BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Seo

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Seo açılımı, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelmektedir. İngilizce’de “Search Engine Optimization” olarak ifade edilen kelimelerinin kısaltmasından oluşmaktadır. Seo, internet üzerinden arama yapan kullanıcıların aradıkları içeriklere dair en alakalı ve doğru verileri bulmalarını sağlayan arama motorlarının sıralama kriterlerine uygun bir şekilde optimize edilmesi süreçlerinin tamamıdır. Sitenizin, rakipleriniz üstünde yer almasını sağlayan SEO çalışması ile Google ve diğer arama motorlarının sıralama kriterlerine uyumlu hale gelmesi amaçlanmaktadır. SEO Ajansı olarak gerçekleştirdiğimiz yüzlerce çalışma neticesinde, SEO’nun bir ekip işi olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz. Başarılı SEO çalışmaları olması için müşteri ve Seo ajansının içeriksel ve teknik düzenlemelerin birlikte gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

SEO firmaları arasında hem sektörel hem de başarısını kanıtlayan Less Medya, 50’in üzerinde projeye imza atmıştır. Ekibinde profesyonel SEO uzmanı bulundurarak rakiplerinin her zaman bir adım önünde yer almaktadır. Less Medya olarak SEO hizmeti verdiğimiz firmalara en yararlı olacak içeriği, arama motorlarının teknik anlamda bu içeriğe daha kolay ulaşabilmesini ve içeriğin kalitesini arttırmak için bağlantı iyileştirmeleri gerçekleştiriyoruz.  SEO danışmanlığı hizmetimiz ile sitenizin organik aramalarda trafiğinizi arttırmayı hedefliyoruz. Alanında uzman ekibimiz, SEO eğitimi vererek hem kendini hem de müşterilerimizin bilgilerini tazelemektedir.

arama-tiklanma-oranlari

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Sitenizin SEO teknikleri doğrultusunda arama motorlarına uygun hale getirilme çalışmalarının bütününe verilen bir hizmet adıdır. Arama motorları, bir bilgiye veya ürüne ulaşmak isteyen ziyaretçilerin en çok zaman geçirdiği bir internet platformudur. Arama motoru kullanıcılarının davranışları incelendiğinde arama sonuçlarında ilk sayfadaki siteleri ziyaret etme oranları diğer sayfalara göre %90’dan fazladır. Bu sebeple sitenize SEO yaptırmak doğru bir tercih olacaktır.

Profesyonel SEO çalışması ile ilk sayfaya gelen siteniz konumu da çok önemlidir. İlk sırada yer alan site ile 5. Sırada yer alan sitenin tıklanma oranları değişmektedir. Standart verilere göre ücretli reklam tıklanma oranı %30, 1. sıranın tıklanma oranı %30 iken 5. sıranın tıklanma oranı %10 olarak ön görülmektedir. Bu durum sektörel veya aranan anahtar kelime doğrultusunda değişiklik gösterebilmektedir.

Less Medya olarak Seo çalışmalarını Site İçi ve Site Dışı optimizasyon çalışmaları altında 2 aşamada incelemekteyiz. Site İçi SEO çalışmalarını teknik ve içerik olarak 2’ye ayırabiliriz. Sitenizin tasarımı ve yazılımı yanında özellikle halihazırda sahip olduğu içerikler üzerinde yapılan kapsamlı çalışmaları kapsar. Site Dışı SEO ise site dışından gelen linkler, görsel materyaller, forumlar ve bloglar gibi çeşitli kaynaklar üzerinden siteye ziyaretçi akışı sağlayarak sitenizin SEO puanı ve kalitesini artırmaya yönelik bir çalışmadır.

SEO firması olarak, çalışmalarımıza sitenizin teknik yapısını inceleyerek başlıyoruz. Teknik SEO analizi ürün, hizmet, kurumsal gibi tüm sayfalarınızı kapsamaktadır. Yapılan analiz doğrultusunda sitenizdeki eksikler veya hatalar bulunup yol haritası oluşturulur. Teknik optimizasyon çalışmalarından bazıları; mobil uyumluluk, site hızı, dosya boyutu, link yapısı, SEO uyumlu kodlar, site haritası, resim optimizasyonu gibi birçok kriter bulunmaktadır.

