BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > SEO’mu SEM’mi Sizce Hangisi Daha Faydalı?

SEO’mu SEM’mi Sizce Hangisi Daha Faydalı?

Web araması, bugün teknolojik olarak sahip olduğumuz en güçlü araçlardan sadece bir tanesidir. . Farklı demografik yapıya sahip insanlar çözüm bulmak, yeni şeyler öğrenmek ve etrafındaki dünyayı anlamak için Google aramalarını kullanıyor. Bu yeni şeylerden biri, SEO ve SEM’in işletmeniz için en iyisi olup olmadığını belirleyebilir. İster çevrimiçi bir işletme ister yerel bir işletme olun, büyük olasılıkla insanlar aktif olarak sizi arıyor.

Google, 2019 itibariyle günlük olarak kaç arama yapıldığını açıkladı, biliyor musunuz? Tam 2 trilyonun üzerinde kişinin arama yaptığını açıkladı.  Bununla birlikte, İnternet Canlı İstatistiklerine göre, şu anda Google’da günde 5,5 milyar arama var. Bu saniyede 63.000 sorguya eşittir.

İnternet Canlı İstatistikleri, tahmin yapmak için en güvenilir kaynaklardan biridir.

Günümüzde diğer teknolojiler gibi, arama işlevi de hızla büyüyor ve zamanla gelişiyor. Bu, (her büyüklükte) işletmelerin, hedef kitlelerine ulaşmak ve onlarla bağlantı kurmak için bundan yararlanabilecekleri daha büyük bir fırsat olduğu anlamına gelir.

Birçok işletme, arama motorlarının web sitelerine ne kadar büyük trafik çekebileceğinin farkındadır. Herhangi bir trafik değil, aynı zamanda potansiyel müşterilere ve satışlara dönüşen trafiktir. Çevrimiçi olarak görünmenin başka yolları da olsa da, pazarlama paranızın karşılığını en iyi şekilde almanıza yardımcı olma konusunda Google yine de liderdir. Bu neden kaynaklıdır? Elbette büyük kullanıcı tabanı ve pazar payından kaynaklanmaktadır.

Ancak, teknolojiyi kullanarak büyürken ve arama motorlarını kullanmaya çalışırken bir işletme olarak karşılaşabileceğiniz bir sorun var.  Seçim yapmak zorunda mısınız?  SEO’ya karşı SEM’e odaklamak mı gerekiyor?  Başka bir deyişle, arama motoru optimizasyonuna mı yoksa arama motoru pazarlamacılığına mı yatırım yapmalısınız – diğer bir deyişle tıklama başına ödeme veya sponsorlu reklamlar mı?

Dijital Pazarlamada SEO ve SEM Nedir?

SEO ve SEM nedir? Yukarıda tanımlarını detaylı olarak yaptık. Ancak arama motorları aracılığıyla marka bilinirliği ve web sitesi trafiği oluşturmak için kullanılan pazarlama süreçleri olarak özetleyebiliriz.  İçeriği optimize etmek ve dijital alanı etkin bir şekilde kullanmak işte bu iki konuya ağırlık vererek, birçok işletme hizmetlerini tanıtabilir ve daha başarılı olabilir.

SEM bir bütün olarak diğer pazarlama stratejilerini de içerir, yani kısacası SEO, SEM şemsiyesi altında yer alır. İkisi arasında bi benzerlik olsa da, tamamen aynı değildirler. Her ikisine de daha yakından bakalım.

SEO

Arama motoru optimizasyonu (SEO), bir web sitesini arama motoru sonuç sayfalarından organik / doğal trafik veya ziyaretçi almak üzere optimize etme yöntemidir. Doğal arama trafiği ödenmese de; hedeflediğiniz pazarın rekabet gücüne bağlı olarak arama motoru optimizasyonu süreci neye yol açar? Aslında masraflara neden olabilir.

