SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Arama motoru optimizasyonu (SEO), en basit anlamıyla, web sitenizi arama motorları için daha görünür hale getirmek ve sitenizin sıralamasını yükseltmek için değişiklik yapma sürecidir. Ancak SEO’nuzu geliştirmek, akılda bir strateji olmadan basitçe atlamak isteyeceğiniz bir süreç değildir. SEO çalışması stratejinizi geliştirmenin en iyi ilk adımı nedir? Bir SEO analizi yapmaktır.
Anahtar Kelime Araştırması
İlk adım, sitenizin GERÇEKÇİ OLARAK hedefleyebileceği anahtar kelimeleri belirlemektir. Bu makale için örnek olarak “mücevher” kullanacağız. Tiffany.com ve Kay.com gibi şirketlerle rekabet edecek marka yetkiniz veya bütçeniz olmadığı sürece, herhangi bir küçük veya orta ölçekli işletme için “mücevher” anahtar kelimesi için sıralama olasılığı neredeyse hiç yoktur.
Bunun yerine, ilk hedefiniz bu rekabetçi sektörde ulaşılabilir olan uygun bir niş bulmaktır.
En İyi Rakiplerinizi Belirleyin
Anahtar kelime listenizi aldıktan sonra, bu terimleri Google’a yazın ve ilk 10’da görünen siteleri not edin. Çoğu zaman aynı sitelerin tekrar tekrar göründüğünü görürsünüz. Bu niş içindeki birçok anahtar kelime için sıralama yapan siteleri belirlemek ve bunları rakipler listenize eklemek isteyeceksiniz. Yine, SEMrush, etki alanını arama kutusuna yazabileceğiniz ve organik trafiğini ve Google’daki organik anahtar kelime sıralamasını belirleyebileceğiniz için değerli bir araç olabilir.
SEMrush’ta ne kadar çok anahtar kelime sıralaması varsa, özellikle yüksek arama hacmine sahip terimler için, etki alanı o kadar yetkili olur. Rakipleri aramak için SEMrush’ı da kullanabilirsiniz, ancak bu liste her zaman doğru değildir ve yalnızca bir başlangıç noktası olarak kullanılmalıdır.
Rakiplerinizi Analiz Edin
Artık rakiplerinizin kim olduğunu bildiğinize göre, profilin derinliklerine dalmanız gerekiyor. Onlar için genel ölçütleri alarak başlayabilirsiniz. LinkResearchTools, her bir rakip için Bağlantı Hızı, Etki Alanı Yetkilisi, Gelen Bağlantılar, Sosyal Paylaşımlar, Etki Alanı Yaşı ve çok daha fazlası dahil olmak üzere genel ölçütleri almak için kullanılabilecek harika bir araca sahiptir.
Sosyal Medya ve İçerik Denetimi
Artık rakiplerinizin kim olduğunu ve geri bağlantı profillerini anladığınıza göre, içerik pazarlamasını ve sosyal medya stratejilerini araştırmanız gerekecek. Güncellemeleri sosyal medyada ne sıklıkla paylaşıyorlar? Etkileşim oranı nedir? Kaç aktif takipçileri var? İşte bu sürecin bir parçası olarak kullanılabilecek bir sosyal medya denetim anketi için bir şablon. Bloglarını, Facebook, Twitter, LinkedIn ve Pinterest hesaplarını değerlendirin. Bu, içerik oluşturma ve paylaşma konusunda ne kadar aktif olmanız gerektiğini belirlemenize ve yine takipçi edinme ve katılım oranı açısından ilk hedeflerinizi belirlemenize yardımcı olacaktır.
Giriş ve Strateji Önündeki Engelinizi Belirleyin
Rakiplerinizi tam olarak anladıktan sonra, ortaya çıkardığınız verilerin ortalamalarına göre stratejinizi oluşturabilirsiniz. Öncelikle, arama sonuçlarında görünmeye başlamak için kaç bağlantı almanız gerektiğini ve bu bağlantıların kalitesini bilmek isteyeceksiniz. Elbette bu, seçtiğiniz anahtar kelimeler için sitelerin ortalamalarına bağlı olacaktır. Yukarıda belirtildiği gibi, büyük etki alanı yetkisine sahip sitelerin güçlü bir şekilde varlığına sahip anahtar kelimelerden kaçınmak önemlidir. Google tarafından yüksek oranda güvenilme ve ödüllendirme eğiliminde oldukları için bu alanların yenilmesi zordur. Ardından, konuya ilişkin kategorilere göre kaç bağlantıya ihtiyacınız olacağını belirlemek isteyeceksiniz.
Son olarak, bloğunuzda her hafta kaç makale paylaşacağınızı, kaçının anahtar kelimeyle konuya odaklanacağını, sosyal medyada ne sıklıkla yayınlayacağınızı, kaç takipçi kazanacağınızı vb. Belirleyeceksiniz. Bu araştırmadan elde ettiğiniz veriler, SEO stratejinizin omurgasını oluşturacak ve kampanyanızın yapısını oluşturacaktır. Böylesine zor bir alanda, kendinizi verilerle donatmanız önemlidir, aksi takdirde, bir yatırım getirisi görmeden kaynakları kolayca boşa harcarsınız.