Twitter Reklamları
Twitter 2021’den itibaren 200 milyondan fazla kullanıcıya ulaştı. Twitter’dan her gün yüz milyonlarca tweet atılıyor. Her sosyal mecrada olduğu gibi Twitter algoritması da sürekli güncelleniyor. Twitter hesabınızdan paylaştığınız gönderilerin hem algoritma değişikliği hem de fazla tweetler arasında kaybolabilir. Twitter reklamları markanızı öne çıkarmak ve mesajınızı hedef kitlenize duyurmak için yardımcı oluyor. Twitter reklamı vermek için bir reklam hesabı oluşturmanız gerekir. Twitter’ın verilerine göre, reklam etkileşimlerinde her sene düzenli artışın gerçekleştiğini göstermektedir. İyi etkileşim almak için markanıza uygun reklam modeli seçiminin yapılması gerekir.
Twitter Reklamları Ne İşe Yarar?
Twitter reklamları, Twitter hesabınızı henüz takip etmeyen kitlelerin önüne getirmenize yardımcı olur. Ayrıca yeni potansiyel müşteriler bulmanıza olanak sağlar.
Twitter’da Nasıl Reklam Verilir?
Twitter’da reklam vermek için önce reklam amacınızın net olması gerekir. Reklam amacınıza göre tek tek tweetleri veya belirli hedeflere adanmış kampanyaların tamamını tanıtabilirsiniz.
Hedefleme açısından Twitter’da 8 farklı hedef seçilebilir. Reklam hedefleri arasında uygulama yüklemeleri, video görüntüleme ve site dönüşümleri ve buna benzer amaçlar yer alıyor. Amaç seçiminden sonra her reklam kampanyası için kitle hedefleme ölçütleri belirlenebilir. Ücretli tanıtım ile Twitter’daki erişiminizi genişletebilir ve takipçi listenizi büyütmek için fırsat sunabilir. Twitter’da reklam yayınlamayı düşünüyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız lütfen business.twitter.com adresini ziyaret edin.
Twitter Reklam Onay Süreci Nedir?
Twitter reklam onay süreci, reklam kampanyası oluşturduktan sonra belirli bir süre reklam kampanyanızın incelenmesidir. İnceleme esnasında dikkat edilen konular şunlardır:
- Twitter’ı nasıl kullandığı
- Hesap ve herhangi bir etkin veya taslak halindeki reklam kampanyası kapsamındaki içerik
- Hedefleme
Twitter Reklam Türleri
Twitter reklamlarını iş amaçlı kullanmak birçok açıdan markanıza katkı sağlar. Hedef kitlenize ulaşmak için Twitter reklam kampanyalarını kullanmanız ve doğru reklam türünü seçmelisiniz. Reklam türlerini 4 ana başlıkta inceleyelim:
Öne Çıkarılmış Tweet
Twitter’da henüz kendisini takip etmeye kişilere reklam göstermek için öne çıkarılmış tweet kullanılabilir. Öne çıkarılmış tweet, retweet edilebilir veya beğenilebilir özelliktedir. Normal tweetten farklı olarak öne çıkarılmış yazan bir etikete sahiptirler.
Öne Çıkarılmış Hesap
Öne çıkarılmış hesaplar, henüz hesabınızı takip etmeyen ancak içeriğinizi ilginç bulabilecek Twitter kullanıcılarına, Twitter hesabınızı tanıtır. Takipçi kampanyaları olarak da isimlendirilir.
Öne Çıkarılmış Trendler
Öne çıkarılmış trendler, kullanıcıların zaman tünelinde, Twitter uygulamasında ve keşfet alanında görünen en çok tweet atılan konulardır. Bu trendler, listelerin en üstünde yer alır ve bir hashtag yaratma konusunda size yardımcı olur.
Otomatik Reklamlar: Tanıtım Modu
Twitter tanıtım modu, yeni reklam verenler için ideal olan reklam türlerinden biridir. Otomatik reklamlar ne kadar harcama yapacağınızdan emin değilseniz, sınırlı bütçe ve olanakla oluşturulabilecek reklam türüdür. İlk denemelerde nasıl sonuç vereceğini görmek için bu tanıtım modu kullanılabilir.
Twitter Reklamlarının Avantajları
Twitter reklamları etki alanı büyük ve reklam çeşitliliği açısından fazla olduğu için güzel avantajları olan reklamladır. Twitter reklamlarının avantajlarını şöyle sıralayabiliriz:
- Twitter ile markanıza ilgi duyabilecek kişilere gelişmiş algoritmalarla ulaşma imkânı sağlar.
- Markanın daha bilinir olmasına ve müşteri kitlenizi artırmasını sağlar.
- Etkileşim sayısını arttırmaya, web sitenize trafik çekmeye, video izlenme sayısını arttırmaya, takipçi sayısı arttırmaya ve tweetlerinize daha fazla kişinin ulaşmasına olanak sağlar.
