BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Seo

Seo - Arama Motoru Optimizasyonu

İngilizce’deki “Search Engine Optimization” kelimelerinin kısaltmasından oluşan SEO, dijital pazarlamanın en önemli alanlarından biridir. Türkçe’de “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak ifade edilen SEO, sitenizin, internet üzerinden arama yapan kullanıcıların aradıkları içeriklere dair en alakalı ve doğru verileri bulmalarını sağlayan arama motorlarının sıralama kriterlerine uygun bir şekilde optimize edilmesi süreçlerinin tamamıdır. Sitenizin, diğer siteler arasından sıyrılarak kullanıcılara getirilmesi açısından büyük önem taşıyan SEO işlemi, sitenizi Google ve diğer arama motorlarının sıralama kriterlerine uyumlu hale getirir.

Less Medya olarak gerçekleştirdiğimiz yüzlerce çalışma neticesinde, SEO’nun bir ekip işi olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz. SEO çalışmasının başarılı olması için müşteri ve ajansın işbirliği içerisinde olarak içeriksel ve teknik düzenlemelerin birlikte gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

SEO çalışması yalnızca belirli kelimelerde sıralama yükseltmenin ötesinde bir süreçtir. SEO’nun amacı kullanıcıların yaptıkları sorgulara göre en doğru bilgi ve hizmeti verebilmektir. Less Medya olarak SEO hizmeti verdiğimiz firmalara en yararlı olacak içeriği, arama motorlarının teknik anlamda bu içeriğe daha kolay ulaşabilmesini ve içeriğin kalitesini arttırmak için bağlantı iyileştirmeleri gerçekleştiriyoruz.

Alanında uzman SEO ekibimiz, eğitimlere katılarak kendini her an daha da geliştirmekte ve SEO’daki yenilikleri çalışmalarına titizlikle yansıtmaktadır. Kesintisiz ekip koordinasyonumuz sayesinde de bilgilerimiz daima güncel kalmaktadır.

Aşama 1
Kelime Analizi
Kelime analizi, süreci sitenizin hitap ettiği sektörle ilgili aranma potansiyeli yüksek olan ve sitenize trafik getirecek olan kelimelerin tespit edildiği aşamadır.
Aşama 2
Rakip Analizi
Rakip analizi kelime analizinden sonraki safhadır. Hedeflediğiniz kelimelerde rakiplerinizin kaçıncı sırada olduklarını, trafiklerini, nasıl bir stratejiye sahip olduklarını ve backlinklerini bu aşamada inceleyebilirsiniz.
Aşama 3
Site Analizi
Çalışma yapılacak sitenin istenilen anahtar kelimelere göre durumunu detaylı olarak analiz ederiz. SEO Analizi sürecinde tüm sayfaların SEO kurallarına uygunluğu kontrol edilir.
Aşama 4
Site İçi Optimizasyon
Başlık etiketlerinin kullanımı, sitenin kullanıcı dostu bir arayüze sahip olması, sitede kalma süresini artıracak çalışmaların yapılması gibi birçok etken site içi SEO çalışmalarının temelini oluşturur.
Aşama 5
Site Dışı Optimizasyon
Web sitesine dışarıdan yapılacak müdahaleler; arama motorlarındaki sıralamalarda daha üst sıralarda yer almayı kolaylaştıracaktır. Off-Page SEO optimizasyon yapılırken, asla belli bir kalıp kullanılmaz.

SEO Hizmetimiz Hakkında Merak Ettikleriniz

Neden SEO Yaptırmalıyım?

SEO yaptırmak günümüzün dijital çağına ayak uydurabilmek ve rekabet edebilmek için gereklidir. E-ticaret, blog, haber siteleri yaptırabilir. Daha çok farklı alan için SEO çalışması yaptırabilir.

Bu yüzden etkin çalışma SEO için son derece önemlidir. Belirlenen anahtar kelime üzerinden yapılacak etkili çalışmalar ile kalıcı sonuçlar elde edilebilir. Kaliteli SEO birçok firma için kesinlikle çok iyi sonuçları ortaya çıkarır.

SEO’yu Mu Yoksa SEM’i Mi Tercih Etmeliyim?

SEO ya da SEM mi? Sorusu tercih edilen sektöre ve hitap edilen kitleye oranla değişiklik gösterecektir. SEO çalışması yaptığınızda uzun vadeli başarı sağlarken ve çoğunlukla ROI (Return On Investment) oranı daha yüksek olabiliyor.  Önerimiz ise sitenin ihtiyaçlarının karşılanması ve aralıklarla SEM çalışmalarının da yapılması yönündedir.

