BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Herkes bir makale yazabilir mi? Elbette hayır, SEO için optimize edilmiş makaleler yazmak özel bir uygulama gerektirir. Bu yazıda, arama motorlarında daha iyi sıralanacak SEO için optimize edilmiş makaleler yazmak için bazı ipuçları paylaşacağız.

Her blog yazısı, arama motoru sıralaması açısından bir web sayfası gibidir ve her gönderiyi arama motorları için belirli anahtar kelimelerle optimize edebilirsiniz. Bu SEO dostu makaleleri yazarken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç şey var.

SEO Uyumlu Makale

  • Araştırma ile başlayın
  • İçerik türü: Anahtar Kelime Arama Amacı
  • Makalenin Uzunluğunu Belirleyin
  • Makale yazarını seçin.

Makaleye başladığınızda aşağıdaki kriterleri dikkate almanız önemlidir.  Herkes makale yazabilir ancak SEO uyumlu makale yazmak bir uzmanlık gerektirir.  İşte aşağıda daha iyi anlamanıza yardımcı olacak birkaç başlık paylaşıyoruz.

Gönderi Başlığı ve Meta Başlığı

  • Arama motoru dostu bir başlık oluşturun
  • Konunuzla ilgili 1-2 anahtar kelime ekleyin
  • Anahtar kelimelerinizi başlığınızın ilk 65 karakteri arasına yerleştirin
  • Başlığınızı kısa tutun
  • Bir ifadeyi başlığınızdan özetinizin birinci veya ikinci cümlesine taşımayı düşünün

Yazı Meta Açıklaması

  • Özetinizi optimize edin
  • Özetinizin ilk iki cümlesine temel bulguları ve anahtar kelimeleri yerleştirin
  • Arama motoru sonuçlarında normalde yalnızca ilk iki cümle görüntülenir
  • Özetinizin amacının araştırmanızın kilit noktalarını açık ve net bir şekilde ifade etmek olduğunu unutmayın.
  • Anahtar kelimelerinizi 3-6 kez tekrarlayın

Resim Alt Özelliği

Görseller özel olmalı, farklı bir sayfadan indirdiğiniz içerik sayfanızın düşmesine yol açabilir.

Ara Bağlantı ve Bağlantı Metni

  • Bağlantılar oluşturun
  • Makalenize sosyal medya, ağ ve kurumsal siteler genelinde bağlantı verin
  • Makaleniz için ne kadar çok iç bağlantı olursa, Google gibi o kadar çok arama motoru içeriğinize değer verir ve içeriğinizi vurgular.
  • Meslektaşlarınızı makalenize bağlantı vermeye teşvik edin
  • Saygın kişilerden / güvenilir sitelerden ne kadar çok bağlantı olursa, etki o kadar güçlü olur. Onlar için de aynısını yapmayı unutma!

Permalink’ten STOP kelimelerini kaldırın

  • Yazı boyunca tutarlı bir şekilde yazar isimlerine ve baş harflerine atıfta bulunun
  • Önceki çevrimiçi yayınlarla tutarlı olmayı unutmayın

H1, H2, H3 Başlıkları

  • Makaleniz boyunca anahtar kelimeler kullanın
  • Anahtar kelimeleri başlığınıza (1-2), özetinize (2-3) ve anahtar kelime alanlarına (5-7) ekleyin
  • Anahtar kelimeler yalnızca tek kelimelerden ziyade anahtar kelime öbekleri olabilir
  • Anahtar kelimeleri başlıklarınıza da ekleyin
  • Başlıklar, arama motorlarına makalenizin yapısı ve içeriğiyle ilgili ipuçları verir
  • Google Trendler ve Google Adwords anahtar kelime araçlarında belirli anahtar kelimeleri bulun
  • Anahtar kelimelerin A&I hizmetleri ve SEO için önemli olduğunu unutmayın.
  • Alanınızla tutarlı anahtar kelimeler kullanın.
  • Emin değilseniz, alanınızın başlıca makalelerinde kullanılan kelimeleri kontrol edin
  • Anahtar kelimelerin doğal ve bağlamsal bir şekilde akmasına izin verin
  • Arama motorları, anahtar kelime doldurma olarak bilinen çok fazla anahtar kelime tekrarından hoşlanmaz ve makalenizin ‘indeksini kaldırabilir’, bu da çevrimiçi bulmayı zorlaştırır.

Elbette ilk etapta yapmanız gereken rakip analizidir. Rakiplerinizi tanıdıktan sonra sırası ile yukarıdaki detayları da dikkate alarak; Anahtar kelime analizine ağırlık vermelisiniz.