SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO Nedir?

LESS Medya olarak SEO, web sitelerin arama motorları algoritmalarına göre optimize edilme işlemlerinin tümüne verilen isimdir. SEO kelimesi Search Engine Optimization kelimelerin başlarından oluşmuş olup, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelmektedir. SEO çalışması sayesinde arama motorları siteleriniz daha kolay bir şekilde tarar ve doğru veriler göstermenize yardımcı olur. Bu sayede sitenizin hem performansı artacak hem de sitenize gelen organik ziyaretçi sayınız yükselecektir.

SEO Analiz Süreci

Her websitenin ve sektör alanın ihtiyaçları ve optimizasyon çalışmaları farklı olduğunu ön planda tutarsak tek bir SEO analiz sonucunun doğru olmadığı söyleyebiliriz. Less Mesya olarak SEO süreçlerinin farklı ama analiz aşamalarının 5 aşamadan oluştuğunu söyleyebiliriz. SEO analiz sürecinden fimadan, website ile ilgili gerekli bilgiyi ve daha önce yapılan çalışmalar hakkında dökümanları aldıktan sora yapılacak çalışmalar doğrultusunda bir iş planı oluşturuyoruz. Standart akışın nasıl olması gerektiğini incelemek isterseniz, sizin için hazırladığımız SEO analiz sürecinde kullanılan akışa göz atabilirsiniz:

Aşama 1
Kelime Analizi
Markanın ürünleri ve hizmetleri doğrultusunda kelimelerin aranma hacimlerine göre analiz yapılmaktadır.
Aşama 2
Rakip Analizi
Markanın rakipleri belirlenip, yaptıkları çalışma alt yapıları incelenip bunun doğrultusunda analizleri çıkartılır.
Aşama 3
Site & Teknik Analiz
Sitenin içeriksel, görsel ve teknik olarak incelenip, eksik ve hataları tespit edilerek analiz hazırlanır.
Aşama 4
Site İçi Optimizasyon
Site & Teknik Analiz aşamasında bulunan eksik ve hatalar düzeltilir. Hedeflenen çalışma doğrultusunda optimizasyon yapılır.
Aşama 5
Site Dışı Optimizasyon
Sitenin otoritesi artması ve hedeflenen kelimeler doğrultusunda üst sıralarda yer alması adına websitenin link yapısı oluşturulur.

Dünyada en önemli dijital pazarlama mecralarından sayılan SEO, ülkemizde Arama Motoru Optimizasyonu olarak bilinmektedir. Başta Google olmak üzere birçok arama motoru verdiğini hizmet anlayışı doğrultusunda kullanıcılarının yaptıkları arama sorgularına yönelik en alakalı, doğru ve açıklayıcı sonuçları çıkarmayı hedeflemektedir. Arama motorlarının işleyişini anlayarak web sitelerin arama motoru algoritmalarına göre optimizasyon yapılası sürecinin tamamına SEO denilmektedir.

Less medya olarak hizmet verdiğimiz 100’lerce Seo çalışması sürecinde, Seo çalışmasının bir ekip işi ve düzenli yapılması gerektiğini söyleyebiliriz. Seo’da başarı yakalayabilmek için Seo ajansı ile markanın işbirliği içinde olması ve bununla beraber içeriksel ve teknik eksikliklerin birlikte düzeltilmesi gerekmektedir.

SEO Nasıl Yapılır?

Seo çalışması sedece kelimelerde ilk sayfaya gelmek için yapılan bir çalışma süreçi değildir. Seo’nun amacı arama yapan kullanıcıya en doğru bilgiyi ve sayfayı çıkarabilmektir. Less Medya olarak Seo hizmeti verdiğimiz süreç içerisinde firmalar için en faydalı içerikleri oluşturarak, arama motorlarının bu içeriği daha kolay ulaşabilmesini ve içeriğin kalitesini arttırmak için bağlantı iyileştirmeleri gerçekleştiriyoruz. Alanında uzman SEO ekibimiz, eğitimlere katılarak kendini her an daha da geliştirmekte ve SEO’daki yenilikleri çalışmalarına titizlikle yansıtmaktadır. Kesintisiz ekip koordinasyonumuz sayesinde de bilgilerimiz daima güncel kalmaktadır.

SEO Çalışmasında Aşamaların Önemi.

Teknik Analiz 0
Rakip Analizi 0
Kelime Analizi 0
İçerik İçerik 0
Backlink Analizi 0
m

Sıkça Sorulan SEO Soruları Hangileri?

LESS Medya ile SEO çalışmalarına başlamadan hemen önce aklınızdaki bazı sorulara cevap vermek istedik. 12 aylık SEO sürecinde yanlış kararlar vermemeniz adına müşterilerimizden bize gelen sıkça sorulan soruları sizin için derledik.

Neden SEO yaptırmalıyım?

SEO yaptırmak günümüzün dijital çağına ayak uydurabilmek ve rekabet edebilmek için gereklidir. E-ticaret, blog, haber siteleri yaptırabilir. Daha çok farklı alan için SEO çalışması yaptırabilir.

Bu yüzden etkin çalışma SEO için son derece önemlidir. Belirlenen anahtar kelime üzerinden yapılacak etkili çalışmalar ile kalıcı sonuçlar elde edilebilir. Kaliteli SEO birçok firma için kesinlikle çok iyi sonuçları ortaya çıkarır.

