BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır? ROAS Rehberi

ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır? ROAS Rehberi

Dijital reklamcılık sektöründe oldukça önemli bir kavram olan ROAS nedir? Nasıl hesaplanır? E-ticaret siteleri için terminolojik bir kavram olarak geliştirilen reklam getiri hesaplaması için yöntemler ve dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunuyor.

Reklamcılık sektörünün dijital ortama aktarılmasıyla birlikte bu alanda dikkat edilmesi gereken birçok kavram öne çıkıyor. Reklamların istenen hedefe ulaşması açısından işletme ve marka sahiplerinin üstünde durması gereken bir kavram olarak ROAS değeriyle ilgili bilinmesi gerekenler şöyle aktarılıyor.

ROAS Nedir?

Kavramın tanımı “Return on Ad Spend” kelimelerinin baş harfleri ile ortaya çıkıyor. İşletme ve markaların dijital ortamda görünürlüğünü artırmak için başvurduğu reklamcılık işlemlerinde bu değer büyük önem taşıyor. Peki, ROAS nedir? Reklam maliyetlerinin optimum düzeyde tutulması için hesaplanan sayısal tutar olarak bu kavram tanımlanıyor.

Peki ROAS hedefi nedir? Hedef belirlemek için birtakım faktörleri hesaba katmak ve yüzde olarak hesaplanan değeri bu unsurlar doğrultusunda yorumlamak gerekiyor.

Dijital reklamcılık harcamalarının en verimli düzeyde tutulması için reklamların sayısal performansı hesaplanıyor. Çeşitli yöntemler aracılığıyla hesaplanan reklamların sayısal değeri bu kavram olarak adlandırılıyor.

ROAS Nasıl Hesaplanır?

Reklam maliyetlerinin getirisini gösteren ROAS nasıl hesaplanır? Marka ve işletmeler reklam harcamaları için ne kadar kazandıklarını bilmek istiyor. Böylece reklam harcamaları için ayırdıkları bütçenin faydalı olup olmadığına karar verebiliyor. İşletme ve markalar reklam harcamaları için kazandıklarını bu değer üzerinden görebiliyor. Reklam harcamaları üzerinden marka, şirket ve kurumların kazandıklarını görüntülemek için ihtiyaç duyacağı ROAS değerinin hesaplanması oldukça kolay gerçekleşiyor.

Hesaplama yaparken gelir ve maliyet miktarına ihtiyacınız bulunuyor.

ROAS: Gelir/Maliyet x 100 formülü üzerinden hesaplama işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Markalar ve işletmeler bu hesaplama yöntemi sayesinde reklam için harcadıkları her bir TL için ne kadar kazandıklarını öğrenebiliyor.

ROAS Hesaplarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Dijital reklamcılıkta oldukça önemli bir kavram haline gelen ROAS hesaplarken nelere dikkat edilmeli? Değer hesaplamasının yapılacağı formülden işlemin oldukça basit olduğu anlaşılıyor. Fakat dijital reklam araçları sayesinde gerçekleştirilen hesaplama sırasında dikkat edilmesi gereken birkaç unsur bulunuyor.

  • Hesaplama sırasında verilerin doğruluğu ve güvenilirliği büyük önem taşıyor. Yanlış veri girişinde hesaplama sonucunda doğru bir sonuç elde edemezsiniz.
  • Hesaplama yapılırken elde edilen sonucun hangi kampanyalara ait olduğunu belirlemek büyük önem taşıyor. Birbirinden farklı kampanyalara ve kanallara reklam geri dönüşleri yapıldığı zaman etkili bir sonuç alınamayabilir.
  • Hesaplama yapılırken belirli bir reklam kampanyasını hedeflemek doğru olmuyor. Hesaplamada marka ve işletmelere ait hazırlanan tüm reklam kampanyalarını hesaba dahil etmek gerekiyor.
  • Reklam kampanyalarını oluştururken doğru zamanı tercih etmek oldukça önem teşkil ediyor. Dolayısıyla hesaplama yapılırken reklam kampanyaları için seçilen zaman dilimlerine dikkat etmek gerekiyor.
  • Hesaplama yapılırken şirket ve markaya ait karlılık hedefinin belirlenmesi gerekiyor. Karlılık hedefi her markaya göre değişiklik gösterse de hesaplama sırasında çeşitli metrikler ve maliyet kalemleri doğrultusunda karlılık hedefinin bulunması önem taşıyor.
  • Hesaplama sırasında seçilen kampanyalara ait detaylar açık bir şekilde ifade edilmesi gerekiyor. Hangi kanalda yayınlanacağı, zaman dilimi ve hedef kitlesi gibi unsurların doğru bir şekilde doldurulması önem teşkil ediyor.
  • Reklam kampanyaları markalara kısa vadede fayda sağlayabileceği gibi uzun vadede de fayda sağlıyor. Dolayısıyla kısa vadeli geri dönüşlerin yanı sıra reklam kampanyalarının marka ve şirketler için uzun vadeli geri dönüşler alması önem taşıyor.

