BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Google Adwords Nedir Nasıl Kullanılır?

Google Adwords Nedir Nasıl Kullanılır?

Google Ads (AdWords), Google’ın, ücretli arama motoru sonuçları arasında veya Görüntülü Reklam Ağı’na ait diğer web sitelerindeki özel reklam alanlarında reklam oluşturmak ve yönetmek için kullandığı reklamcılık sistemidir. AdWords’ün ne olduğunu ve nasıl çalıştığını öğrenelim.

Genel olarak, reklam verenler, belirli anahtar kelimeler arandığında, reklamları Google’ın ücretli arama sonuçlarında görünmesi için belirli anahtar kelimeler için teklif verir.

Reklam verenler daha sonra reklamlara yapılacak gerçek tıklamalar için ödeme yapmak zorunda kalacaklar ve Google bu şekilde ücretli arama yoluyla para kazanıyor. Ayrıntılı olarak görelim:

Google Adwords reklamlarınızı, ulaştırmak istediğiniz sonuçlara göre özelleştirilir. Seçtiğiniz reklamcılık hedefi ne olursa olsun, Google Ads size şu konularda yardımcı olabilir:

Daha fazla tıklama almanıza,

Mağazanızın ziyaret sayısını artırmaya,

Kullanıcıları web sitenize yönlendirmeye,

Google AdWords nedir?

Kendinizi çevrimiçi olarak tanıtmak için AdWords’ü kullanmak, sattığınız ürün ve hizmetlerle ilgilenen çok sayıda Google kullanıcısına gerçekten ihtiyaç duydukları anda (onları ararken) hemen ulaşmak anlamına gelir.

Google Ads son derece esnek bir araçtır: Ne kadar yatırım yapacağınıza (aylık maliyeti ayrıntılı olarak belirleyin), ne zaman reklam vereceğinize (örneğin kendinizi günün belirli saatlerinde, haftanın belirli günlerinde tanıtıp tanıtmayacağınıza karar verebilir ve herhangi bir kampanyada kampanyaları duraklatabilirsiniz). an) ve reklamınızı kime göstereceğinize karar verin (örneğin, yalnızca İstinye’den arama yapan kullanıcılar).

Son olarak, görünürlük açısından somut sonuçlar elde etmek için orta, uzun vadeli bir süreç gerektiren SEO gibi faaliyetlerden farklı olarak kısa sürede trafik almanızı sağlar. Bunlar, Google Ads’ü kullanmanız için yalnızca birkaç iyi nedendir.

AdWords Kampanya türleri nelerdir?

Google AdWords, ulaşılacak hedeflere göre oluşturulacak farklı kampanya türleri aracılığıyla reklam vermenize olanak tanır.

Ana türler:

Arama Ağı Kampanyaları: Kampanya reklam gruplarındaki belirli anahtar kelimeler için Google ve Arama Ortaklarının ücretli arama sonuçlarında reklam gösterin.

Bu tür kampanyalar Satış ve Potansiyel Müşteri oluşturma hedefleri için uygundur.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyaları: Diğer web sitelerinde, hedefin ilgi alanları, anahtar kelimeler, kapsanan konular veya tam olarak yönetilen yerleşimler dâhil olmak üzere farklı yollarla (hedefleme yöntemleri) seçilebilen görsel ve metinsel reklamlar gösterin.

Ürün veya hizmetlerinizden henüz haberdar olmayan potansiyel müşterilere ulaşmak ve Marka Farkındalığı hedefleri için görüntülü kampanyalar özellikle uygundur.

Alışveriş Kampanyaları: Bir satıcının ürünlerinin bir feed’ini Merchant Center’a yüklemesine ve bunları bir resim ve kısa açıklamayla birlikte arama sonuçlarında göstermesine izin verin.

Potansiyel müşterileri aktif olarak satın alacak ürünleri ararken yakaladıklarından Satış Nesil hedefleri için idealdirler.

AdWords Anahtar Kelimeleri nedir?

AdWords’teki anahtar kelimeler, kullanıcılar bu ürünleri veya hizmetleri aradığında reklamlarının arama motoru sonuç sayfasında (SERP) görünmesini sağlamak amacıyla reklam verenlerin teklif verdiği kelimeler ve kelime öbekleridir.

Örneğin, çevrimiçi ayakkabı satıyorsanız, reklamlarınızı kullanıcılara göstermek için “indirimli Nike ayakkabılar” ve “Nike hava ayakkabıları” gibi anahtar kelimelere teklif verebilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması, hangi anahtar kelimelerin siteniz için alakalı trafik oluşturma olasılığının en yüksek olduğunu belirlemek için araçları ve verileri kullanma sürecidir. Kampanyalar için oluşturulan anahtar kelimelerin daha sonra belirli Reklam Gruplarına ayrılması gerekir.

Google Reklam modelleri;

 Google çok sayıda ilişkilendirme modeli vardır. İhtiyaçlarınıza en uygun modeli seçmek isteyeceksiniz. Büyük bütçeli yepyeni bir otel, insanları markaları ile tanıştırmaya değer verirken, bir seyahat planlama yazılımı şirketi yolculuktaki her reklam etkileşimine önem verir. Google Ads’den ne elde etmek istediğinize bağlıdır. İhtiyaçlarınıza en uygun modeli seçmek isteyeceksiniz.

Yeni bir ilişkilendirme modeli seçme sürecine her başladığınızda, bu modelin Google Ads’e genel yaklaşımınızla nasıl eşleştiğini test etmeyi unutmayın. Daha fazla değer mi yoksa dönüşüm mü sağladığını görmek ve ardından doğru seçimi yapıp yapmadığınıza karar vermek istiyorsunuz.

Google Adwords Nasıl Kullanılır?

Dünyaya açılın veya yerel pazarda kalmak için ihtiyacınız olan aracın öncelikle kurulumunu yapmanız gerekiyor. Siz reklamlarınızın nerede gösterileceğine karar verin, sonra da doğru kullanıcılarla buluşmanız için Google Adwords kullanın.

Google AdWords kullanırken nelere dikkat etmelisiniz;

Web sitenize nitelikli sık dönüş sağlamak için aşağıdaki koşullara göz gezdirin.

  • Aylık bütçenizi belirleyin,
  • Anahtar kelime çok önemli bu çalışma için vakit ayırın,
  • Müşteri portföyünüzü belirlemek,
  • Sayfa kontrollerini iyi yapmak,
  • Hem arama hem de reklam ağlarından yararlanmak,
  • Arama terimleri raporlarından yararlanmak,
  • Sonuç analizi yapmak,
  • Yer hedeflerini doğru şekilde yapmak,

Google Arama Reklamları ile müşterilerinizin aradığı anahtar kelimeleri seçerek markanızı ve hizmetlerinizi doğrudan hedef kitlenize tanıtabilirsiniz. Bu şekilde, Arama Ağı reklamlarınız yalnızca satın alma niyeti olan kişilere gösterilir. Reklamlarınızı dakikalar içinde oluşturun, bir bütçe belirleyin ve hemen daha fazla müşteriye ulaşmaya başlayın.