SEO’yu mu yoksa SEM’i mi tercih etmeliyim?

SEO ya da SEM mi? Sorusu tercih edilen sektöre ve hitap edilen kitleye oranla değişiklik gösterecektir. SEO çalışması yaptığınızda uzun vadeli başarı sağlarken ve çoğunlukla ROI (Return On Investment) oranı daha yüksek olabiliyor.  Önerimiz ise sitenin ihtiyaçlarının karşılanması ve aralıklarla SEM çalışmalarının da yapılması yönündedir. Detaylı İnceleyebilirsiniz: less.com.tr/seomu-semmi-sizce-hangisi-daha-faydali/

SEO teklifleri neye göre belirleniyor?

SEO teklifleri son derece karmaşık bir konu öncesinde çalışma yapmak gerekiyor. Sitenin son 2 yıldaki trafik değerleri gibi düşüş yaşadığı kelimeler bazında bazı çalışmalar yapılmalıdır. Analiz raporundan sonra yapılacak çalışma ve ücretlendirme de belli olacaktır.

Site içi SEO çalışması nedir?

Sitenin temelini oluşturan çalışmaların doğru bir şekilde yapılması ve hatalı kısımların düzeltilmesi ile başlamaktadır.  Yapılacak teknik incelemeler sonrasında web sitenin hızında ve performansında bir takım iyileştirmeler olur.

Yapılan bu çalışmalar sonrasında Google üzerinde siteniz indexlenir ve daha fazla ziyaretçi alır. Buda sizin için son derece önemli bir durumdur.

Site dışı SEO çalışması nedir?

Web sitenizin diğer siteler ve kaynaklardan önerilmesi son derece önemlidir. Ancak bunu, güvenilir kaynaklardan yapmak gerekiyor. Aksi halde bazı sorunlarla uğraşabilirsiniz. Google’da güvenilir olan bir site sizi öneriyorsa bu aramalarda daha fazla çıkmanıza neden olur.

Bu mantıktan yola çıkarak SEO çalışmalarına yön verebilirsiniz. Güvenilir ve saygın sitelerden SEO çalışması almak kesinlikle ideal olacak.

SEO’yu ne kadar süre yapmam yeterli olur?

SEO çalışmalarında belirli bir süre vermek doğru değildir. Google alt yapısını ve algoritmasını sürekli olarak değiştirir. Sitenizin ve sizin yeniliklere açık olması son derece önemlidir. Yeni gelişmeleri takip ederek sitenizi optimize ederseniz güne ayak uydurursunuz. Yapacağınız çalışmalar sizi sürekli olarak geliştirecektir.

SEO’da kullanılan araçlar nelerdir?

SEO da çok farklı araçlar kullanılır. Bir yâda birden fazla araç kullanmak da gerekebilir. Deepcrawl, Ahrefs, Ryte, Screaming Frog, Majestic, Search Console, Sitebulb, Ubersuggest, Google Analytics, MFI Checker, ZeoCrawlerKeyword Planner, CognitiveSEO, SEMrush, Similarweb, Ryte, Botify ve Oncrawl kullanılan bazı araçlar arasındadır.

Başarı garantisi veriyor musunuz?

SEO çalışmalarında direkt olarak başarı beklemek yanlış olacaktır. Başarı sadece ilk sıralarda çıkmak yada kısa sürede tanınmak ile ölçülmez. SEO danışmanının teknik anlamda anlattıklarını uymak ve buna göre hareket etmekte gerekir.

SEO ajansları önce potansiyeli belirler ve buna göre çalışmalar yapar. Önceden başarı garantisi vermek kesinlikle doğru değildir.

SEO ajansımı hangi kriterlere göre seçmeliyim?

Sizin ajansınıza özel olarak çalışma yapacak bir firma ile çalışmak kesinlikle avantajlıdır. Her müşteri için farklı bir çalışma sistemi önerilmektedir. Başarı konusunda yüzde yüz söz veren firmaların birçoğu hayal satmaktadır. SEO konusunda başarı sözü ve fiyat kesinlikle ucu açık bir olaydır.

Blog sayfasının SEO’ya etkisi nasıldır?

Blog sayfası hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmanızı sağlar. Günümüz için bu durum son derece önemlidir. Organik trafik açısında da son derece değerlidir. Blog içerikleri marka bilinirliği ve itibarına da pozitif yönde etki eder.

Negatif SEO konusunda nasıl bir yol izliyoruz?

Negatif SEO çalışması varsa dışarıdan gelen bağlantıların tek tek incelenmesi gerekir. Less medya olarak bu konuda birden fazla araç ile incelemeler yapıyoruz. Bunun nedeni de web sitenizin otoritesini tespit etmek ve negatif etki eden bağlantıları direkt olarak ortadan kaldırmaktır.

Web sitenizin otoritesini düşürmek için bilerek yapılan çalışmaları tespit ediyor ve buna göre önlemler alıyoruz. Google Search Console üzerinden web sitesi ile ilişiğinin kesilebilmesi için Disavow Links Tool üzerinden reddedilmesini sağlayarak çalışmayı tamamlar.