ROAS ile ROI Arasındaki Farklar Nelerdir?

Dijital reklamcılık sektöründe önemli iki kavram olarak karşınıza çıkan ROI ve ROAS farkı nedir? Reklam maliyetlerinin getirisi olarak hesaplanan terimin yanı sıra ROI, yatırım getirisi anlamına geliyor.

Şirket ve markaların gerçekleştirdiği yatırımların sayısal maliyetlerini gösteren kavram ROI olarak tanımlanıyor. Bu iki kavramın arasındaki farklardan bahsedilecek olursa ROI’de reklam maliyetleri geniş bir kapsamda değerlendiriliyor. Fakat bu kavram için belirli reklam kampanyalarına odaklanılıyor.

ROAS hesaplanırken bir reklam kampanyasından ne kadar TL kazanıldığı gösteriliyor. Fakat ROI’de reklam kampanyası için tüm unsurlar hesaba katılarak daha detaylı bir rapor elde ediliyor.

ROAS Değeri Kaç Olmalı?

Reklam stratejileriyle ilgili uzun vadede hedefler belirlemek isteyen marka ve işletmelerin yakından merak ettiği bir konu olarak ROAS kaç olmalı? Bu hesaplama yüzde ile gerçekleştiriliyor.

Birtakım unsurlar çerçevesinde hesaplanan bu değer yüzde 99’un altında olması zarar olarak hesaplanırken yüzde 100 ve üzerinde hesaplanması halinde kar olarak yorumlanıyor. Fakat kapsamlı bir değerlendirme yapabilmek için farklı unsurlar hesaba katılarak yorumlama yapmak gerekiyor.

ROAS Neden Önemli?

Markalar ve işletme sahipleri için büyük önem kazanan ROAS değeri ne olmalı? Hesaplanan değer farklı unsurlar hesaba katılarak yorumlanıyor. Elde edilen sonuç çeşitli unsurlar etrafında yorumlandığı zaman şirket ve markalar için reklamlardan elde edilen kazancın ne ölçüde olduğu ortaya çıkıyor. Peki bu hesaplama neden önemli sorusunun yanıtını arayanlar için birkaç cevap verilebiliyor.

Günümüzde dijital reklamcılık sektörünün oldukça gelişmiş olması bu hesaplamaya olan taleplerde artış yaşanmasına neden oluyor. Marka ve işletme sahipleri oluşturdukları reklam kampanyalarının onlara ne miktarda bir getirisi olduğunu hesaplamak istiyor. Böylece şirketler oluşturdukları reklam kampanyalarının doğru ve getirisi olan stratejiler olup olmadığını fark ediyor.

Markalar için kampanyaların beklentilerini karşılayan ve getirilerin hesaplanarak uzun vadede gelişme göstermesini sağlayan kavram hesaplaması iki farklı sınıfta değerlendiriliyor.

E-Ticaret Siteleri İçin ROAS Değerinin Önemi

E-ticaret siteleri için reklam harcamaları büyük bir masraf kalemi olarak değerlendiriliyor. Bu nedenle en büyük gider kalemlerinden biri olan reklam harcamalarının marka adına ne oranda geri dönüşüm sağladığını öğrenmek hedefleri belirlemek açısından büyük önem taşıyor.

E-ticaret siteleri satışları artırmak için yaptıkları reklam harcamalarının geri dönüşünü sürekli takip ederek doğru pazarlama stratejilerini daha kısa sürede belirleyebiliyor. Aynı zamanda bu hesaplama ile e-ticaret siteleri istediği geri dönüşü alamadığı reklam kampanyalarını değiştirerek, daha doğru stratejiler belirlemesine yardımcı oluyor.

Google Reklamları İçin ROAS Değerinin Önemi

E-ticaret siteleri başta olmak üzere her alanda faaliyet gösteren marka ve web siteleriniz için Google ADS reklam yöntemini tercih edebilirsiniz. Google ADS ile oluşturduğunuz reklam stratejileri ve belirlemiş olduğunuz reklam bütçesi ile ilgili geri dönüş alabilirsiniz. Bunun için ROAS değeri hesaplama işlemi yapabilir, markanıza ait reklam giderleriyle ilgili doğru geri dönüşler alabilirsiniz.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.