SEO’nun amacı, web sitenize ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenen alakalı ziyaretçileri çekmektir. Hedeflenen organik yani doğal trafiği almak için optimize etmek, denklemin sadece bir parçasıdır. Diğer kısma gelince, hedeflenen birden çok, alakalı anahtar kelime ile bu trafiği daha yüksek miktarda almaktır.

SEM

Arama motoru pazarlaması SEM nedir? Ücretli veya sponsorlu reklam listeleri satın alarak arama motorlarından gelen alakalı trafiği yönlendirmenin yollarından biridir.

SEM, ücretli arama veya PPC ile aynı mıdır? Evet, . SEM genellikle tıklama başına ödeme PPC reklamcılığı ve pazarlamasını ifade ediyor.  Arama ve sosyal arenada birçok PPC platformu varken, en popüler ve başarılı seçenek Google Ads’dür (eski adıyla Google Adwords).

SEM’in amacı nedir, neye yardımcı oluyor?

  • Reklam verenlerin arama motorlarında görünürlük kazanmalarına,
  • Beklemek zorunda kalmadan doğru türdeki trafiği yönlendirmelerine,

SEM ile başarılı olmak için ne yapmalısınız? En iyi yatırım getirisini elde etmek için güçlü, dinamik bir SEM stratejisine sahip olmalıdır.

SEO ve SEM arasındaki farklar

SEO ve SEM konusu ortaya çıktığında, bazı uzmanlar SEO’nun SEM ile karşılaştırıldığında daha ucuza daha yüksek kaliteli potansiyel müşteriler sunduğundan en iyi yol olduğunu iddia edebilir. Ancak bu o kadar basit değil. Her işletme farklıdır ve benzersiz ihtiyaçları vardır.

Örnek üzerinden ilerlemek gerekirse; küçük bir işletmeye sahipsiniz ve küçük bir reklam bütçesine sahipsiniz.

İşletmeniz neyi neden seçmeli, bu konuda netlik kazanmak için; size özel sağlam bir çevrimiçi pazarlama stratejisi oluşturmaya odaklanmalısınız. Elbette doğru pazarlama stratejisine sahip olursanız, hedef müşterinizin ne aradığını ve onlara ulaşmanın en iyi yolunu bileceksiniz.

İşletmenizin ne kadar büyük veya küçük ya da ne kadar eski veya yeni olduğunun önemi yoktur. Nihayetinde önemli olan, peşine düştüğünüz kitlenin türü ve onlara nasıl ulaştığınızdır.

İşletmenizi ve uzun vadeli hedeflerini bilmek, sonuç veren bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak için önemlidir. Ancak SEO ve SEM’e odaklanarak, bu güçlü yöntemlerden yalnızca birine odaklanan rakiplerinizden otomatik olarak daha iyi bir yaklaşım sergiliyorsunuz.

Bu elbette işletmeden işletmeye farklılık gösterir, ancak başarı şansınızı artırmak istiyorsanız, hem SEO hem de SEM’i içeren optimum bir arama stratejisine sahip olmak mantıklıdır.

SEO ve SEM Neden Önemlidir?

SEO ve SEM, işletmelerin önemli bir büyümesine yardımcı olabilecek güçlü kanallardır. Arama motoru alanını doğru bir şekilde kullanmak, geniş bir kitleye erişmenize destek olur.  Belirli anahtar kelime araştırması, web sitesi yönetimi ve hedefli reklamcılık, arama motoru kampanyalarının etkinliğine katkıda bulunur. Ve bunlardan herhangi birini uygulamak, arama motoru sonuç sayfası (SERP) sıralamasında, marka bilinirliğinde ve kalite liderlerindeki artışları görmenize yardımcı olacaktır.

Hem SEO hem de SEM’de aktif olarak, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilir ve daha da fazla marka bilinirliği oluşturabilirsiniz. Sonuçta daha yüksek görünürlük ve daha iyi getiri sağlar.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.