BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Sosyal Medya’da Sponsorlu Reklam Nedir?
Sponsorlu Reklam

Sosyal Medya’da Sponsorlu Reklam Nedir?

Hızla gelişen dünya ve teknoloji ile insanlar ihtiyaçlarını çeşitli platformlardan karşılamaya başladılar. Hepimizin hayatının bir parçası haline gelmiş olan sosyal medyada yayınlanan reklamlar ise hedef kitlenizle bağlantı kurmanın en hızlı ve en etkili yollarından biridir. Sosyal medya reklamları dijital pazarlama alanında oldukça faydalı avantajlar sunmaktadır. Sosyal medyada sponsorlu reklam çıkmak için reklam uzmanlarından yardım alabilirsiniz.

Birçok şirket, Facebook ve Instagram’da etkileşim kurmanın yanı sıra reklam (sponsorlu gönderiler) ile online ticaret akışını devam ettirmektedir. Sosyal ağların sağladığı bu destekleyici güç ile doğru kampanya ve stratejiler kurgulandığında dönüşüm oranlarının yükselmesi pazarlamacıların en önemli kaynağı olmuştur. Hepimiz farklı markaların hem Facebook hem de Instagram’da “Sponsorlu” şekilde karşımıza çıkan gönderilerini görmüşüzdür. Peki sosyal medyada sık sık karşımıza çıkan bu sponsorlu reklam kavramı ne anlama gelir?

Sponsorlu Reklam Nedir?

Facebook, Instagram gibi sosyal medya sitelerinde yayınlanan sponsorlu gönderiler, bu platformların bize sunmuş olduğu reklamlardır. Bu reklamların diğer adı sosyal medya reklamlarıdır. Haber akışı kısmında sağ ve sol sütunlarda çıkan reklamlar markaların yaptıkları sponsorlu reklamlar sınıfına girer. İş hedefini güçlendirmek için koordine edilmiş bir pazarlama çalışması şeklinde hedef kitleye özel olarak hazırlanan ve bu amaçla yayımlanan reklamlar sayesinde markanıza değer katabilirsiniz. Sosyal medyada yayımlanan reklamlar, kampanyalar, alınan etkileşim oranları, yapılan hedefleme ve stratejiler yönünden sosyal medya çalışmalarından farklı olarak yürütülmektedir.

Örnekle açıklamak gerekirse Facebook’a sponsorlu reklam vermek için Power Editor kullanmanız veya Facebook aracılığı ile reklam yayınlamanız gerekmektedir. Daha detaylı reklam çalışması yürütülmesi için Power Editor kullanılması önerilir. Bunun yanında İnstagram reklamları da Facebook reklam paneline bağlı olarak yürütülür. Instagram reklamlarını kullanarak hem hikâye kısmında hem de ana sayfada reklamlar yayınlamak mümkündür. Diğer reklam çeşitlerine kıyasla sponsorlu reklamlar daha uygun maliyetli oldukları için avantajlı hale gelebilmektedirler.

Facebook Sponsorlu Reklam Nasıl Verilir?

Facebook’ta sponsorlu reklam kullanarak bir gönderinin ön plana çıkması, sayfa tanıtımı ya da ürün tanıtımı, marka bilinirliğini artırma gibi avantajları elde edebilirsiniz. Bunun için ilk olarak Facebook ana sayfasında reklam oluştur bölümüne gitmeniz gerekmektedir. Sonraki aşamada karşınıza reklam verme amacınız nedir gibi bir soruya yanıt bölümü gelecektir. Bu kısımda örnek olarak sayfa beğenisini seçebilirsiniz. Devam butonuna tıklayarak hedef kitle seçiminde reklamların hangi bölgede yayınlanmasını istediğinizi belirtmelisiniz. Bu aşamada yaş veya diğer durumları da ayarlayabilirsiniz.

İnstagram Sponsorlu Reklam Nasıl Verilir?

Maddeler halinde Instagram’da sponsorlu reklam vermeyi listeleyelim:

  • Öncelikle Facebook hesabına giriş yaparak Ayarlar sekmesi tıklanır.
  • Sol tarafta yer alan Instagram Reklamları butonu tıklanır.
  • Eğer bir hesap eklenmiş değilse Bir Hesap Ekle butonuna tıklayarak hesap ekleme işlemi yapılır.
  • Son olarak Power Editor üzerinden bir reklam oluşturma ve yayınlama işlemi gerçekleştirilir.

İnstagram’da Sponsorlu Reklam Verirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Görsel Boyutu: Instagram’da yayınlanacak reklam görsellerinin boy oranı 1.9:1 ile 1.1 olarak belirlenmiştir.

Çözünürlük: Görsel çözünürlüğü, dikkat edilmesi gereken konuların başında gelmektedir. Kaliteli bir görüntü için çözünürlük 600×315 piksel veya 600×600 piksel şeklinde düzenlenmelidir.

Açıklama: Reklam fotoğrafı altındaki açıklama 300 karakteri geçmemelidir. Bundan dolayı verilmek istenen mesajın fazla uzatılmadan kısa ve öz bir şekilde 125 karakter ile verilmesi tavsiye edilmektedir.

Görsel Üzerindeki Yazı: Facebook Reklam İlkelerine göre yazılar reklam görselinin %20’sini geçemez. Bu oranın üzerindeki oranda yazılan yazılar spam olarak algılanabilir ve reklamınız bu durumdan negatif olarak etkilenebilir. Bu kural aynı zamanda videolar için kullanılan küçük resimler dahil tüm görseller için geçerlidir. Bir reklam görselinin bu kurala uyup uymadığını anlamak için Facebook Izgara Aracı’nı kullanabilirsiniz.

Sizi Arayalım