İnstagram Reklamları
İnstagram reklamları etkileşim ve daha birçok neden için en yaygın kullanılan reklam yöntemlerinden biridir. Instagram reklamları, marka bilinirliğini artırmak, web sitesine trafik çekmek, potansiyel hedef kitlenize ulaşmak ve ürün ve hizmet tanıtımı yapmak için yapılan bir sosyal medya reklam türüdür.
İnstagram üzerinden oluşturulan reklam kampanyası yeni müşteriler bulmanıza ve hesabınıza takipçi çekmenize de yarar. Instagram reklamda “sponsorlu” ibaresi vardır. Bu da diğer gönderilerden ayrılmasını sağlar.
İnstagram Reklam Verme Nasıl Olur?
Instagram’dan reklam verme iki yol ile yapılabilir:
- Facebook Business Manager üzerinden
- Instagram üzerinden
Instagram reklam verme yollarından birini seçmeden önce hedef kitlenizi doğru zaman ve yerde nasıl ulaşabileceğinizi iyi analiz etmiş olmanız lazım.
İnstagram Reklam Modelleri
Instagram görsel ve video platformu olduğu için temelde bu iki içerik üzerinden reklam modelleri oluşturulabilir. Hedeflerinize ulaşmak için özel formatlardan faydalanarak ilgi çekici Instagram reklamları oluşturmalısınız. Şimdi Instagram reklam modellerini teker teker inceleyelim:
Fotoğraf Döngü Reklamı
En sevdiğiniz fotoğrafları akışta öne çıkmak için Instagram’ın düzenleme araçlarını kullanabilirsiniz. Bir seferde 10 taneye kadar fotoğraf ya da video ekleyebilirsiniz. Carousel reklamlar olarak karşınıza çıkabilir.
Hikaye & IGTV Reklamı
Hikayeler alanında görsel ve video olarak ve IGTV’de göz alıcı video formatları ile potansiyel kitlenizin dikkatini çekmenizi sağlayabilecek reklam modelidir.
Mağaza Reklamı
Mağaza reklamları ile potansiyel müşterilerinizin, doğrudan Instagram Mağazanızdaki ürünlerinizi keşfetmesini ve satın almasını sağlayabilirsiniz.
Markalı İçerik Reklamı
Markalı içerik reklamı, bilinen ve güvenilir Instagram içerik üreticileriyle ortaklık yaparak insanları sevecekleri ürün ve markalarla tanıştırma fırsatı sunar. Markalı içerik reklamları, içerik oluşturucunun organik hedef kitlesine ek olarak milyonlarca tüketiciye erişim sağlayarak içeriği bir içerik oluşturucunun tanıtıcısından yükseltmenize olanak tanır.
Facebook Yöneticisi ile Reklam Verme
Facebook ve Instagram birbirine entegre şeklindedir. Instagram üzerinden reklam oluşturmak daha pratik ve hızlı olabilir. Facebook Reklam Yöneticisi ile reklam oluşturmak için daha detaylı bilgiler girmeniz gerekebilir. Ancak ilk etapta detaylı bilgileri girdikten sonra hem Facebook hem de Instagram reklamlarını tek bir yerden basit bir şekilde oluşturabilirsiniz.
Reklam Yönetici ile Facebook’tan Reklam Nasıl Verilir?
Facebook üzerinden vereceğiniz Instagram reklamı için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz: Önceden reklam oluşturduysanız, hızlı oluşturma seçeneği ile otomatik olarak devam edebilirsiniz. Ancak ilk defa reklam oluşturacaksanız kılavuzlu reklam oluşturma sizin için yararlı olabilir.
