BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Google Aramaların da En Üst Sıraya Çıkmak İçin 10 İpucu

Google Aramaların da En Üst Sıraya Çıkmak İçin 10 İpucu

Bir web sitesini konumlandırmak için pratik rehber: Google’da herkesin ilk sırada yer alması için basit ipuçları nelerdir?

SEO optimizasyonu, yani arama motorlarında iyi bir sıralama elde etmek için bir sitede yapılan tüm değişiklikler, uzun ömürlü bir strateji oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Ziyaretlerin düzeyini ve Google, Yahoo vb. motorlardaki konumu iyileştirmek için hedef, hamle gibi püf noktalarından oluşuyor.   Herhangi bir nitelikteki web sitesinde yapılacak değişiklikler içerikler, resimler ve html kodu gibi değişiklikler her şeyi etkileyecektir. SEO, tüm bu siteler ve faaliyetlerini ürünlerinin görünürlüğüne dayandıran şirketler için hayati öneme sahiptir.

İçerik ve veri yapısını optimize edin

SEO optimizasyonu için ilk ipuçlarından biri, kesinlikle web sitesinin içindeki içeriğin veya verilerin yapısını iyileştirmektir, böylece arama motorları web sayfanıza ne tür içeriğin dahil olduğunu anlar. Bu, herhangi bir arama motorunun sonuçlarında görüntülenen web sitesinin açıklaması ve başlığından başka bir şey olmayan zengin snippet’ler dâhil olmak üzere çeşitli araçların kullanılmasıyla mümkündür. Çalışmak için, zengin parçacıklar görüntülenmek için mikro verileri ve anlamsal web kullanır.

Tüm 404 hatalarını düzeltin

Web’de gezinirken 404 hatası nedeniyle bazı siteler çevrimdışı olabilir; Ne yazık ki, bu sorun web’de çok yaygındır ve web sayfası, görünürlük ve bununla elde edilen gelirler için zararlı sonuçlara yol açabilir. SEO kurallarını tam olarak uygulamak için, bu hatanın tamamen ortadan kaldırılması ve web sayfasının her zaman tüm İnternet kullanıcılarının ziyaretine açık tutulması gerekir.

Mevcut sayfaların optimizasyonu

SEO optimizasyonu ile ilgili başka bir küçük ipucu ve kesinlikle mevcut web sayfalarında önemli değişiklikler yapmak ve yenilerini oluşturmamak, eskileri bir kenara bırakmak gerekir. Bir web sayfasını oluşturan çeşitli bileşenlerin, yani çeşitli etiketlerin, açıklamaların, başlığın ve içeriklerin optimize edilmesiyle büyük başarıların elde edilebileceğini düşünmek gerekir.

Sitenizi mobil uyumlu hale getirin

Günümüzde internette gezinen çok sayıda insan bunu tabletler ve akıllı telefonlar gibi bilgisayar dışındaki cihazları kullanarak yapıyor. Bu eğilim giderek yaygınlaştıkça, sitelerin uyum sağlaması gerekiyor.

Eksik sayfalara giden bağlantıları düzeltin

Sitenizi SEO açısından iyileştirmek için bir başka adım, optimum şekilde ele alınması gereken bağlantılarla ilgilidir. Birçok araştırma ve araştırmaya göre, arama motorlarında iyi bir sıralama veya iyi bir sıralama elde etmekten sorumlu üç ana bileşenden biri olarak görünmektedirler; bu nedenle, bunları zaman içinde değiştirmenin ve optimize etmenin web sayfasına ve sitenin sahibine birçok fayda sağlayabilecek iyi bir strateji olduğunu anlamak kolaydır.

En çok kullanılan anahtar kelimelerin kullanımı

Bir web sitesinde kullanılacak anahtar kelimelerin seçimi, sayfanızı SEO’ya göre optimize etmek için dikkate alınması gereken çok önemli bir husustur. Her şeyden önce, internette arama yapan tüm kullanıcıların genel olarak 4 anahtar kelimeden fazlasını kullanmadığını unutmamakta fayda var.

Yinelenen içeriğin ortadan kaldırılması veya düzeltilmesi

Yinelenen içerik, site için çok büyük bir sorun haline gelebilir, hatta SEO optimizasyonunu baltalayabilir. Daha önce belirtildiği gibi, web’de çoğaltılmış veya kopyalanmış çok miktarda veri ve içerik vardır.

Web sayfasının yüklenmesini hızlandırın

Bir web sayfasını yüklemenin yavaşlığı, kullanıcıların sitelerden kaçışlarının ana nedenlerinden biridir; verimsiz tasarım ve çok iyi performans göstermeyen bir bağlantıya sahip olmak gibi çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir. Bu iki nedeni birleştirerek, web sayfasının görünürlüğünde ve sıralamasında yavaş ve aşamalı bir düşüş elde edilecektir.

Bağlantı metninin optimizasyonu

Google gibi arama motorları, herhangi bir web sitesinde gerçek içeriğin ne olduğunu tahmin etmek için bağlantı metni kullanır. Bağlantı metninin içine eklendiği bağlantıya bir örnek şu olabilir: “bir şey”; bu durumda, “bir şey” kelimesi, bağlantılı web sayfasına hangi içeriklerin dâhil edildiğini anlamak için arama motoru tarafından hala kullanılan metin olarak görünür.

Şirketinizin web üzerindeki yerini ekleyin

Site, adını duyurmak ve web üzerindeki görünürlüğünü artırmak istediğiniz bir şirkete aitse, Google My Business gibi bazı hizmetleri aktif hale getirme olasılığını göz önünde bulundurmanız çok akıllıca olacaktır; bu sayede sahip olunan sıralamaya göre web aramalarında ilk sonuçlar arasında görünme şansına sahip olabilirsiniz