SEO hizmeti veren firma olarak teknik SEO analizi yaparken kullandığımız bazı araçlar; Screaming Frog ve Deepcrawl SEO araçlarından yararlanmaktayız.

Google’ın son yaptığı güncellemelerini incelediğimizde artık içerik çok önemli bir unsur haline gelmiştir. İçerik optimizasyon çalışması metin ve görsel verilerin düzenlenmesi veya optimize edilmesi anlamına gelmektedir. SEO çalışması yapılacak ürün, hizmet veya sektörel aramalar doğrultusunda SEO uyumlu makale veya içerikler oluşturulmalıdır. Oluşturulan içeriklerde kullanılacak görseller içerikle uygun başlıklar altında eklenmelidir.

SEO danışmalık hizmeti veren firma olarak içerik optimizasyonu yaparken kullandığımız bazı araçlar; Semrush, Searchmetrics, Analytics ve Ahrefs SEO araçlarından yararlanmaktayız. Diğer site içi seo analiz araçları: https://www.less.com.tr/en-iyi-4-site-ici-seo-analizi-araci/

Kelime analizi ve rakip analizi doğrultusunda yapılan çalışmalar incelenip, sitenize referans olabilecek farklı, güçlü ve kaliteli siteler belirlenerek kalıcı bağlantılar oluşturulur. Bu çalışma çok hassas önem taşımaktadır. SEO çalışmaları kapsamında sitenize referanslar olarak alacağınız web sitelerin analizi iyi yapmalı ve doğrudan işiniz ve alanınızla ilişkili, nitelikli ve yoğun trafiğe sahip sayfalar tercih etmelisiniz. Çünkü yanlış yapılacak çalışma sitenizi spam cezası almaya sebep olabilir.

Site dışı SEO analizi yaparken kullandığımız bazı SEO araçları; Semrush ve Ahrefs SEO araçlarından yararlanmaktayız.

SEO Şirketinize Nasıl Katkı Sağlar?

SEO, dijital pazarlamanın temel bir parçasıdır. Çünkü insanlar her yıl trilyonlarca arama yapar ve genellikle ticari amaçla ürünler ve hizmetler hakkında bilgi edinirler. Arama genellikle markalar için birincil dijital trafik kaynağıdır. Bu şekilde diğer pazarlama kanallarını tamamlar. Arama sonuçlarında rakiplerinize göre avantaj sağlamak zor değil! Doğru bir SEO danışmanı bunu sağlayabilir. Daha fazla görünürlük ve daha yüksek sıralama ile rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz.

SEO danışmanları, temelde bir reklam ajansının çevrimiçi eşdeğeri olarak özetlenebilecek bir hizmet sunar. Elbette yaptıkları iş biraz farklıdır. İşletmeniz için çok sayıda pahalı reklam oluşturmak yerine, web sitenizdeki perde arkasında çalışırlar, böylece arama motoru sonuçlarında doğal olarak daha üst sıralarda yer alır. Bu, zamanları ve uzmanlıkları için onlara ödediğinizin dışında sizden çok az bir ekstra masraf veya çaba ile yapılır.

Web sitenizin arama motoru sıralamalarını artırmanın, özellikle ilk 10’a ve sonuçta 1 numaraya girerseniz, çok büyük olabilecek birkaç bariz faydası vardır. Çoğu kişi, herhangi bir şey hakkında bilgi ararken Google, Bing, Yahoo veya diğer motorlarda arama yapmak için çevrimiçi olur.

Açıkçası, işletme web siteniz arama motorlarında birinci sayfanın en üstünde gösteriliyorsa, çok daha fazla yeni müşteriye sahip olabilirsiniz.  İşletmenizin ayrıntılarını bilmeden bunun işiniz ve karınız üzerinde tam olarak ne kadar olumlu etkisi olacağını söylemek imkânsızdır, ancak bunun oldukça yardımcı olacağını rahatlıkla varsayabilirsiniz.