Facebook önce aşağıdaki reklam hedeflerinden birini seçmenizi ister:
- erişim
- marka bilinirliği
- web sayfası trafiği
- video görüntülenmeleri
- mağaza trafiği
- dönüşümler ve mesajlar
- katalog satışları
- uygulama yüklemeleri
Kampanya amacı belirledikten sonra hedef kitle belirlemeniz gerekir. Potansiyel müşteri olabilecek kitlenizi demografik özellikler, davranış eğilimleri ve ilgi alanlarına göre oluşturmuş olacaksınız. Hedef kitleden sonra ise reklam alanını seçmeniz gerekir. Instagram ya da Facebook’ta ya da ikisinde birden reklam gösterilebilir. Ayrıca akışta mı hikâyede mi yoksa hangi alanda reklam gösterilmesini istiyorsanız iki uygulama için de seçmeniz gerekir.
Geriye bütçe ve süre belirleme kaldı. Reklamınızın seçtiğiniz bütçeye göre aktif olacağı süreyi belirlemeniz gerekir. Ödeme yönteminizi girip onayladıktan sonra reklamınızı başlatmış olacaksınız. Reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra belli bir süre onaylama süreci olabilir.
Reklam Yöneticisi’nde İnstagram Reklamları Oluşturma
Reklam Yönetici’nden Instagram reklamı oluşturmak, Instagram’da reklam oluşturma yöntemlerinden biridir. Reklam oluşturabilmeniz için Instagram hesabınız olmasına gerek yok. Ancak Facebook hesabınıza bağlı bir Instagram hesabınız varsa onu kullanabilirsiniz. Reklam vermek için Reklam Yöneticisi’ni açın ve oluştur’a tıklayın.
Reklam Vermeye Başlamadan Önce
Instagram hesabınızı Reklam Yöneticisi’ne bağlamak istiyorsanız, hesabınızı Business Manager’ınıza ekleyebilirsiniz. Ya da sayfanızın ayarlarından hesabınızı ekleyebilirsiniz. Reklam oluşturmaya başlamadan önce aşağıdaki adımları tamamlayın:
- Formata ve uygulamaya özel eklemek istediğiniz görseller veya videolar hazırlayın.
- Pazarlama hedefinize uygun reklam verme amacını belirleyin.
Reklam Yöneticisi’nde Instagram Reklamları Oluşturma
Instagram’ı reklamlarınızın reklam alanı olarak seçmek için aşağıdaki adımları izleyin:
- Reklam Yöneticisi’ne girin.
- Oluştur’a tıklayın.
- Reklam verme amacını Instagram’a uygun olacak şekilde seçin.
- Devam’a tıklayın.
- Reklam kampanyanızın detaylarını yazın.
- Manuel Reklam Alanları’nı seçerseniz reklamlarınızın Instagram’da görünmesi için Instagram’ı seçebilirsiniz.
- Otomatik Reklam Alanları’nı seçerseniz, reklamınız Instagram ile çeşitli Facebook Reklam Alanlarında yayımlanır.
- Devam’a tıklayın.
İnstagram’ı reklam alanı olarak seçtikten sonra reklamınızın kimliği, formatı ve ilgili bağlantıları gibi bilgileri ekleyerek reklamınızı oluşturabilirsiniz. Reklamınızı onaya göndermeden önce önizleme olarak görebilirsiniz. Reklamınız onaylandıktan sonra Instagram’da görünmeye başlayacaktır.
Yeni Başlayanlar İçin Instagram Reklam Yönetimi Tavsiyeleri
- Sürekli dönüşüm odaklı ve ürün tanıtıcı reklamlar vermeyin.
- Farklı bakış açıları kazandırabileceğiniz içerik ve videolar oluşturun.
- Marka diliniz ve sosyal medya ruhuna göre mizah kullanımı reklamlarınızı eğlenceli hâle getirebilir.
- Yalnızca kendi alanınızla ilgili yaptığınız paylaşımlar kitlenizin dışına açılmanız için kendi engelinizi oluşturmanız anlamına gelebilir daha yenilikçi olun.
- Güncel ve faydalı içerikler ile yeni kullanıcılar çekin.
- Paylaşım yaparken hagtag kullanmayı unutmayın.
- Hedef kitleniz ile etkileşimde olabilecek fırsatları değerlendirin. Bazı zaman aralıklarında çekiliş yapın.
