BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Backlink Değerlendirme Algoritmaları

Backlink Değerlendirme Algoritmaları

Backlink, bir alanın başka bir alana referansıdır, kullanıcılar tarafından tıklanabilir ve daha sonra onu bağlı alana erişmek için kullanabilir. Backlink değerlendirme algoritmaları, Google için önemli bir sıralama faktörüdür.

Backlink türleri

Backlink söz konusu olduğunda, bağlantının tam olarak ne gösterdiği önemli değildir. Bununla birlikte, Çevrimiçi Pazarlamada, alanın dâhili sayfalarına götüren bağlantıları ve diğer etki alanlarına yönlendiren bağlantıları bölmek mantıklıdır.

İç bağlantılar

Dâhili bağlantılar, bir alanın bir sayfasını aynı alanın başka bir sayfasına bağlayan tüm bağlantılardır. Dolayısıyla, aynı alandaki iki sayfa arasında bağlantı kurduğunuzda, bu bir dâhili bağlantıdır.

Dış bağlantılar

Dış bağlantılar, bir etki alanındaki bir sayfayı ikinci bir etki alanının sayfasına bağlayan tüm bağlantılardır. Diğer sitelerden, yani A alanından B alanına içerik bağladığınızda, harici bağlantılar oluşturulur. İki sayfanın aynı ada sahip olup olmaması önemli değildir, başka bir Üst Düzey Etki Alanı (TLD) olduğu sürece bağlantı harici olacaktır.

Linkler aracılığıyla sitelerin alaka düzeyinin değerlendirilmesi

Başından beri Google, backlink alanlar arasında bir güven işareti olarak görmüştür ve onu en güçlü ve alakalı arama motoru yapan bu özelliktir. Google arama algoritmasının temelini oluşturan ünlü Pagerank, ağdaki sayfalar arasındaki bağlantıları dikkate alarak, ilgili sitelerin güvenilirliğini artırıp artıramayacağını değerlendirdi.

Bugün bile Google, Pagerank Patent değerlendirmesinden çok daha verimli olan, ancak yine de bağlantılara dayanan dâhili bir Pagerank kullanıyor.

Bu nedenle backlink, Google için hala en önemli sıralama faktörlerinden biridir.

Nicelikten ziyade nitelik

Kaliteli Backlink, bir sitenin kalitesini değerlendirmek için önemlidir: bu nedenle bağlantıların kalitesi, miktarlarından çok daha önemli hale gelir. Bir bağlantının kalitesi, arama motorları tarafından bir dizi özelliğe göre belirlenir.

Geçmişte (2012’den önce), etki alanınız için ucuz bağlantılar satın alarak arama motorlarında düşük kaliteli sayfaları ilerletmek göreceli olarak kolaydı. Google, 2012 yılında Penguin Update adlı algoritmik çözüme ulaşan bu “Linkspam” e karşı bir yapı oluşturmak için çok çalıştı. Bu güncelleme yıllar içinde mükemmelleştirildi, öyle ki günümüzde satın alınan bağlantıların çoğunu tanıyabilir ve otomatik olarak değerini düşürebilir.

Kısacası, backlink, World Wide Web’in sinirleridir: Hem kullanıcılar hem de Google için son derece yararlıdırlar, ayrıca yeni, ilginç içeriğin oluşturulması için önemlidir ve ikincisinin güvenini ölçmek için vazgeçilmezdir. Her Webmaster, “bağlantı için para (veya hizmetler)” değişimini hesaba katmayan Link Building’in özelliklerine aşina olmalıdır. Bağlantılarınızı Google’ın haberi olmadan satın almanız kesinlikle mümkündür, ancak er ya da geç öğreneceği kesindir.

Google, önemli ve doğru olan iyi içeriğin oluşturulmasını her zaman ödüllendirmeye çalışır, ancak içeriği genişletmenin nasıl mümkün olduğu üzerine düşünmek de yararlıdır.

Bir bağlantının sahip olması gereken algoritmalar

İyi bir bağlantı profili yalnızca onu oluşturan sitelerin popülerliği ile değil, aynı zamanda aşağıdakiler gibi bir dizi diğer temel unsurlarla da karakterize edilir:

Bağlantının doğallığı;  bağlantı, içeriğin içine tamamen doğal bir şekilde eklenmeli ve kapsamlı olmasına yardımcı olmalıdır. Kullanıcı için herhangi bir değer katmadan, yalnızca arama sonuçlarını manipüle etme amacına sahip bağlantılar kesinlikle önerilmez;

Bağlantı konumu; Metnin ilk kısmına eklenen bir bağlantı, sonuna eklenenden daha fazla tıklanma şansı olduğundan daha uygundur.

Bağlantı metni; Bağlantının tıklanabilir metni, arama motoruna birçok bilgi sağladığı için temel öneme sahiptir. Çapa metni olarak bir anahtar kelimeye sahip olmak, arama motorlarının sinyalin önemini yorumlamasına yardımcı olur;

Ek öznitelikler (nofollow, ugc, sponsorlu); arama motoruna herhangi bir kontrolünüz olmayan bağlantılar (örneğin bir blogun yorumları) üzerinden bildirimde bulunmak ve konumlandırma amacıyla onlara ağırlık vermemek mümkündür, veya satın alınan bağlantılar nelerdir.

Özellikle nofollow özelliği, web’deki spam ile mücadele etmek için Google tarafından tanıtıldı. On yıl öncesine kadar, bazı siyah şapka SEO uygulamaları, forumlara, blog yorumlarına ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe sahip diğer platformlara bağlantılar yerleştiren botlarla bağlantılar oluşturmayı içeriyordu. Ardından, bu tür spam göndermeyi önlemek için platformlar rel = nofollow kullanmaya başladı ve arama sonuçlarının manipülasyon biçimlerini ciddi şekilde sınırladı.

Bugün nofollow, yorumlara ek olarak, hatta sitenin temel faaliyet alanı dışındaki bilgilere bağlantı vermek veya Google Bot için işe yaramaz bir sayfaya bağlantı vermek veya yalnızca ticari bağlantılar söz konusu olduğunda cezadan kaçınmak için kullanılmaktadır.