BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Featured Snippets (Aramada Öne Çıkan Snippet) Rehberi

Featured Snippets (Aramada Öne Çıkan Snippet) Rehberi

Öne çıkan snippet nedir? Google, öne çıkan snippet’i arama sonuçlarında özel, öne çıkan bir kutu olarak tanımlamaktadır.  Mountain View motorunun göstergelerindeki bu konum, ” bir kullanıcı Google Aramada bir soru sorduğunda ” etkinleştirilir.

Gönderi, tartışmanın merkezinde yer alan bu özel arama sonuçları türü ile diğer iki SEO konusu arasındaki bir bağlantıdan açıkça bahsediyor:

  • Mobil en uygun şekle sokma;
  • Sesli arama için en uygun şekle sokma.

Google tarafından önerilen evrim, kapsamlı içeriğin ekstrapolasyonu ve bunları doğrudan SERP içinde rapor etme, ardından kullanıcıya gezinme için derinlemesine bir bağlantı sağlama yönünde ilerliyor.

Öne Çıkan Snippet’ler neden önemlidir?

Sıfır konumu imrenilen en arasındadır, yüksek bir TO varsayılır. Çünkü SemRush ve Moz tarafından yapılan araştırmadan yaklaşık % 9 oranında hesaplanmıştır.

Bu, şunları yapmanızı sağlar:

  • PPC’ ye yatırımları azaltmak,
  • Çoğu şirket, Reklam kampanyaları aracılığıyla SERP’nin en üst sıralarına ulaşmak için önemli meblağlarda yatırım yapar.
  • Öne Çıkan Snippet‘ler harika bir alternatiftir ve organik sonuçlardan önce hiçbir ek ücret ödemeden sıfır konum işgal etmenize olanak tanır.
  • Öne Çıkan Snippet‘leri Kullanarak Web Sitenize Daha Fazla Trafik Getirmek, web sitenizin trafiğinin artmasına neden olabilir. Bu ayrıcalıklı konumu elde ederek, bu noktada çelişkili görüşler olsa bile TO’nuzu önemli ölçüde artırabilirsiniz ( Ahrfs, tıklama olmadan ziyaretlerdeki artışı gösteren bir çalışma yürütmüştür ).
  • Kullanıcıların web sitenize olan güvenini artırın.
  • Öne çıkan bir Snippet‘e sahip olmanın bir başka yararı da güvendir. Parçacık için seçilmek, kaliteli içeriğe ve dolayısıyla Google’ın güvenine karşılık gelir. Bu güven Google’dan kullanıcılara aktarılabilir. Ankete katılan kişilerin% 80’i Google’ın bir web sitesi için sonuçlarına ve tavsiyelerine güvendiklerini söylüyor.

Kaç tür Öne Çıkan Snippet var?

SERP’de şu şekilde sıralayabileceğimiz çok sayıda yenilik tanıtıldı:

  • AdWords Alt / Üst
  • Öne Çıkan Snippet
  • Görüntü Paketi
  • Derinlemesine Makale
  • Bilgi Kartı
  • Bilgi Paneli
  • Yerel Paket
  • Yerel Bilgi Paketi
  • Haber Kutusu
  • İlgili sorular
  • Yorumlar
  • Alışveriş Sonuçları
  • Site Bağlantıları
  • Cıvıldamak
  • Video

Özellikle Öne Çıkan Snippet’ler şu şekilde kataloglanabilir:

Paragraf

Parçacığı Paragraf Parçacığı öncelikle ” Ne? “Ve aranan terimin tanımı ile bağlantılıdır. Örneğin “Şemsiye nedir?”.

Liste parçacığı Madde

İşaret listesi olarak da adlandırılan tablo, esas olarak “ Nasıl? Sorusunu açıklamak üzerinedir. Örneğin “Nasıl kilo verilir”.

Tablodaki kod parçası

Bunlar, karşılaştırma verileri (ve karşı) verileri veya fiyatların karşılaştırmasıdır. Örnek “Sigaraların maliyeti nedir”. Bu nedenle ürünlerinizi tanıtmak çok ilginç bir hal alabilir.

Öne Çıkan Snippet kazanmanın adımları nelerdir?

Hedefinizin hangi soruları sorduğunu bilin. İçeriğinizi hazırlamadan önce, ilk adım cevaplamak istediğiniz olası soruyu belirlemek olmalıdır.

SemRush, 100.000 Anahtar Kelimenin analizinden bir Öne Çıkan Metin Parçacığı ile ortalama anahtar kelime uzunluğunun 6 olduğunu tespit etti. Daha uzun anahtar kelimelerin Öne Çıkan Metin Parçacığı olma şansının daha yüksek olduğu görülüyor.

Bu nedenle, içeriği yalnızca “SEO” gibi bir anahtar kelimeye odaklamamak, hedefimizin arama motorunu sorgulayabileceği soruları sormak önemlidir : “SEO nedir?”, “Püf noktaları nelerdir? SEO ”,“ SEO ile nasıl para kazanılır ”.

  • Etkili Soruları ve Cevapları Açıklamak için Başlıkları ve Paragrafları İyi Kullanın
  • İyi bir hedef anahtar kelime seçtikten sonra, bir sonraki adım, basit ve anlaşılır bir açıklama sağlayarak cevapları içeriğinizde açık hale getirmektir.
  • Öne Çıkan Parçacıklardaki en yaygın içerik uzunluğu yaklaşık 40-50 kelimedir.
  • İçeriğin uzunluğunu cevap kutusuna sığacak kadar kısa tutmak önemlidir.
  • Madde İşaretlerini ve Tabloları Kullanın
  • İçeriğiniz paragrafa sığmayacak kadar uzunsa, metni bir özet, liste veya tabloyla kesebilirsiniz. İyi yapılandırılmış bir açılış sayfası ve doğrudan yanıt bölümü, Google’ın yanıtınızı SERP’de Öne Çıkan Snippet olarak göstermesine olanak tanır. (Sekiz puanın üzerinde listelere sahip içerikler son derece açıktır)
  • Harika bir içerik stratejisine sahip gizli bir formül olmasa da ve SEO’nun temellerini takip etmek, öne çıkan bir Snippet elde etmemize çok yardımcı olabilir.
  • Rakiplerinizi analiz edin. Rakiplerinizi analiz etmek, onların çözümlerini öğrenmenize ve bunlarla uyumlu hale gelmenize, gereken çabayı ve rekabet edeceğiniz site yapısı türünü anlamanıza yardımcı olacaktır.
  • Tutarlı dâhili bağlantı oluşturma; Sayfanızı, içeriğin mantıksal yapısıyla tutarlı bir içeriğe bağlayın, tek bir sayfaya değil, en alakalı soruları yanıtlayan tutarlı bir içerik mimarisine odaklanın.
  • Etki Alanı Yetkilisini Geliştirin.
  • Güncelleme ve İyileştirme; Başkalarından öğrenmek çok önemlidir, ancak içeriğinizi sürekli olarak güncellemek, sonuçlarınızı iyileştirmenize ve SERP’lerde yükselmenize yardımcı olur.