BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Ahrefs Rehberi

Ahrefs Rehberi

Günümüzde marka ve işletmeler için internet ortamında varlık gösterebilmek çok önemli bir konudur. İnternette var olmak için arama motorlarını etkin bir şekilde kullanmak en etkili yöntemdir. Web sitelerini arama motorlarıyla uyum içinde çalışacak bir hale getirmek büyük bir kitle elde etmek için gereklidir. Arama motorları ile uyum içinde çalışmanın yolu ise SEO tekniklerini bilmekten geçer.

Ahrefs Hakkında Bilinmesi Gerekenler

En çok kullanılan SEO araçlarından biri olan Ahrefs web sitelerinin takibini yapmak ve analizlerini gerçekleştirmek kullanılır. Web sitelerinin analizini yapmak arama motorlarında öne çıkmak için büyük bir önem taşır. Aynı zamanda web sitelerini zamanla daha iyi bir hale getirmek için de bu tarz SEO araçları kullanılır. Analizlerin dışında verilen tavsiyeler ile sitenin eksiklerini gidermek daha kolay hale gelir.

En çok bilinen ve tercih edilen SEO araçlarından biri olan Ahrefs ile internet ortamında var olmak için gereken her şeye sahip olmak mümkündür. Bu sayede web sitesini görünür kılmak ve daha geniş kitleye hitap etmek kolay bir hal alır. Ahrefs’in ücretsiz olarak sunduğu hizmetler olduğu gibi ücretli hizmetleri de bulunur. Ahrefs rehberi ile SEO aracı hakkında daha fazla bilgi alıp kullanımına hakim olabilirsiniz.

Ahrefs Özellikleri

Ahrefs bünyesinde çok sayıda özellik barındırır. Web sitelerini geliştirmek için çeşitli özelliklere sahip olan bu araç kolay bir kullanıma sahiptir. Öğrenmesi kolay olan arayüzü sade bir tasarıma sahiptir. Bu yanıyla diğer SEO araçlarından ayrı bir noktada durur. Öne çıkan Ahrefs özellikleri şu şekildedir:

  • Rakip sitelere ait çeşitli analizler oluşturmak
  • Web sitelerini sıralamak ve tabini gerçekleştirmek
  • Domain analizi yapmak
  • Anahtar kelimeleri belirlemek
  • Web sitelerine ait iç ve dış trafiği takip etmek
  • Anahtar kelimeler için en çok sorulan soruları belirlemek
  • Diğer web sitelerine ait reklam analizlerini görüntülemek
  • Diğer web sitelerine ait takip verilerini oluşturmak
  • Rakip sitelerin backlink çalışmalarını görüntülemek

Kolay Ahrefs Kullanımı

Ahrefs sık güncelleme alan bir uygulama olduğu için kullanım şeklinde değişiklikler meydana gelir. Yeni özelliklerin eklenmesi ve bazı özelliklerin değiştirilmesi kullanımda değişikliğe yol açar. Bu nedenle Ahrefs’in son sürümüne dair bilgi sahibi olmak önemlidir. Aşağıda yer alan kullanım talimatları Ahrefs’in güncel haline yöneliktir.

Ahrefs kullanımı öncesi ilk olarak kayıt yapmak gerekir. Daha sonra web sitesini teyit ettirerek kullanıma başlanabilir. Sonrasında proje oluşturarak analiz oluşturmaya başlamak mümkün hale gelir. Bu işlemleri kolay yoldan gerçekleştirmek için şu adımları izleyin:

