BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > İnstagram Reklam Fiyatları ve Fiyat Faktörleri

İnstagram Reklam Fiyatları ve Fiyat Faktörleri

İnstagram’ın 1 milyardan fazla aktif aylık kullanıcısı olduğunu biliyor muydunuz? Facebook’un sahip olduğu bu sosyal medya platformu, işletmenizin ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenen potansiyel müşterilerle bağlantı kurması için harika bir fırsattır. Instagram reklamları ile daha fazla müşteriye ulaşabilir ve işinizi büyütebilirsiniz. Yine de İnstagram’da reklam vermenin maliyeti nedir? Instagram tıklama başına fiyatlar 20 kuruştan başlar ve 5 Türk lirasına kadar değişkenlik gösterebilir.

İnstagram Reklamlarının Maliyeti Nedir?

Facebook ve İnstagram hesapları, reklam için kullanılabilen en büyük sosyal medya ağlarından ikisidir, bu yüzden ikisini karşılaştırmak mantıklıdır. İşletmeniz için en uygun maliyetli seçeneği ve hedef kitlenize ulaşmak için en iyi platformu hangisi sunuyor?

Teklif modeline bağlı olarak ortalama olarak Instagram reklam maliyeti 20 kuruş ila 5 Türk lirası arasındadır.

Instagram ve Facebook reklamlarının maliyetini göz önünde bulundurmanın yanı sıra, her platformun demografisine bakmak yararlıdır. Facebook hemen hemen her yaş grubuna ulaşabilirken, Instagram, 25 ila 29 yaşları arasındaki izleyici üyelerine ulaşma konusunda mükemmeldir. Reklam kampanyanızla en iyi sonuçları almak için çabalarınızı en fazla değeri sunan sosyal medya ağına odaklayın. Tek bir platformda daha azına reklam verebilirken, müşterilere ulaşma fırsatını kaybedebilir ve kar haneniz için gerçekten önemli olan potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.

İnstagram Reklam Fiyatları Nasıl Belirler?

Bu dört temel faktör İnstagram reklam maliyetlerinizi belirler:

Teklif miktarı

Teklif tutarınız, bir Instagram reklam kampanyasına ne kadar harcadığınızı etkiler. Olası satışlar elde etmek için ne kadar ödemek istediğinizi belirlemelisiniz. Teklif tutarınız, ne kadar harcadığınızı da etkiler. İnstagram’ın daha yüksek teklif tutarları olduğundan, gösterimler ve tıklamalar için daha fazla ödeme yapmaya hazırlıklı olmak istersiniz. Yalnızca 500 Türk lirası tutarında bir bütçeniz varsa ve teklif tutarınız tıklama başına 2 Türk lirası ise, reklamınız için yalnızca 250 tıklama alabilirsiniz. Aynı senaryoda, 50 kuruş tutarında bir teklif tutarına sahip olmak, bu iki bütçe tutarıyla daha da fazla tıklamaya izin verir. Teklif tutarınız bütçenizi etkileyecek ve bütçeniz ne kadar teklif verebileceğinizi etkileyecektir. Bu miktarlar, Instagram ‘da reklam vermenin size ne kadara mal olacağını etkileyecektir.

Reklam alaka düzeyi puanı

Reklam alaka düzeyi puanınız, İnstagram reklamlarınızın maliyetini de etkileyecektir. Alaka düzeyi puanınız, İnstagram’ın reklamınızın reklamınızı görecek olanlarla ne kadar alakalı olduğunu düşündüğüdür. Instagram, takipçilerine beslemelerinde alakalı içerik göstermek istiyor. Puanınızı, insanların reklamınıza nasıl tepki verdiklerine dayandırırlar. İnsanlar reklamınıza olumlu yanıt verirse alaka puanınız artacaktır. Tıklama, yorum yapma, beğenme ve daha fazlası gibi eylemleri içerir.

Öte yandan, reklamı gizlemek gibi eylemler olumsuz bir tepkiye neden olur. Bu size daha düşük bir reklam alaka düzeyi puanı verecek ve bu da reklamınızın performansına zarar verecektir. Alaka düzeyi puanı yüksek olan reklamlar, düşük alaka düzeyi puanlarının üzerine yerleştirilir. Daha alakalı bir reklama sahip olmak, minimum tutara daha yakın ödeme yapacağınız anlamına gelir. Kampanyanız için daha fazla tıklama alacak ve daha fazla potansiyel müşteri çekeceksiniz.

Tahmini eylem oranları

Tahmini işlem oranları, Instagram reklam fiyatlarınızı da etkileyecektir. Instagram göre bu oran, insanların reklamınız üzerinde hareket etme olasılığına dayanıyor. Esasen, hedef kitlenizin reklamınızla etkileşim kurma olasılığını artırmak isterler. Bu etkileşimler, tıklama ve dönüştürme gibi eylemleri içerir. Instagram, insanların içeriğinizle etkileşime girmesini ve etkileşimde bulunmasını sağlayacağına inandıkları reklamları tanıtmak istiyor. Tahmini işlem oranınız Instagram reklam maliyetinizi belirleyecektir. Instagram, daha fazla insanın reklamınızla etkileşime girme olasılığının yüksek olduğuna inanıyorsa, reklamınızı ilk sıraya koyacaklardır. Bu, daha fazla potansiyel müşteri ve dönüşüm kazanmanıza olanak tanıyan daha düşük bir teklif tutarı elde edeceğiniz anlamına gelir.

Rekabet

Yarışma her zaman Instagram reklam fiyatınızı etkileyecektir. Belirli bir insan demografisine ulaşmaya çalışırken, her zaman aynı gruba ulaşmaya çalışan rakipler olacaktır. Rakipleriniz Instagram reklam kampanyanızın maliyetinde bir değişikliğe neden olabilir. Aynı kitleye ulaşmak için teklif veren başka insanlar varsa, bu bir ihale savaşına yol açabilir. Şirketler üst sıralara yerleşmek için birbirlerinden daha yüksek teklif vermek zorunda kalacaklar.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.