BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Instagram ’da Satış Yapmak için Bilmeniz Gerekenler

Instagram ’da Satış Yapmak için Bilmeniz Gerekenler

Instagram, Haziran’da aylık bir milyar kullanıcıya, yani dünya nüfusunun neredeyse sekizde birine ulaştı. Bu çılgınca popüler bir platform ve büyüme yörüngesinde herhangi bir plato belirtisi yok. Ne yazık ki reklamcılar için, işletmelerin Instagram ‘da satış adına ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için şu anda harcadıkları para miktarı için de aynı şey söylenebilir. Reklam harcamaları, bu yılın 2. çeyreğinde yıllık bazda yüzde 177 arttı. Gösterimler yüzde 209 arttı ve BGBM’ler (bin gösterim başına ortalama maliyet) yüzde 10 düştü. Reklam verenler, fotoğraf paylaşım uygulamasına her zamankinden daha fazla para harcıyor ve bunu yaparken daha iyi hale geliyorlar. Rekabet yüksek.

Bununla birlikte, her ay yaklaşık iki milyon reklamcı Instagram kullanıyor. Bu hala bir milyarın çok küçük bir yüzdesidir. Ve Instagram’ın tüm kullanıcı tabanı yeni ürünler ve hizmetler için pazarda olmasa da belirli ürün veya hizmetinizi bir kenara bırakın, güzel şeylerinizi satmak için platformdan yararlanmak için hala bolca fırsat var. Bunu nasıl doğru yapacağınızı söylemek için buradayız! Instagram ‘da para kazanmak ve birimleri taşımak için bu beş adımı izleyin ve yakında Instagram ‘da kurnaz bir gazi gibi satış yapmaya başlayacaksınız.

İşletme profiline dönüştürün

Çok sayıda küçük işletme sahibi, bu basit adımı tamamlamadan Instagram ‘da satış yapmaya başlamak istiyor. Standart Instagram profilinizi bir işletme profiline dönüştürmek, bir dizi vazgeçilmez satış ve raporlama seçeneğine erişmenizi sağlar. Bunlara girmeden önce, geçişin nasıl yapılacağı aşağıda açıklanmıştır.

Hesabınızda oturum açın ve kontrol panelinizin sağ üst köşesindeki düğmeye dokunun. Sağ alttaki Ayarlara dokunun. “İşletme Profiline Geç” seçeneğine ilerleyin. Geri dönmek isterseniz (istemezseniz) aynı noktaya geri dönün ve “Kişisel Hesaba Geri Dön” seçeneğine dokunun. Şimdi! Siz geçiş yaptıktan sonra kullanılabilen özelliklerin bazı önemli noktaları: Instagram Insights. Instagram ‘da bir takipçinin kişisel ve demografik bilgilerine bakmak, diyelim ki Facebook’ta olduğu kadar kolay değildir. Bu verileri toplu olarak derlemek daha da zordur. Instagram Insights, zor işi sizin için yapar.

Burada yararlı veri sıkıntısı yoktur ve bir işletme profiline geçtiğinizde, bunların tümüne akıllı telefonunuzdaki uygulama aracılığıyla kolayca erişilebilir. Etkinlik sekmesinin altında, profil ziyaretleri, web sitesi tıklamaları, erişim ve gösterimler gibi metrikleri bulacaksınız. İçerik sekmesinde, her birinin profil ziyaretleri ve etkileşimleri dahil olmak üzere her gönderi veya hikâyenin performansına daha ayrıntılı bir şekilde bakabilirsiniz. Kitle sekmesinde, takipçilerinizin yerlerini, yaşlarını ve cinsiyetlerini ve ayrıca en aktif oldukları gün ve saatleri takip edebilirsiniz.

Organik kampanyalarınızı hashtag araştırmasıyla güçlendirin

Ciddi bir işletme sahibiyseniz, bir hashtag’e bakıp şöyle düşünebilirsiniz: Bu, hiçbir şey yapmak istemediğim anlamsız bir şey. Ancak gerçek şu ki, hashtag’ler organik Instagram kampanyalarınızla etki yaratmanın en büyük yoludur. Bir işletme profiline geçiş yapmak size postadan postaya, hashtag’ler aracılığıyla kaç gösterimin geldiğini ve ulaştığınız hesaplardan kaçının gönderinizi gördüklerinde sizi takip etmediğini görme yeteneği sağlar. Hashtag’lerle akıllı olduğunuzda, bu sayıların ikisi de fırlayacak. “Hashtag araştırması” söylenecek biraz gösterişli bir şey, ama kesinlikle bir müşteriye iyi geliyor ve uygulamada kesinlikle etkili. Gerçek süreç oldukça basit. Keşfet> Ara> Etiketlere gidin ve nişinizle ilgili terimleri arayın. Daha sonra bu hashtag’in kaç yayında kullanıldığını göreceksiniz. Gönderinizde bu hashtag’i kullandığınızda, yayınınızı Keşfet sırasına eklersiniz.

Reklam yayınlamaya başlayın

Çok dar bir bütçeniz var ve bundan en iyi şekilde yararlanmak istiyorsanız. Pek çok işletme sahibi, küçük bir bütçeye sahip olmanın onları Instagram reklamları için yayınlanmaktan alıkoyduğunu düşünüyor. Etkili bir şekilde yürütürseniz, düşük bütçeli ücretli Instagram kampanyaları yürüten paranızın karşılığını, organik kampanyalar oluşturup yürüteceğinizden daha fazla alırsınız. Ve ne düşündüğünüzü biliyorum. Birine bunu benim yerime yapması için para ödemiyorsam, organik kampanyalar ücretsiz değil mi? Evet. Ancak Instagram reklamları, çılgın yatırım getirisi potansiyelini temsil eder, bu nedenle doğru yaparsanız, bol miktarda ilgiyle paranızı geri alırsınız.

Sizi Arayalım