BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Local SEO Rehberi! Yerel SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

Local SEO Rehberi! Yerel SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

Yerel SEO ifadesiyle, bir web sitesinin bir arama motorunun sonuçları içinde yerel bir konumlandırma elde etmenin mümkün olduğu bu tekniklere atıfta bulunuyoruz. Bu nedenle, Local SEO ve genel SEO teknikleri arasındaki temel farkı zaten anlayabilirsiniz.

İlk durumda, bir siteyi coğrafi olarak yerel bir şekilde çok iyi konumlandırmak isteyeceksiniz, SEO teknikleri ise bir web sitesini ulusal veya hatta uluslararası düzeyde ortaya çıkarma arzusuna atıfta bulunur.

Bu nedenle, yerel SEO, küçük zanaat işletmeleri için oteller ve restoranlar gibi konaklama tesislerinde olduğu gibi, bölgede belirli bir şekilde işleyen bir etkinliği tanıtmak istediğinizde çok yararlı olacaktır.

Kim kullanır?

Yerel SEO, bir şehirde veya bölgenin bir bölümünde ilgili bir faaliyet gerçekleştirenlere kesinlikle fayda sağlayabilir. Bu terfi teknikleri seti, kullanıcıların bir şeyler bulmak için uygulamaya koyduğu ve giderek daha fazla kullanılan sistemi de kullanır.

Aslında, internette bir şeyler arayanlar, bu aktiviteyi coğrafi konumlandırmaya çalışarak yapacaklar: “İstanbul’da bir otel” veya “Ankara’da bir diş hekimi” şimdi neredeyse otomatik olarak arayacaklar.

Nasıl yapılır?

Başlamak için temel bilgilerle başlamanız gerekir: Google My Business sisteminde bir sekme açın.

Müşterinizin henüz düşünmemiş olması durumunda, Google My Business’ta, etkinliğin tanıtılması için bir sayfa oluşturabileceğiniz ve basit ve etkili bir şekilde coğrafi konumlandırabileceğiniz bir sekme oluşturursunuz.

Aslında, giderek daha fazla kullanıcı, doğrudan Google haritalarında bir işletme arıyor: bu şekilde, müşterinin dükkânı veya kulübü çok daha kolay bulmasını sağlayacak “yolu” zaten hazırlamış olacaksınız.

Google My Business kartını etkili kılmak için, aşağıdakilerin belirtilmesi gereken bazı temel noktaları sağlamanız gerekecektir:

  • İşletmenin adı doğru yazılmalı
  • Faaliyetin türünün göstergesi;
  • Gerçekleştirilen faaliyetin açıklaması;
  • Büyüleyici ve net fotoğrafların varlığı;
  • Açılış saatlerinin göstergesi;
  • Adresin ve ayrıca kontakların doğru belirtilmesi;
  • Önemli faktörleri izleyin.

Google kartını açtıktan sonra, en önemli faktörlerin kartın kendisine girilip girilmediğini kontrol etmek için biraz araştırma yapmaya çalışın. Açıkçası, Google’da oturum açmanız gerekmeyecek: giriş etkinken arama yapmak, arama sonuçlarını önemli ölçüde bozacaktır!

Siteyi mobil cihazlar için optimize edin

Son anketlere göre, yerel aramaların çoğu cep telefonları ve tabletler aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Yerel alanda bile iyi konumlandırılmış bir site oluşturmak için, onu her zaman bir cep telefonu veya tablet kullanarak da kullanılabilir hale getirmelisiniz.

Özetleyecek olursak; Açıkçası, bu aynı yerel algoritma yalnızca Google.com  aramalar için değil , aynı zamanda Chrome , Google Asistan ve  hepsinden önemlisi;  Google Haritalar aracılığıyla yapılan aramalar için de etkinleştirildi . Araştırmalar gösteriyor ki;  çoğu arama akıllı telefonlardan yapılıyor.

Bu nedenle yerel SEO, yerel arama için göreve özgü bir optimizasyondur ve bu, ulusal ve uluslararası ölçekte bir yerleşim gerektiren SEO standardından farklıdır.