BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > AMP Nedir? 2022 AMP Rehberi

AMP Nedir? 2022 AMP Rehberi

Google’a göre, tüm web trafiğinin %80’si mobilden geliyor. Sayfa hızı ve kullanıcıları sayfanızda tutmak için AMP kritik bir faktördür. Kullanıcıların bilgilere ışık hızıyla erişmesini sağlamak için Google, WordPress, LinkedIn ve Twitter gibi büyük teknoloji şirketleriyle ortaklık kurdu. Ve ardından Accelerated Mobile Pages veya AMP’yi piyasaya sürdü.

Bu makale de, AMP’nin ne olduğunu, nasıl çalıştığını, temel faydalarını açıklamaya çalışacağız.

Google AMP nedir?

Google AMP (Accelerated Mobile Pages), inanılmaz derecede hızlı ve hafif mobil sayfalar oluşturmak için tasarlanmış açık kaynaklı bir HTML projesidir.

AMP, Facebook’un Anlık Makalelerine yanıt olarak geliştirilmiştir. Sonuncusunun aksine, herhangi bir yayıncı AMP’ye ücretsiz olarak katılabilir ve onu kullanmaya başlayabilir.

AMP nasıl çalışır?

AMP, sayfalarınızı optimize edilmiş bir HTML kodu kullanarak oluşturur. Sayfalar daha hızlı yüklenir çünkü sayfayı yavaşlatan belirli HTML kod etiketleri kaldırılır.

Başlangıçta AMP, sayfanın oluşturulmasını geciktirdiği için JavaScript öğelerini kullanmanıza izin vermezdi. Bugün, sosyal paylaşım düğmeleri gibi kullanıcı etkileşimlerini etkinleştirmek için özel bir amp-script bileşeni ekleyebilirsiniz.

AMP için optimize edilmiş sayfanız, Google’ın sunucularında barındırılmak üzere gönderilecektir. Google, birisi arama sonuçlarında sayfayı tıklamadan önce içeriği bu şekilde önceden oluşturur ve önbelleğe alır.

Ardından, bir kullanıcı içeriği iki şekilde görebilir:

Google AMP Görüntüleyici, örneğin bir kullanıcının En Çok Okunan Haberler tıklaması gibi. Bu durumda alan, Google’ındır.

Bir kullanıcının alan adınızı ne zaman göreceği gibi İmzalı Değişim (SXG). İçerik, AMP HTML’ye ek olarak teslim edilecek ve standart sonuçlarda görünecektir.

Search Engine Journal’a göre 2018’de AMP alan adlarının sayısı 31 milyonu aştı. Peki, siz de katılmalı mısınız?

AMP’nin faydaları nelerdir?

Artan Sayfa Hızı

AMP’ nin kendisi bir sıralama faktörü değildir. Ancak, sayfa hızınız kesinlikle öyledir. Testler, AMP DOM’ un (HTML kodunun tamamen indirildiği ve kelimeleri bileşenlere ayırma işleminin tamamlandığı süre) 0.857 saniye içinde tamamen indirildiğini gösterdi.

Bu yılın başlarında Google, hız, yanıt verme ve görsel kararlılıkla ilgili bir dizi ölçüm olan Core Web Vitals adlı bir programı duyurdu. Core Web Vitals, Mayıs 2021’de önemli bir sıralama faktörü haline gelecektir.

Sektör standartları bugünlerde çok yüksek, 1 milyardan fazla sayfadan oluşan bir araştırma, sayfaların % 90,63’ünün Google’dan hiç trafik almadığını tespit etti. Bunun nedeni, benzer içeriğe sahip sayfaların trafik için rekabet etmesidir. Burası, sayfa hızının önemli bir rol oynadığı yerdir.

Ancak, sayfanız kullanıcılara değerli bilgiler sağlamıyorsa, sayfa hızının sıralama üzerinde çok daha az etkisi vardır.

Daha Düşük Hemen Çıkma Oranları

Hemen çıkma oranı, sayfanın hızından doğrudan etkilenir. Araştırmalar, kullanıcıların % 79’unun sayfadan geri döneceğini ve sayfa çok uzun süre yükleniyorsa geri dönmeyeceğini gösteriyor. Daha hızlı sayfa hızıyla, bir kullanıcı bir sitede daha fazla zaman geçirecek ve muhtemelen bir müşteriye dönüşecektir.

Google’a göre, bir web sayfasının yüklenmesi için ek her saniye için dönüşüm oranları % 20 düşüyor. Böylece Washington Post, AMP’yi entegre ettikten sonraki 7 gün içinde mobil cihazlardan geri dönen ziyaretçilerde  % 23’lük olağanüstü bir artış olduğunu fark etti.

Daha Az Mobil Veri Kullanımı

Daha hafif sayfalar ayrıca standart sayfalara göre 10 kata kadar daha az trafik tüketir. Bu, özellikle mobil taraması belirli bant genişliği sınırlamalarından etkilenebilen mobil kullanıcılar için kritiktir.

Artan SERP görünürlüğü

SERP (Arama Motoru Sonuçları Sayfası) sıralaması için AMP sayfalarının bariz faydalarını küçümsemeyin.

En önemlisi ile başlayalım. Google, SERP’de AMP makalelerini organik sonuçların üzerinde göstererek tercih eder. Dahası, sayfanızda yapılandırılmış veriler varsa AMP, öne çıkan snippet’ler gibi zengin sonuçlarda görünme olasılığını artırabilir.

Özelliği Ziyaret Etmek İçin Kaydırın

Ziyaret Etmek İçin Kaydır, AMP’nin bir başka harika özelliğidir. Sayfanın bir ön izlemesini görüntülemek için AMP’nin önceden oluşturma özelliğini kullanır. Bir kullanıcı yukarı kaydırmak isterse, tam bir web sayfası anında yüklenir ve bir yayıncı bir sayfa görünümü alır.

En iyi hikâyeler

En Çok Okunan Haberler, tüm dijital yayıncılar için hoş bir yerdir. SERP’ nin üst kısmında görüntülenmesi, web sitenize trafik çekmek için yepyeni bir fırsat sunar. Bir kullanıcı bir hikâyeyi tıkladığında, farklı yayıncılardan ilgili içerikler arasında geçiş yapabilir.

AMP şimdilik, En Çok Okunan Haberlerde görünmek için bir gerekliliktir. Ancak bu durum 2021’de değişecek ve hem AMP hem de AMP olmayan sayfaların En Çok Okunan Haberlerde görünmesine izin verecektir.

AMP kullanmalı mıyım?

AMP’nin başarısı, web sitesinden web sitesine büyük ölçüde değişir. Medya siteleri genellikle AMP ile iyi performans gösterir, bu nedenle bir blogu veya haber bölümü olan bir yayıncıysanız, denemenizi öneririz.

Rakipleriniz zaten bu teknolojiyi kullanıyorsa AMP’yi test etmek de iyi bir fikir olabilir. E-ticaret sitelerinin başarısı hakkında çok az veri var.

Öte yandan, birçok geliştirici, zengin multi medya nesnelerinden ve gelişmiş özelliklerden ödün vermeden hızlı yüklenen web siteleri oluşturmanın mümkün olduğuna inanıyor. Bu noktada, AMP’nin siteniz için doğru seçenek olup olmadığını bu bilgilere dayanarak sizlere bırakıyoruz.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.