Semrush Rehberi
Dijital pazarlama konusunda en çok kullanılan online araçların başında gelen Semrush web site performansını takip etmeye yarar. SEO analizi ve dijital pazarlama alanlarında kişisel siteler ve rakip siteler için kullanılabilen Semrush verileri ve trendleri yakından takip etmek için kullanılır. Dijital pazarlama konusunda öne çıkmak için kullanılan bu araç en yenilikçi bir yaklaşıma sahiptir. Semrush rehberi ile söz konusu online aracı etkin bir şekilde kullanıp fark yaratabilirsiniz.
Semrush ile İlgili Temel Bilgiler
Aylık ödeme şeklinde satın alınabilen Semrush piyasada bulunan muadillerine göre daha geniş özelliklere sahiptir. Denemek isteyenler için 14 günlük ücretsiz hizmet veren online aracın Pro ödeme planı aylık 119.95 USD’ye denk geliyor. Semrush Pro planını kullanmamın sağladığı iyi yanlardan biri de 5 web sitesini proje olarak ekleyebilmektir.
Semrush’ın Öne Çıkan Özellikleri
Semruhs kullanmadan önce bazı temel özelliklerin bilmekte fayda var. Dijital pazarlamada fark yaratan online aracı kullanmadan önce bu özellikleri bilmek verim alma konusunda büyük öneme sahiptir. Bilinmesi gereken Semrush özellikleri aşağıda yer alıyor.
Domain Analitiği: Semrush’ın kullanıldığı domain ile ilgili SEO ya da PPC bilgilerini verir.
Proje: Proje adı altında tanımlanan domain için birtakım servisler kullanılır. Site üstü olan bu servislerin arasında Audit, sıralama ve backlink takibi gibi seçenekler bulunur.
Rapor: PDF formatında belirli bir düzende rapor verir. Bazı fiyatlandırma planlarına dahil olan bu özellik Pro ödeme planının içinde yer almaz.
Kullanıcı Seçenekleri: Semrush ödeme planına bağlı olarak 9 kişiye bağlı olarak kullanıcıya olanak sağlar. Bu kişiler uygulamaya kendi hesap adlarıyla ulaşım sağlayabilir. Her fazladan kullanıcı için aylık olarak 140 dolar ödeme yapılır. Pro ödeme planı yalnız bir kullanıcıyı kapsar.
Panel: API erişimi sağlayarak çeşitli uygulamalar üzerinden göster panelleri hazırlayıp sunmak mümkündür. Pro ödeme planı bu özelliği bünyesinde barındırmaz.
Semrush Gösterge Tablosu ve Başlangıç
Semrush’ı kullanmanın ilk adımı gösterge tablosunda yer alan fonksiyonları kullanmaktır. Semrush gösterge tablosu üzerindeki ana fonksiyonlar SEO, Local SEO, Advertising, Social Media, Agency Solutions, Compent Marketing ve Competitive Research şeklindedir. Önceden tanımı yapılan veriler ise My Reports, Projects, Lead Generation Tool, Marketing Calender ve Notes başlıkları ile yer alır.
Başlangıç olarak uygulamada bulunan arama bölümüne bir anahtar kelime ya da alan adı yazılır. Eğer anahtar kelime girildiyse anahtar kelime analizi bölümü açılır. Alan adı girildiyse domain analiz bölümü açılır. Çıkan sonuçlarda pazarlama sonuçlarının hangi lokasyona ait olduğu gibi bir seçenek bulunur. Doğru sonuç almak için seçeneklerin hangi ülkeye dayandığı çok önemlidir.
Proje Başlatmak ve Yönetimini Sağlamak
Aracı etkin kullanmak için proje başlatmak gerekir. Semrush proje başlatma için kontrol paneli kullanılır. Burada yer alan projeler seçeneğinin yanında “+” şeklinde ekle kısmı bulunur. Buraya tıkladıktan sonra bir kutu açılır. Açılan kutuya projenin adını ve alan adını girmek gerekir. Bilgileri girdikten sonra oluştur butonuna tıklanır. Proje oluşturulduktan sonra uygulamanın araç listesi ekrana gelecektir. Bu liste sitelerin mobil ve masaüstü versiyonları için ayrı çalışır.
Site Denetimini Yapmak
Web siteleri için site üstü SEO kontrolü ve potansiyel teknik site üstü iyileştirmelerini görüntülemek için site denetimi yapmak gerekir. Semrush Site Audit diye bilinen bu denetim işleminin en önemli özelliği Google gelişmelerinin düzenli olarak takip edilip güncel kalıyor olmasıdır. Aynı zamanda belirlenen zaman dilimleri arasındaki verileri karşılaştırma özelliği de bulunur. Verilerin öncesini ve sonrasını karşılaştıran raporlar da almak mümkün hale gelir.
Sıralama Takibi Yapmak
Web sitelerinin arama motorlarında yer aldığı noktayı görmek için sıralama takibi yapılır. Bu liste nokta atışı yapmasa bile önemli ölçüde bilgi verir. Semrush Position Tracking ile sıralama takibi işlemini yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Konum ve cihazın seçimini yaptıktan sonra belirli bir bölge ile ilgili detaylı sonuç almak için bölge ve şehir seçimini de gerçekleştirmek mümkündür.
Sıralama takibi yapmanın diğer avantajı ise rakip web siteleri ile karşılaştırma yapma imkanıdır. Karşılaştırma yaparak sıralama takibinde bulunmak web sitelerinin arasındaki farkı görmek için iyi bir fırsattır.
Arama yaparken anahtar kelimeleri kullanmak da büyük önem taşır. Bunun için birkaç yol vardır. İlk yöntem el ile manuel bir şekilde aramaktır. İkinci yol ise Google Analytics kullanmaktır. Son olarak Semrush aracılığı ile önceden hazırlanan bir dosyayı yükleyerek işlem gerçekleştirilir. Google Analtics ile kelime yüklemek için Semrush’tan gerekli izinlerin onaylanması istenir.
SEO Fikirleri ile Optimizasyon Önerileri
Site üstü optimizasyon önerileri almak için SEO fikirleri bölümüne bakmak gerekir. Semrush SEO Ideas olarak görülen seçenek ile web sitesine eklenebilecek bir anahtar kelimenin ya da önceden kullanılan anahtar kelimenin yüksek sayıda kullanılmasında uyarı alınır. Uyarı almak için optimize edilen sayfaların önceden seçilmesi önem taşır. Söz konusu sayfalar el ile manuel bir şekilde ya da URL aktararak eklenebilir.
Sosyal Medya Araçları
Sosyal medya araçlarına ulaşım izni vererek belirli raporlar almak mümkündür. Rakip kıyaslaması olan bu raporlar için kıyas yapılması istenen hesapların da belirlenmesi gerekir. Facebook, Google Plus, Twitter, Youtube ve Instagram için yapılan bu işlem markaların sosyal medya etkinliği hakkında önemli bilgiler verir.
Bu özellik ile aynı anda pek çok rakibin incelemesini yapmak mümkündür. Aynı zamanda sosyal medya hesaplarında yaşanan dalgalanmaları yakından takip etmek büyük önem taşır. Etkileşim sayılarını görmenin ve etkileşimlerde hangi etiketlerin kullanıldığını belirlemenin yanı sıra PDF formatı ile dışa aktarma seçeneği vardır.