Başarı Hikayeleri

SEO Süreçimiz

Less Medya ekibi olarak bir araya geldiğimizde markanıza ve web sitenize katacağımız değeri, geçmiş deneyimlerimize dayanarak örneklerle sunuyoruz. Herhangi bir alanın çevrimiçi varlığının tam bir resmini gösteriyoruz. Rakipleri, arama sıralamaları, arama ücretli trafik, organik ücretli anahtar kelimeler, geri bağlantılar, metin, resim reklamlar, açılış sayfaları ve daha fazlası hakkında derinlemesine bilgi sağlıyoruz.

Rakiplerinizin ve potansiyel müşterilerinizin web trafiği verilerini ortaya çıkararak: trafiklerinin nereden geldiğini ve kullanıcılarının ne kadar yoğun olduğunu gösteriyoruz. Rakipleriniz için neyin en iyi sonuç verdiğini gösteriyoruz. Ve en önemli anahtar kelimeleri, organik rakipleri, sıralama değişiklikleri, URL’ler ve alt alan adları hakkında veri sunuyoruz. Yan yana 5 alana kadar anahtar kelime veya geri bağlantı profilleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırıyoruz. Trafiği artıran anahtar kelimeleri buluyoruz. Kaliteli geri bağlantılar oluşturuyoruz. Arama sıralarını izlemenizi sağlıyoruz. Sayfa İçi ve Teknik SEO’nuzu ince şekilde ayarlıyoruz.

seo-araclari

SEO Analizi ve Rapor Hazırlama

Less Medya olarak müşterilerimiz istekleri doğrultusunda sitelerini detaylı SEO analizi yapmaktayız. Hazırlanan SEO analiz raporu müşterilerimize iletiyoruz. Yapılan analizler doğrultusunda SEO çalışmalarına başlamaktayız. Yapılan çalışmalar, güncel kelime sıralamaları ve site trafik verileri aylık olarak SEO raporu hazırlanarak müşterilerimizle paylaşmaktayız. Yapılan SEO analizlerinin bazıları aşağıdaki gibidir;

Anahtar kelime analizi: Sektöre göre uygun anahtar kelime analizi hedef kitleye uygun aranma hacmi yüksek kelimelere odaklanılarak yapılır. Belirlenen anahtar kelimeler doğrultusunda site içerikleri optimize edilir, URL yapıları güncellenir.

Rakip analizi: Sektördeki rakiplerinizi inceleyerek, belli bir dönem içerisinde organik trafiğinizde büyüme, organik trafiğin ciroya olumlu yansıması ve doğru anahtar kelimelerde arama sonuçlarındaki görünürlük hedeflenir.

Sektörel Analiz: Rakip analizi doğrultusunda sektörün rekabet oranı incelenir ve hedefler bu doğrultuda belirlenir.

Kullanıcı analizleri: Site içi kullanıcı davranışları optimizasyonlar konusunda ipuçları verir. Bu yüzden optimizasyonlar kullanıcı analizleri doğrultusunda yapılır.

Analiz & Raporlama İçin Kullanılan Araçlar

Ahrefs, Semrush, Screaming Frog, Analytics, Google Search Console, Yandex Metrica, Deepcrawl

Kurumsal firmalar için yapılan SEO çalışmalarına Kurumsal SEO denilmektedir. Yapılacak kurumsal SEO hizmeti üzerinde durulması gereken birçok kriter bulunmaktadır. Bu çalışma sonucunda kurumsal sitenizin hem site trafiğinde hem de marka bilinirliğinde artış olacaktır. Kurumsal SEO danışmanlığı hizmeti ile arama motorlarında çalışma yapıldığı sürece yükselerek daha fazla kişiye ulaşmak mümkün olmaktadır.