  • Ahrefs’e üye olun ve web sitenizi teyit ettirin.
  • Proje ekle seçeneğine tıklayın ve projeyi isimlendirin.
  • Web sitesinin domain türünü belirleyin. Bu konuda bilgi sahibi olmayan kişiler için Ahrefs’in sunduğu analizlerden yararlanmak mümkündür.
  • Ahrefs düzenli aralıklarla proje denetimi yapabilir. İsteğe bağlı olarak gerçekleşen bu durum için ’Schedule’ kısmına tıklayın. Daha sonra denetimin ne sıklıkla hangi saatlerde olacağını ayarlayın.
  • Web sitesi taramasının nereden başlayacağını seçmek için ‘URL Sources’ seçeneğine tıklayın. Buradan web sitesinin genel taramasına ya da site harita çeşitlerinden belirli olanlara karar verin.
  • Web siteleri için kullanılan anahtar kelimelerin analizini yapın. Analizi Ahrefs’in önerdiği anahtar kelimeler ile yapmak mümkündür. Burada yer alan çeşitli anahtar kelimeler arasından en çok kullanılan ve işlevli olan seçenekleri tercih edin.

Yukarıda yer alan adımları tamamladıktan sonra proje oluşturma aşaması tamamlanmış olur. Bundan sonra web sitesinin analiz işlemleri gerçekleştirilebilir. Aynı zamanda web sitesi ile ilgili çeşitli detaylara ulaşmak mümkündür.

Anahtar Kelime Analizi Yapmak

SEO çalışması için en önemli konulardan biri olan anahtar kelimesi analizi yapmak arama motorlarında öne çıkmak için gereklidir. Ahrefs anahtar kelime analizi yapmak için aşağıda yer alan adımları takip edin:

  • Ahrefs sitesine giriş yapın.
  • Ana sayfanın en üst kısmında yer alan “rank tracker” butonuna tıklayın.
  • Butona tıkladıktan sonra yeni bir sayfa açılır. Buradan isteğe bağlı olarak mevcut projelerden birini açın ya da yeni bir proje oluşturun.
  • Seçim yapıldıktan sonra seçilen tüm anahtar kelimelerin detayları ekranda görülür.

Anahtar Kelimelerin Sayısal Değerleri

Anahtar kelimeler ile ilgili detaylı bilgileri görüntüledikten sonra bazı sayısal değerlere ulaşılır. Bu sayısal değerlerin çeşitli anlamları vardır. Sayısal değerlerin anlamını bilmek analiz yapmak için son derece gereklidir. Söz konusu anlamları bilmeden sağlıklı bir analiz yapılamaz. Anahtar kelimelerin sayısal değerlerinin anlamları aşağıda görüldüğü şekildedir.

Visibility: Web sitesinin belirli bir anahtar kelime için ne kadar tıklandığı bilgisini verir.

Location: Analiz içinde belirlenen lokasyonun bilgisini verir.

Average Position: Belirlenen anahtar kelimelerin sıralama ortalamasına dair bilgi verir.

Keyword Difficulty: Belirlenen anahtar kelimelerin arama motorunda çıkma zorluğuna dair bilgi verir.

Traffic: Belirlenen anahtar kelimelerin web sitesine aylık olarak ne kadar trafik sağladığı bilgisini verir.

Volume: Belirlenen anahtar kelimelerin arama hacmine dair bilgi verir.

SERP Features: Web sitesinin arama sonuçları için özellik sayısı bilgisini verir.

Positions: Web sitesindeki anahtar kelimeleri değerlerine göre sıralar.

Rakip Analizi Yapmanın Yolları

Ahrefs’in en iyi olduğu yanlardan biri de rakip analizi yapmaktır. Rakiplerin bilgilerini öğrenip detaylı bir analiz yapmak öne geçmek için çok önemlidir. İki tarafı karşılaştırmak web sitelerinin gelişimini planlamayı sağlar. Ahrefs rakip analizi yapmak için şu adımları izlemek yeterlidir:

  • Dashboard seçeneğine girin.
  • Proje sayfasını açıp analizini yapacağınız dosyayı görüntüleyin.
  • Projenin analizi görüntülenecektir. Daha sonra rakipleri görüntüleyebilirsiniz. Rakipleri görüntüleme özelliği kullanılan Ahrefs planına göre değişiklik gösterir.
  • Analiz yapıldıktan sonra rakip web sitelerine ait bilgiler görüntülenir. Aynı zamanda iki tarafın karşılaştırması da yapılır.
Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.