- Hashtagler arasında gösterilen reklamlar ile daha fazla etkileşim fırsatı yakalayabilirsiniz.
- Gündem içi reklamlar ile hedef kitlenizle daha rahat ulaşmanıza olanak sağlar.
Twitter reklamları ile her bir reklamın kitlelerini özelleştirebilirsiniz. En iyi kitleyi Twitter’da bulmak bu tarz özelleştirmeler yapabilir ve kitlenizi verimli hâle getirebilirsiniz.
Twitter’da Reklam Vermek İçin 6 Öneri
Twitter reklamları, paylaşımlarınızı daha çok kişiye duyurmaya, kritik paylaşımların belli bir kitleye göstermenize ve işletmeniz için potansiyel müşteri olabilecek kişilerden dönüşüm almaya olanak tanıyor. Reklam hedefinize göre en iyi reklam kampanyasını oluşturmak içinse reklamlarınızı doğru bir şekilde oluşturmanız gerekir.
Kendinizi Tanıtın
Twitter reklamlarınızı daha önce isminizi duymuş kişilerin görüntüleyebileceği gibi büyük çoğunlukla markanızdan veya hesabınızdan hiç haberi olmayan kişiler de görüntüler. Bu yüzden reklam kampanyası oluştururken işletmenizin ne olduğundan ne yaptığından kısaca bahsetmek gerekir. Tweeti gören kullanıcılar tıklamak, takip etmek veya başka bir şekilde etkileşime sokabilmek için bu adım önemlidir.
Twitter’da her zaman 280 karakterin tümünü kullanmak faydalı olmayabilir. Kullanıcılar artık daha hap bilgiler istediği ve hızlıca dolaştığı için etkileyici kısa tanıtımlar daha dikkat çekici olabilir. Kısa öz ve kendinizi en iyi şekilde yansıttığınız reklamlar daha çok dikkat çekici olabilir.
Net Harekete Geçirici Mesaj Ekleyin
İyi bir reklam etkileşim alan ve beklenen hedefe en çok ulaşan reklamdır. Bunun da en önemli yolu harika bir harekete geçirici mesajdan geçer. Twitter reklamlarında da reklam amacınıza yönelik net mesajlar fayda sağlar. Örneğin, “bizi takip edin”, “daha fazla bilgi edinin”, “şimdi kaydolun” veya “ücretsiz raporumuzu indirin” gibi kısa ve öz mesajlar kullanmalısınız.
Kartları Kullanın
Kartlar, öne çıkarılan tweetlerinize yeni özellikler eklemenizi sağlar. Kartlar sayesinde site ön izlemeleri, uygulama yüklemeleri ve hatta konuşmalar gibi ekstra işlevler ekleyebilirsiniz. Böylelikle tweetleri kullanıcılar için daha ilgi çekici ve etkileşimli hale getirebilirsiniz. Kullanılan kartları sürekli takip ederek test edip sonrasında yeniden düzenleyebilirsiniz.
Test Edin
Twitter reklamlarını daha verimli bir hâle getirmek için oluşturduğunuz reklam kampanyalarını test etmeniz gerekir. Testler çok önemli bir konu olduğundan Twitter’da nasıl A/B testleri yapıldığını öğrenmeniz gerekir.
Özel İçerikler Kullanın
Kullandığınız içeriği farklı hedef türlerine göre özelleştirmeniz gerekir. Benzer hedeflere sahip kampanyalar bile olsa verdiğiniz teklif veya fikre göre farklılık göstermelidir. Benzer şekilde, farklı kullanıcı gruplarını hedefliyorsanız her bir gruba neyin cazip gelebileceğini belirlemek farklı içerikler kullanmalısınız. Bu farklı içerikler, verdiğiniz mesaj, görsel ya da video kullanımı ya da reklam türü olabilir.
Yüksek Kaliteli Görseller ve Videolar Kullanın
Twitter reklamlarından iyi bir verim almak istiyorsanız yüksek kalitede görseller ve videolar kullanmanız gerekir. Bulanık ve pikselli fotoğraflar ya da düşük kaliteli videolar kullanıcıların hoşuna gitmeyeceği için iyi sonuç vermez. Twitter reklamları için kelimeler önemlidir fakat reklamda kullanılan görseller kullanıcının dikkatini çekecek ve tweetinizin göze çarpmasını sağlayacaktır.
Twitter reklam kampanyası oluştururken en iyi sonuç veren görsel boyutlarını kullanmalısınız. Reklamınız ile alakalı ücretsiz stok görseli sitelerinden yararlanarak yüksek kalitede görseller bulabilirsiniz.
Video reklamlar kullanıyorsanız net ve ilgi çekici videolar kullanın. Videolar sayesinde markanız hakkında ilgi çekici bir hikâye anlatabilirsiniz. Reklam görüntüleme süresini arıtmak için video reklamlar kullanmak daha yararlı olacaktır.