BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Google Adwords Reklamları

Google Adwords Reklamları

Google Ads, Google’ın arama sonuçlarında, Youtube’da veya iş ortağı olan sitelerde reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online reklam platformudur. Eski adı Google Adwords’dür. Google Ads web sitenize kullanıcı çekme, kullanıcıların ürün ve hizmetlerinizden yararlanmasını sağlar.

Google Adwords reklamları 2000 yılında faaliyet göstermeye başlamıştır. Son zamanlardaki kullanıcı sayısı ise 1 milyondan fazladır.

Google Ads Ne işe Yarar?

Google Ads ile Google üzerinden milyonlarca arama yapan kullanıcıya markanızı veya ürünleriniz doğru hedefleme stratejileri ile üst sıralarda gösterebilirsiniz. Doğru bir Google Ads reklam kampanyası ile hem zamandan hem de bütçenizden kâr etmeniz mümkün.

Reklam bütçenizi daha verimli kullanmak için hesap optimizasyonu yapılır, böylelikle %80’lere varan oranlarda tasarruf yapabilirsiniz. Daha düşük maliyetlerle etkili bir reklam kampanyası oluşturmak ve daha geniş kitlelere ulaşmak için hesap yapınızı, anahtar kelimelerinizi, reklam metni ve görsellerini, web tasarımınızı Google içerik ve kalite yönergelerine uygun hâle getirmeniz gerekir.

Google Adwords Reklam Modelleri

Google Ads reklam modelleri büyük ya da küçük marka fark etmeksizin iyi sonuçlar veren reklam modelleridir. Google Ads’in amaç ve hedeflere göre kullanılabilecek altı çeşit Google reklam modelleri şunlardır:

Arama (Search) Reklamları

Google Arama Ağı reklamları anahtar kelimelere bağlı çalışır. Bu modelden reklam oluşturmanız durumunda anahtar kelimelerinizle ilgili terimler Google’da aratıldığında, reklamınız arama sonuçlarının yanında gösterilebilir. Sadece reklam kampanyanız belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler aratılıp Google aramasıyla alakalı olduğunda, reklamlarınız gösterilir.

Google Görüntülü Reklamları

Google Görüntülü reklam modeliyle kullanıcılar, favori web sitelerinde gezinirken, Gmail hesaplarında takılırken, YouTube videosu izlerken veya mobil cihazlar ve uygulamaları kullanırken onlara ulaşma imkânı verir.

Google Görüntülü Reklam Ağı seçeneğinde, hedefleme özelliği sunar. Böylece ürün ve hizmetlerinizi, doğru yerde ve doğru zamanda potansiyel müşterilere gösterebilirsiniz. Ayrıca remarketing yapmak ve daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcılarla yeniden etkileşime geçmek için yeniden pazarlama listeleri gibi verilerden yararlanabilirsiniz.

Google E-Ticaret Reklamları

Yüksek dönüşüm getiren alışveriş reklamları satış yapan markalar için ideal bir yöntemdir. Genelde satış yapan firmaların sunduğu indirim indirim ve kampanya fırsatlarına göre reklamlar oluşturulur.

Potansiyel müşterilerin satın alma için tercih ettiği arama sonuçlarına firma ile ilgili reklamlar ve aynı özelliklere sahip diğer firmaların reklamları yerleştirilebilir. Fiyat ve özelliklere göre karşılaştırma yapılarak kullanıcıların arattığı sonuca göre kullanıcılara sunulur. E-ticaret reklam modelinde anahtar kelimelerin yanı sıra resim ve fiyatlandırma özellikleri de toplu şekilde verilerek kullanıcıların rahat şekilde karşılaştırması sağlanır.

Google YouTube Reklamları

Google Ads YouTube reklamları, potansiyel müşterilere YouTube’da video izlerken ya da video ararken ulaşmanızı sağlar. Etkileyici video kampanyaları oluşturarak YouTube’da ve Google ile işbirliği gerçekleştiren diğer video sitelerinde dolanan müşterilerle farklı yollardan etkileşime geçebilirsiniz.

Ayrıca video reklamları Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki video iş ortağı olan sitelerinde ve oyunlarda ya da diğer uygulamalarda gösterilebilir.

Google Gmail Reklamları

Gmail hesabı sahiplerinin mail hesabındaki gelen kutusu üstünde yer alan reklam alanıdır. Gelişmiş hedefleme seçeneğiyle reklam göstermenizi sağlar.

Gmail reklamlarında tıklama başına ücretlendirilir ancak reklamlar yönlendirilmesi ya da gelen kutusuna kaydedilmesi halinde ise ücretlendirilmez. Reklamlarınızı kullanıcıların aratmaları doğrultusunda güncel tutmanız oldukça önemlidir.