SEO Teklifleri Neye Göre Belirleniyor?

SEO teklifleri son derece karmaşık bir konu öncesinde çalışma yapmak gerekiyor. Sitenin son 2 yıldaki trafik değerleri gibi düşüş yaşadığı kelimeler bazında bazı çalışmalar yapılmalıdır. Analiz raporundan sonra yapılacak çalışma ve ücretlendirme de belli olacaktır.

SEO’da Kullanılan Araçlar Nelerdir?

SEO da çok farklı araçlar kullanılır. Bir yâda birden fazla araç kullanmak da gerekebilir. Deepcrawl, Ahrefs, Ryte, Screaming Frog, Majestic, Search Console, Sitebulb, Ubersuggest, Google Analytics, MFI Checker, ZeoCrawlerKeyword Planner, CognitiveSEO, SEMrush, Similarweb, Ryte, Botify ve Oncrawl kullanılan bazı araçlar arasındadır.

Negatif SEO Konusunda Nasıl Bir Yol İzliyoruz?

Negatif SEO çalışması varsa dışarıdan gelen bağlantıların tek tek incelenmesi gerekir. Less medya olarak bu konuda birden fazla araç ile incelemeler yapıyoruz. Bunun nedeni de web sitenizin otoritesini tespit etmek ve negatif etki eden bağlantıları direkt olarak ortadan kaldırmaktır.

Web sitenizin otoritesini düşürmek için bilerek yapılan çalışmaları tespit ediyor ve buna göre önlemler alıyoruz. Google Search Console üzerinden web sitesi ile ilişiğinin kesilebilmesi için Disavow Links Tool üzerinden reddedilmesini sağlayarak çalışmayı tamamlar.

SEO’yu Ne Kadar Süre Yapmam Yeterli Olur?

SEO çalışmalarında belirli bir süre vermek doğru değildir. Google alt yapısını ve algoritmasını sürekli olarak değiştirir. Sitenizin ve sizin yeniliklere açık olması son derece önemlidir. Yeni gelişmeleri takip ederek sitenizi optimize ederseniz güne ayak uydurursunuz. Yapacağınız çalışmalar sizi sürekli olarak geliştirecektir.

Site İçi SEO Çalışması Nedir?

Sitenin temelini oluşturan çalışmaların doğru bir şekilde yapılması ve hatalı kısımların düzeltilmesi ile başlamaktadır.  Yapılacak teknik incelemeler sonrasında web sitenin hızında ve performansında bir takım iyileştirmeler olur.

Yapılan bu çalışmalar sonrasında Google üzerinde siteniz indexlenir ve daha fazla ziyaretçi alır. Buda sizin için son derece önemli bir durumdur.

Site Dışı SEO Çalışması Nedir?

Web sitenizin diğer siteler ve kaynaklardan önerilmesi son derece önemlidir. Ancak bunu, güvenilir kaynaklardan yapmak gerekiyor. Aksi halde bazı sorunlarla uğraşabilirsiniz. Google’da güvenilir olan bir site sizi öneriyorsa bu aramalarda daha fazla çıkmanıza neden olur.

Bu mantıktan yola çıkarak SEO çalışmalarına yön verebilirsiniz. Güvenilir ve saygın sitelerden SEO çalışması almak kesinlikle ideal olacak.

Başarı Garantisi Veriyor Musunuz?

SEO çalışmalarında direkt olarak başarı beklemek yanlış olacaktır. Başarı sadece ilk sıralarda çıkmak yada kısa sürede tanınmak ile ölçülmez. SEO danışmanının teknik anlamda anlattıklarını uymak ve buna göre hareket etmekte gerekir.

SEO ajansları önce potansiyeli belirler ve buna göre çalışmalar yapar. Önceden başarı garantisi vermek kesinlikle doğru değildir.

SEO Ajansı Hangi Kriterlere Göre Seçilmeli?

Sizin ajansınıza özel olarak çalışma yapacak bir firma ile çalışmak kesinlikle avantajlıdır. Her müşteri için farklı bir çalışma sistemi önerilmektedir. Başarı konusunda yüzde yüz söz veren firmaların birçoğu hayal satmaktadır. SEO konusunda başarı sözü ve fiyat kesinlikle ucu açık bir olaydır.

Blog Sayfasının SEO’ya Etkisi Nasıldır?

Blog sayfası hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmanızı sağlar. Günümüz için bu durum son derece önemlidir. Organik trafik açısında da son derece değerlidir. Blog içerikleri marka bilinirliği ve itibarına da pozitif yönde etki eder.