

Kitlenizi bunaltmamak ve daha hedefli bir şekilde ilerlemek için ayda 15 paylaşım son derece ideal olacaktır. Her gün 1 ya da daha fazla paylaşım aşırıya kaçar.

Moderasyon yapılıyor mu?

Sosyal medya takipleri düzenli bir şekilde yapılır ve müşteri memnuniyeti konusunda yapılan çalışmalarla işletmenin daha ileriye gitmesi sağlanır.

Sosyal Medya hesaplarımın adları aynı mı olmalı?

Sosyal ağ hesaplarınızın tanıtımını kolay bir şekilde yapabilmek için markanızın tüm sosyal medya hesaplarında aynı adı kullanmanız gerekiyor.