Mobil Uygulama Reklamları

%60’dan fazla kullanıcı Türkiye’de mobil cihazlardan internete erişiyor. Yaklaşık ayda 30 saatten çok zaman geçiriliyor. Uygulama indirme platformlarında ilgili uygulama aratılmadıkça organik olarak keşfedilme ve indirilme oranları oldukça düşük. Mobil uygulama reklamları ile uygulamanızı hedef kitlenize tanıtmış olursunuz ve indirilme olanı yükselir.

Google Adwords Nasıl Çalışır?

Google’a arama yapıldığında reklam alanı ve organik olarak çıkan web siteleri sıralanır. Çıkan ilk sonuçların başında Google Ads alanı vardır. Organik bir şekilde ilk sayfada üst sırada olmak çok kolay değildir. Google Ads reklamları bu durumda ortaya çıkar. Google Ads sayesinde siteniz aramalarda üst sıralarda listelenir. Ayrıca Google reklamlarınızın ne zaman ve nerede görüneceğini seçmenize de olanak sağlar.

Sadece arama sonuçlarında değil, kullanıcılarınızın ziyaret ettiği web sitelerinde, YouTube’da ve Gmail ve uygulamalarda potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkmanızı sağlar. Ürün ya da hizmetiniz ile ilgi siteleri hedefleyip söz konusu sitelerde de reklamlarınızın gösterilmesini Ads reklamları ile sağlamanız mümkün. Hedefleme yapabileceğiniz siteler arasında ulusal haber siteleri, emlak haber siteleri de vardır.

Mükemmel Hassasiyette Yüksek Erişim Alın

Oluşturduğunuz reklamları dünyanın herhangibir bölgesine gösterebilirsiniz. Google reklamları markanızı hedef kitlenize ulaştırmak için iyi bir yoldur.

Yerel İşletmeler

Less Medya olarak yerel işletmelere uygun, hizmet sundukları bölgedeki kişilere ulaşmasını sağlayan verimli reklamlar hazırlıyor ve yayınlıyoruz.

Uluslararası Hedefleme

Google reklamlarını Türkiye dışında bir bölgeye ulaştırmanız da mümkün. Reklam kampanyanızı tüm dünyadaki müşterilere ulaşacak şekilde oluşturur ayrıca görsellerinizi, metinlerinizin çevirilerini organize ederiz.

Google Ads Reklamları ile Yüksek Dönüşüm Alın

Google AdWords reklamları doğru strateji ve reklam kampanyası yüksek dönüşüm sağlar. Yüksek dönüşüm için sunduğu özellikleri şöyle sıralayabiliriz:

Gelişmiş Hedefleme: Google Ads ile oluşturduğunuz reklamları müşteri aday müşterilerin cinsiyet, yaş, konum ve takıldığı siteler göre hedefleme yapabilirsiniz.

Geniş Erişim: Google Ads reklamları dünyadaki nternet kullanıcılarının neredeyse tamamına erişmenizi sağlar.

Bütçe Esnekliği: Google Ads reklam yayınlarınızı tıklama başı maliyete göre ya da günlük bütçeye göre hedefleyebilirsiniz.

Zengin Reklam Çeşitliliği: Google Ads hesabınız ile ister banner, ister arama ağı isterseniz video reklamı hazırlayabilirsiniz. Doğru hedefleme ile dünyanın her yerindeki milyonlarca sitede gösterebilirsiniz.

3 Adımda Hızlı ve Etkili Reklamlar Verin

Hızlı ve etkili reklam oluşturmanın 3 temel adımı vardır:

Analiz: Reklam stratejinizi belirlemek ve markanızın ihtiyaçlarını tam anlamak için analiz süreci gereklidir. Less Medya öncelikle sizi dinler ve gerekli analizleri yapar. Web sitenizden, sosyal medya hesaplarınız ve varsa diğer reklam platformlarınızı inceler ve verimli reklam kampanyası oluşturmanıza yardımcı olur.

Bütçelendirme: Less Medya olarak firmanız, firmanızın satış beklentisi ve kampanyanızın erişim amacına uygun olarak aylık ya da günlük bütçelendirmeyi en efektif bir şekilde hazırlamanıza yardımcı olur.

Reklam Yayını: Bütçe belirlemeden sonra Less Medya doğru mesajları sağlamak için reklam görselleri ya da reklam metni hazırlar. Doğru zamanda doğru kişilere gösterir ve reklam yayını süresince Less’e özgü ölçüm ve optimizasyon teknikleri ile reklamlarınızı sürekli analiz eder. Analizler sonucu verimliliği artırmak için optimizasyonlar yapar.

