Influencer Marketing Nedir?
Influencer Marketing artık diğer çevrimiçi pazarlama türleriyle birlikte influencer pazarlamanın inceliklerini açıklayan yüzlerce makale içeren yerleşik bir web sitesidir. Bu yazının orijinal hali site için yazdığımız ilk yazıydı. Bununla birlikte, hala buraya ilk kez gelen ve influencer pazarlamanın ne hakkında olduğunu merak eden insanlar olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, 2020’de influencer pazarlamasının temellerine odaklanmak için bu makaleyi güncelledik.
Etkileyici pazarlama artık yerleşik bir çevrimiçi pazarlama biçimidir. Bir süredir moda bir sözcük oldu ve ana akım medya düzenli olarak ona atıfta bulunuyor. Yine de, etkileyici pazarlamanın ne hakkında olduğunu gerçekten anlamayan insanlar var. Nitekim bazı insanlar bu cümleyle ilk kez karşılaşır ve anında “Etkileyici pazarlama nedir?” Diye düşünür.
Influencer Marketing Etkileyen Faktörler Nelerdir?
Influencer Marketing, eski ve yeni pazarlama yöntemlerinin bir karışımıdır. Ancak etkileyici pazarlama yalnızca ünlüleri içermez. Bunun yerine, çoğu çevrimdışı ortamda kendilerini asla ünlü olarak görmeyecek olan etkileyiciler etrafında dönüyor.
Influencer Nedir başlıklı yazımızda influencer’i şu özelliklere sahip biri olarak tanımladık:
- Yetkisi,
- bilgisi,
- konumu
- veya izleyicileriyle olan ilişkisi nedeniyle başkalarının satın alma kararlarını etkileme gücü, aktif olarak etkileşimde bulunduğu farklı bir alanda takipçisi olmaktır.
Aşağıdakilerin boyutu, nişin konusunun büyüklüğüne bağlıdır.
Keskin ve coşkulu bir izleyici kitlesi oluşturanların etkileyiciler olduğunun da farkına varmak önemlidir. Bu insanların markayı değil influencer’leri takip etmesi tesadüf değil! Gerçekte, izleyici markanızla daha az ilgilenmez. Sadece influencer’lerin görüşlerini önemsiyorlar. Kuralları ve iş uygulamalarını bir etkileyiciye dayatmaya çalışmayın. Seyirci oradadır ve takipçilerini yanlarında götürerek kolayca yürüyebilirler.
Influencer Marketing Kısaca nedir?
Etkileyici pazarlama, ürün veya hizmetlerinden birini pazarlamak için çevrimiçi bir etkileyiciyle işbirliği yapan bir markayı içerir. Bazı etkileyici pazarlama işbirlikleri bundan daha az somuttur. Markalar marka tanınırlığını artırmak için sadece etkileyicilerle çalışır.
Influencer Marketing’de Avantaj Nasıl Sağlanır?
- Etkileyici pazarlamaya yaklaşımınızı dikkatlice değerlendirin,
- Organize olmalısınız, bir strateji, plan ve bütçe oluşturun. Araştırmaya zaman ayırın,
- Etkileyiciler bulma konusundaki yaklaşımınıza karar verin, onları organik olarak bulun, bir platforma abone olun veya bir ajans aracılığıyla çalışın,
- Sabırlı olun, şirketlerle konuşan şirketler değil, insanlarla konuşan insanlar olun,
- Bir program geliştirin,
- Etkileyici aylık / üç aylık / altı aylık aramaları veya haber bültenlerini mi tercih ediyor?
- Halkla ilişkiler programınız, ürün yayınlama programınız vb. İle entegre edin.
- Önemli yöneticiler adına e-postalar gönderin.
Influencer Marketing’de neler çalışmaz?
Farklı etkileyicileri bulma ve kullanma yaklaşımınızı genelleştirmek, Tek bir boyut tüm etkileyicilere uymaz: yaklaşımınızı belirli bir etkileyiciye uyarlayın.
Basitçe etkileyicinin popülaritesine bakmak, Etki sadece popülerlik anlamına gelmez. En çok takipçiye sahip kişilerin bir nişin etkileyicileri olduğunu otomatik olarak varsaymayın.