Kurumsal SEO çalışmalarına başlamadan önce, firmaların hedeflerini doğru belirlenmesi gerekir. Firmayı ve rakip siteleri ayrıntılı analiz edip, ürün ve hizmetlere göre sektörel analiz yapılması gerekir. Kurumsal SEO hizmeti (danışmanlığı); temelde 4 ana teknik SEO aşaması içerir. Kurumsal SEO çalışmasının aşamaları; Anahtar Kelime Araştırması, Site içi SEO, Web Sitesi Kriterleri, Site Dışı SEO maddelerinden oluşmaktadır.

Bir kullanıcı bulunduğu konumun yakınlarında bir işletme veya yer aradığında, Google’da Haritalar ve Arama gibi yerlerde yerel sonuçlar bulur. Örneğin, mobil cihazınızda “İtalyan restoranı” araması yaparsanız büyük olasılıkla yerel sonuçları görebilirsiniz. Size gitmek isteyeceğiniz, yakında sayılabilecek restoranları göstermeye çalışırız. Detaylar : https://www.less.com.tr/local-seo-rehberi-yerel-seo-nedir-ve-nasil-yapilir/

Kurumsal Lokal SEO

SEO Fiyatlarını Nasıl Belirliyoruz?

Reklam maliyetlerin ve yeni gelen ek vergiler nedeniyle küçük büyük birçok firma SEO çalışmalarına ağırlık vermeye başladı. Bu nedenle sektörel ve kelime bazlı rekabet artmaya başlamıştır. Bu durum nedeniyle de SEO fiyatları doğru orantılı bir şekilde artış göstermektedir. Birçok SEO firması ve SEO uzmanı tarafından farklı SEO teklifleri ortaya çıkmaktadır. Less Medya olarak SEO fiyatı belirlerken hangi 10 kriter bizim için önemli olduğunu sizlerle paylaşmak istedik.

Fiyatı Etkileyen Unsurlar

  • Anahtar kelime sayısı ve kelime rekabeti,
  • Rakip firmaların site değerleri ve bu zamana kadar yaptıkları çalışmalar,
  • Müşterimize ait domainin yaşı ve değeri,
  • Daha önce SEO çalışması yapılmışsa, yapılan çalışmanın kalitesi,
  • Sitenin teknik analizde çıkarılan hatalar veya eksikler,
  • Sitenin içerik kalitesi veya yeni oluşturulacak içerikler,
  • Sitenin hangi alt yapıya sahip olduğu (WordPress, PHP, HTML, ASP.NET…),
  • Hedeflenen kelimenin sıralama durumu,
  • İstenen hedef konum veya trafik,
  • Çalışmayı yapacak kişinin uzmanlık seviyesi,
  • Yapılacak Backlink çalışma maliyeti,

Hizmetimiz Hakkında Merak Ettikleriniz

Neden SEO Yaptırmalıyım?

SEO yaptırmak günümüzün dijital çağına ayak uydurabilmek ve rekabet edebilmek için gereklidir. E-ticaret, blog, haber siteleri yaptırabilir. Daha çok farklı alan için SEO çalışması yaptırabilir.

Bu yüzden etkin çalışma SEO için son derece önemlidir. Belirlenen anahtar kelime üzerinden yapılacak etkili çalışmalar ile kalıcı sonuçlar elde edilebilir. Kaliteli SEO birçok firma için kesinlikle çok iyi sonuçları ortaya çıkarır.

Negatif SEO Konusunda Nasıl Bir Yol İzliyoruz?

Negatif SEO çalışması varsa dışarıdan gelen bağlantıların tek tek incelenmesi gerekir. Less medya olarak bu konuda birden fazla araç ile incelemeler yapıyoruz. Bunun nedeni de web sitenizin otoritesini tespit etmek ve negatif etki eden bağlantıları direkt olarak ortadan kaldırmaktır.

Web sitenizin otoritesini düşürmek için bilerek yapılan çalışmaları tespit ediyor ve buna göre önlemler alıyoruz. Google Search Console üzerinden web sitesi ile ilişiğinin kesilebilmesi için Disavow Links Tool üzerinden reddedilmesini sağlayarak çalışmayı tamamlar.