SEO vs Google Ads Karşılaştırması

SEO ve Google Ads her ikisi de markanızın bilinirliğinin artması ve dönüşüm sağlamak için gereklidir. Ancak SEO çalışmaları ve Google ADS şu noktada ayrılıyor. SEO’yu sabır gerektiren, uzun vadede harika sonuçlar veren ve her markanın mutlaka yapması gereken bir çalışmadır. Google Ads ile uzun süre beklemeden, çok hızlı bir şekilde reklamları aktif edip sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Google Ads ve SEO aynı zamanda birbirini besleyen yatırımlardır. Google reklamları, SEO stratejinizi oluşturma ve geliştirme konusunda size fikirler sunar. Uzun süre uğraşıp trafik çekmeye başladığınız anahtar kelimelerin sizin için ne kadar dönüşüm getirebileceğini Google Ads ile kısa sürede öğrenebilirsiniz. Diğer taraftan da iyi bir SEO çalışması Google Ads reklam kampanyalarınıza destek sunar.

Google’a reklam vermenin maliyeti nedir?

Google, reklam vermenin maliyeti tamamen size bağlıdır. Aylık bütçeniz çok yüksek olabileceği gibi düşük de olabilir. Reklam modeline göre maliyet türleri de değişebilir. Örneğin; Google arama ağı reklam modelinde sadece reklamlarınıza tıklayan kullanıcılar için ödeme yaparsınız. Bu modelde reklamlar gösterilir ancak kimse tıklamazsa bütçeden harcanmaz.

Google’a nasıl ödeme yaparım?

Google reklam ödemelerini hesabınızdan kredi kartı, banka kartı, para transferi ya da yedek kredi kartından yapabilirsiniz. Kredi kartı ya da banka kartı ile ödeme seçeneğini tercih ederseniz faturalandırma iki farklı şekilde olur:

Manuel ödeme: Google Ads hesabınıza eklediğiniz kredi ya da banka kartınızdan istediğiniz zaman aralıklarla belirleyeceğiniz tutarda ödeme yapmanıza imkân verir.

Otomatik ödeme: Otomatik ödeme ile Ads hesabınız Google tarafından borçlandırılır. Harcamalarınız belirli sınırlara geldiğinde Google, otomatik olarak ödemeyi çeker.

Reklamlarım kaç gün yayınlanacak?

Reklam kampanyası oluşturduktan sonra genelde 24 saat Google’ın reklamlarınızı incelemesi için bekleme süresi olabilir. Sonrasında reklam süresi toplam bütçenize göre yayında kalır.

Ayrıca, hazırlayacağınız her bir reklam kampanyası için günlük maksimum harcama sınırı belirleyebiliyorsunuz. Google Ads hesabınıza 5.000 TL bütçe eklediğinizi düşünelim. Oluşturduğunuz kampanyanında günlük bütçesi 100 TL olsun. 30 gün boyunca harcayacağınız maksimum tutar 3000 TL olur.

Reklam tıklamaları için ne kadar ödeyeceğim?

Google reklamları açık artırma modeliyle çalışır. Google’da yapılan her anahtar kelime sorgusu için ayrı ayrı açık artırmalar yapılır. O esnada açık artırmaya dâhil olan reklam verenler, reklam sıralama puanına göre arama sonuçlarında listelenir.

Her bir anahtar kelime için verdiğiniz TBM teklifi ve kalite puanını belirler. Eğer reklam vermek istediğiniz sorguda sizden başka açık artırmaya giren reklam veren yoksa belirlemiş olduğunuz en üst tıklama başına maliyet kadar ödeme yaparsınız.

TBM nedir?

TBM, Tıklama Başına Maliyet’in kısaltmasıdır. İngilizcede ise CPC yani Cost Per Click olarak ifade edilir. TBM ödeme şekli seçilirse verdiğiniz teklif bir tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek tutarı ifade eder. Her zaman ödeyeceğiniz tutar anlamına gelmez, reklam kalitesi gibi etkenlere bağlı TBM verdiğiniz tekliften düşük olabilir.

Kalite puanı nedir?

Kalite puanı, en düşük 1, en yüksek 10 olduğu bir puanlama sistemidir. Özetle, anahtar kelimelerinizle arama yapan kullanıcıların reklamınız ve açılış sayfanızda elde ettiği genel kullanıcı deneyiminin derecesidir.

Ekleme yaptığınız her bir anahtar kelime Google için ayrı ayrı kalite puanları belirler. Bu puanlar tıklama başına ödeyeceğiniz maliyete doğrudan etki eder. Kalite puanı 10’a ne kadar yakınsa reklamanız iyi bir pozisyonda sıralanacaktır ve bu da daha düşük ortalama tıklama başına maliyet anlamına gelir.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.