Tüm Instagram reklam stratejinizi oluşturmak ve reklam içeriklerini hazırlamak zor olabilir. Less Medya olarak hedeflerinizi dinliyor ve markanıza ya da size uygun reklam stratejileri oluşturuyoruz.
İnstagram’da Reklam Vermenin Avantajları Nelerdir?
Instagram en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biridir. Her yaştan insana Instagram ile ulaşabilirsiniz. Instagram reklamı avantajlarını istatistiksel verilerle beslenmiş şekilde sıralamak gerekirse:
- 2021 Aralık ayına göre aktif Instagram kullanıcı sayısı 1 milyar kişiyi aşmıştır.
- Instagram kullanıcılarının %70’i bir markayı bulmak ve marka hakkında fikir sahibi olmak için Instagram’ı kullanıyor.
- Bir işletmenin Instagram hesabını takip eden Instagram kullanıcı sayısı tüm kullanıcıların %80’idir.
- Etkileşim açısından en iyi uygulamalardan biridir.
- Instagram kullanıcılarının %60’ı Instagram sayesinde yeni ürünleri tanımaya başlıyor.
- Hedef kitlenizin etkileşimini Instagram reklamları ile artırabilirsiniz.
- Markanızı sizi hiç duymamış kullanıcılara duyurabilirsiniz.
- Yeni bir markaysanız, samimi bir şekilde kendinizi Instagram’dan tanıtabilirsiniz.
İnstagram Reklamı Verirken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
- Instagram’da reklam verirken dikkat etmeniz gereken ilk nokta doğru reklam modeli ve hedefini seçmektir. Doğru reklam modelini seçebilmek için kampanyanızın amacını önceden açık bir şekilde belirlemeniz gerekir.
- Hedef kitle seçimi ise bir diğer önemli konudur. Hedef kitlenizi doğru belirleyemezseniz reklamınız iyi sonuç vermez. Bu yüzden potansiyel müşteri kitlenizi iyi tanımanız gerekir. Reklam Yöneticisinde bulunan hedefleme ayarlarında hedef kitle testleri yapabilirsiniz.
- Reklam görsel ve videolarınızı iyi bir kalitede ve doğru formatta sunmak reklam veriminizi artırır. Reklam modeline göre görsel ve video ölçülerini doğru yapmalısınız. Ayrıca ilginç ve özgün görsel ve videolar hatta metinler hazırlamalısınız.
- Bütçenizi iyi belirleyin. Kampanyanızın iyi sonuç vermediğini düşünüyorsanız durdurmanız daha sağlıklı olur. Böylelikle gereksiz masraftan kurtulabilirsiniz. Reklamlarınızı sürekli takip edin gerekli olması durumunda optimizasyon yaparak reklamlarınızı iyileştirebilirsiniz.
- Rakiplerinizin iyi sonuç veren reklam kampanyalarını inceleyin.
İnstagram Reklam Verme Fiyatları
İnstagram reklam verme ücreti, hedef kitle ve sektöre göre değişir. Ücretlendirme belirlediğiniz günlük bütçeye göre belirlenir. Tıklama başı maliyeti genelde, 20 kuruş ve 5 TL arasında değişir.
Örnek vermek gerekirse günlük belirlediğiniz bütçe 100 TL ise günlük bütçede oynama yapmadığınız sürece maksimum bu tutarı ödersiniz. Önemli olan reklam kampanyasını takip edip ödemenize göre nasıl bir dönüşüm aldığınızdır. Tıklama başına yaptığınız maliyet ile dönüşüm istediğiniz sonucu veriyorsa reklam kampanyanız iyi denebilir.
Instagram reklamları bütçe planlamasını uzman bir sosyal medya reklam ajansı ile yapmanız kampanya sonuçlarınızı iyileştirmekte etkili olacaktır. Less Medya olarak, Instagram reklamları sürecini başından ele alarak sonuna kadar takip edip hazırlıyoruz. Reklam kampanyası sonrası sürekli reklamları takip ederek raporlama yapıyoruz.