SEO Ajansı Hangi Kriterlere Göre Seçilmeli?

Sizin ajansınıza özel olarak çalışma yapacak bir firma ile çalışmak kesinlikle avantajlıdır. Her müşteri için farklı bir çalışma sistemi önerilmektedir. Başarı konusunda yüzde yüz söz veren firmaların birçoğu hayal satmaktadır. SEO konusunda başarı sözü ve fiyat kesinlikle ucu açık bir olaydır.

Site İçi SEO Çalışması Nedir?

Sitenin temelini oluşturan çalışmaların doğru bir şekilde yapılması ve hatalı kısımların düzeltilmesi ile başlamaktadır.  Yapılacak teknik incelemeler sonrasında web sitenin hızında ve performansında bir takım iyileştirmeler olur.

Yapılan bu çalışmalar sonrasında Google üzerinde siteniz indexlenir ve daha fazla ziyaretçi alır. Buda sizin için son derece önemli bir durumdur.

Site Dışı SEO Çalışması Nedir?

Web sitenizin diğer siteler ve kaynaklardan önerilmesi son derece önemlidir. Ancak bunu, güvenilir kaynaklardan yapmak gerekiyor. Aksi halde bazı sorunlarla uğraşabilirsiniz. Google’da güvenilir olan bir site sizi öneriyorsa bu aramalarda daha fazla çıkmanıza neden olur.

Bu mantıktan yola çıkarak SEO çalışmalarına yön verebilirsiniz. Güvenilir ve saygın sitelerden SEO çalışması almak kesinlikle ideal olacak.

SEO’yu Mu Yoksa SEM’i Mi Tercih Etmeliyim?

SEO ya da SEM mi? Sorusu tercih edilen sektöre ve hitap edilen kitleye oranla değişiklik gösterecektir. SEO çalışması yaptığınızda uzun vadeli başarı sağlarken ve çoğunlukla ROI (Return On Investment) oranı daha yüksek olabiliyor.  Önerimiz ise sitenin ihtiyaçlarının karşılanması ve aralıklarla SEM çalışmalarının da yapılması yönündedir.

Başarı Garantisi Veriyor Musunuz?

SEO çalışmalarında direkt olarak başarı beklemek yanlış olacaktır. Başarı sadece ilk sıralarda çıkmak yada kısa sürede tanınmak ile ölçülmez. SEO danışmanının teknik anlamda anlattıklarını uymak ve buna göre hareket etmekte gerekir.

SEO ajansları önce potansiyeli belirler ve buna göre çalışmalar yapar. Önceden başarı garantisi vermek kesinlikle doğru değildir.

Blog Sayfasının SEO’ya Etkisi Nasıldır?

Blog sayfası hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmanızı sağlar. Günümüz için bu durum son derece önemlidir. Organik trafik açısında da son derece değerlidir. Blog içerikleri marka bilinirliği ve itibarına da pozitif yönde etki eder.

SEO’yu Ne Kadar Süre Yapmam Yeterli Olur?

SEO çalışmalarında belirli bir süre vermek doğru değildir. Google alt yapısını ve algoritmasını sürekli olarak değiştirir. Sitenizin ve sizin yeniliklere açık olması son derece önemlidir. Yeni gelişmeleri takip ederek sitenizi optimize ederseniz güne ayak uydurursunuz. Yapacağınız çalışmalar sizi sürekli olarak geliştirecektir.

Sosyal Medya SEO Çalışmalarıma Fayda Sağlar mı?

SERP’ lerdeki tıklama oranları, hemen çıkma oranları, sayfada ve sitede geçirilen süre gibi şeyler, arama motorlarının içeriği sıralamak için kullandığı etkileşim verilerinin tümüdür. Yanıtlayanların çoğu, sosyal medyadaki etkileşimleri test ederek ve ölçerek bu metrikleri iyileştirebileceğinizi gösteriyor.  Paylaşımların getirdiği etkileşimler marka bilinirliğini artırmak, organikten elde edilen brand aramaların artmasını sağlamayı deneyebilirsiniz.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.