Sosyal Medya Reklamları
Sosyal medya reklamları, online sosyal platformlar üzerinden (Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter vb. ) yapılan her türlü reklam faaliyetleridir. İnternetin her geçen gün daha da yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya kullanımı da aynı oranda yaygınlaşıyor.
Sosyal Medya Reklamları Ne İşe Yarar?
İşletmeler/markalar hedef kitlesine ulaşabilmek ve yeni müşteriler için sosyal medya hesaplarını kullanıyor. Böylelikle daha çok müşteriye ulaşmayı hedefleyerek reklam planlamasını buna göre yapıyorlar.
Sosyal medya platformlarından kendi plaftormuna özel reklam kampanyalarını takibini yapmanıza ve optimize etmenize imkân sunar. Analiz sonucunda sosyal medya pazarlama stratejinizi ve yönteminizi daha doğru bir şekilde belirleyebilirsiniz.
Sosyal Medya Reklamcılığı Nasıl Yapılır?
Sosyal medya reklamcılığında öncelikle yapmanız gereken reklamdan ne beklediğini belirlemektir. Yani özetle takipçi mi kazanmak istiyorsunuz, form mu toplamak istiyorsunuz gibi amaçlara göre strateji belirlenmesi gerekir.
Bir sonraki adım ise doğru sosyal medya platformunu seçmek olabilir. Çok fazla sayıda sosyal medya reklam kanalı vardır. Örneğin; Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, TikTok ve YouTube gibi kullanıcısı milyarları geçmiş platformalar yer alıyor. Her sosyal medya platformu sizin hedef kitlenize uygun olamayabilir. Aralarından hedef kitlenize en çok benzeyen kullanıcı kitlesine sahip platformları seçmeniz gerekir.
Sosyal Medya Kanalı Nasıl Seçilir?
Hedef kitlenize uygun ve markanıza uygun sosyal medya kanalı seçerken aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurulmalıdır:
- Reklam verme amacı
- Reklam verme stratejisi
- Hedef kitle
- Reklamların yayınlanmasını istenilen lokasyon
- Reklam harcaması için bütçe
Bu kriterlere göre reklam vermek istenilen platform ya da platformlar seçilir. Sosyal medya kanalı seçmekle bitmiyor. Uygun creatiflerle reklam kampanyası oluşturulması gerekir.
Reklamlarda ilgi çekici, kaliteli video ve görseller kullanılması gerekir. Her platformun kendine özel boyutları ve en iyi görsel/video için kriterleri olabilir. Bu yüzden tüm sosyal medya platformalarının taleplerine hakim olmak gerekir. Bunun yanı sıra etkileşimi artırmak için anlaşılır ve özgün içerikler üretip paylaşılması gerekir.
Sosyal Medya Reklam Türleri
Sosyal medya reklamları hedef kitleye ulaşmak ve hızlı bir etkileşim almak için her zaman doğru stratejidir. Markanızın büyük ya da küçük çaplı olmasının önemi yok; birçok farklı sektör, doğru müşteri kitlesine ulaşmak için sosyal medya reklamlarını tercih ediyor.
Her sosyal medya platformu kendine has demografide kullanıcı kitlesine sahip. Örneğin Twitter ve Facebook kullanıcı özellikleri aynı değil ve birbirinden farklı ilgi alanına sahip. Bu ilgi alanları, yaş, cinsiyet ve konum gibi etkenler sosyal medya platformları tarafından takip ve analiz edildiği için doğru kitleye ulaşmak zor olmuyor.
Sosyal medya reklam türleri ile reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanılması mümkün. Sosyal medya reklam türlerini temelde şöyle ayırabiliriz:
- Video reklamları
- Video içi yayın reklamları
- Görsel reklamları
- Çoklu görsel reklamları
- Link tıklama reklamları
- Hikâye reklamları
- Promoted Tweet/Account
Her platformın tarzına göre reklam türleri değişiklik gösterbilir. Hızlı dönüşüm almak için amaca göre reklam platormu seçmek hatta reklam türü seçmek son derece önemlidir. İstenilen reklam amacına ulaşmak için ülke, bölge, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, ilgi alanı gibi birçok özellik seçilebilir ve platform içindeki kitlede en uygun kullanıcıya ulaşabilirsiniz.
Sosyal Medya Reklamlarının Avantajları
Sosyal medya reklamcılığı, çok fazla kişiye kısa sürede ulaşmanıza ve hedef kitleniz ile daha yakından iletişim kurmanıza olanak tanır. Sosyal medya reklamları günümüzdeki en yaygın ve fazla kullanılan reklam türlerinden biridir.
Dijital pazarlama piyasasında sosyal medyanın bu kadar etkili olmasının avantajları şöyle sıralayabiliriz:
Hızlı büyüme: Dijital platformlarda reklamların yayınlanma sayısı fazladır. Bu da kitlelere daha hızlı yayılma imkânı verir.
Kolay erişim: Sosyal medya kullanımı çok yaygın ve milyarlarca kullanıcıya sahip olduğu için doğru bir kitleye filtreleyerek kolay ulaşım sunar.
Düşük maliyetli: Diğer reklam modellerinin aksine küçük bir bütçe ile birçok kişiye ulaşma imkânı verir. Düşük maliyetli daha fazla etkileşim ve sonuç için doğru bir seçim olacaktır.
Ölçülebilir: Reklam stratejisinin en önemli adımlarından biri de ölçülebilirliktir. Reklam kampanyasının kaç kişiye ulaştığı, kaç kişinin görüntüleyip tıkladığı gibi adımları ölçmek reklamları geliştirme noktasında fikir verir.
Kontrol edilebilir: Reklamın ne zaman başlayıp ne zaman sonlanacağına karar verebilir, verim almadığınızı düşündüğünüzde içerikte değişiklik yapıp anında reklamları sonlandırabilirsiniz.
Hedefleme yapılması: Hedefleme yapılması yanı hangi kitleye gösterilmesinin seçilmesi önemlidir. Sosyal medya reklamları ile kullanıcıların yaş, cinsiyet, eğitim durumu gibi demografik özelliklerine göre seçme imkânı sunar. Hedefleme yalnızca demografik özelliklerle sınırlı değildir, reklamın yayınlanacağı ülke, şehir ve bölgey, seçerek lokasyon bazlı hedefleme yapmaya da olanak tanır.
Geleneksel medya ve TV reklamlarından çok daha ekonomik ve etkili olan sosyal medya hedef kitlenize direkt ulaşmanızı sağlar. Sosyal medya reklamlarının büyük ya da küçük ölçekli marka, kişi ya da kurumlara güzel kazanımlar sunar. Yeni müşteri kazanmak ve ürünü doğru zaman ve yerde göstermek için değerlidir.