BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Anahtar Kelime Araştırması Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Anahtar Kelime

Anahtar Kelime Araştırması Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bir veya daha fazla kelimeden oluşan anahtar kelime web siteleri, makaleler, videolar ve resimlerle ilişkili olan terimlere denir. Kullanıcılar arama motorlarında terim aradıklarında Web’deki en alakalı içeriği bulmak isterler. Siteye girilen anahtar kelimeler sayesinde arama motorları aracılığıyla kullanıcılara en alakalı içerik gösterilir.

Peki, anahtar kelime nedir? Anahtar kelime kavramı, arama motorlarının gelişmesiyle birlikte yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı ve günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi.

Google gibi arama motorları web sitelerini indeksler ve bu kayıtları veri tabanlarında saklar. Bir arama motoru aracılığıyla bir bilgiye veya sayfaya ulaşmak isteyen tüm kullanıcılar arama alanına analizini istediği anahtar kelimeyi girerek aramalarını tamamlarlar.

Anahtar Kelime Araştırması Nedir?

Anahtar kelime araştırması, bir SEO aracıyla hedeflenecek anahtar kelime bulma ve araştırma eylemidir. Bu araştırma, insanların Google’da ve diğer arama motorlarında ne aradığını gösteren çeşitli ücretsiz ve ücretli araçlar kullanılarak yürütülür.

İyi bir anahtar kelime seçimi, başarılı bir pazarlama kariyerine giden yolda zaman kaybetmemenizi sağlar. Çünkü seçeceğiniz anahtar kelimeler SEO pazarlama stratejinizi baştan sona belirleyecektir.

Anahtar Kelime Araştırmasının Önemi Nedir?

Anahtar kelime araştırması sadece web sitesine ziyaretçi çekmek için değil, aynı zamanda web sitesi içeriğini yararlı bulan ve belirli içerik veya ürünleri arayan ziyaretçileri çekmek için yapılır.

Aslında, yalnızca hangi anahtar kelimelerin web sitenizin SEO’sunu iyileştirdiğini bilmekle kalmaz, aynı zamanda müşteri tabanınızı daha iyi tanırsınız.

Anahtar kelime araştırması sonucunda elde edilen anahtar kelime analizi genellikle pazar ortamındaki talep değişikliklerini tahmin etmenize olanak tanır. Bu değişikliklere uygun şekilde yanıt verir ve insanların istediği ürünleri, hizmetleri ve içeriği oluşturmanıza yardımcı olur.

SEO Anahtar Kelime Analizi İlişkisi Nedir?

Anahtar kelime analizi, kullanıcıların ve SEO uzmanlarının aramalarında hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını ve bilgi, hizmet veya ürün ararken arama motoru çubuğuna ne yazdıklarını öğrenmek için yaptıkları araştırmadır.

Hangi anahtar kelimelerin arandığını anlamak için SEO anahtar kelime analizini yaptıktan sonra, bulgularınıza göre içeriği revize ederek ve daha iyi kullanıcıların SERP sayfalarında sizi bulabilmesi için gerekli değişiklik ve iyileştirmeleri yapabilirsiniz.

Anahtar Kelime Nasıl Bulunur?

Web sitesi sahipleri anahtar kelime bularak içeriklerini ve ürünlerini düzenlemenin önemini anlamaktadır. Peki, anahtar kelime nasıl bulunur?  Seçenekleri sırasıyla inceleyelim.

  • Asıl anahtar kelimeleri bulun.

Temel anahtar kelime önerilerini bulmak en kolay yoldur. Örneğin; etek satıcı yapıyorsanız, anahtar kelimeleriniz şunlar olabilir: uzun etek, kısa etek, pileli etek, leopar etek gibi diğer kelimeler. Bir SEO aracı seçerek yüzlerce kelime fikrine ulaşabilirsiniz.

  • Rakip sitelerin veya mağazaların kullandığı anahtar kelimelere göz atın.

Rakiplerinize trafik çeken anahtar kelimelere bakmadan önce rakiplerinizi belirlemeniz gerekir. Anahtar kelime listelerinin devreye girdiği yer burasıdır. Kimin sıralamada olduğunu görmek için Google’da bir anahtar kelime arayabilirsiniz.

  • Alanınız için uygun olan anahtar kelimelerin zorluğunu ve arama hacmini kontrol edin.

Çalışmaktan rahat olduğunuz bir anahtar kelime listesine sahip olduğunuzda (50-100 aralığını hedefleyebilirsiniz), hangilerinin değerli olduğunu görmek için anahtar kelime zorluğunu ve arama hacmini gözden geçirmek için anahtar kelime aracı kullanın.

Arama hacmi değerleri yıllık olarak işlenir. Belirli bir zaman diliminde bir anahtar kelimenin sezonluk ilgiye sahip olabileceğinden şüpheleniyorsanız daha kapsamlı araştırmalar yapmayı düşünmelisiniz.

  • Arama amacını ayarlayın.

Bu adım, insanların doğru anahtar kelimeleri ararken gerçekten ne istediğini ve bunun pazarlama ve satış hedeflerinizle uyumlu olup olmadığını anlamayı içerir. İlk olarak, bu işlemin Google’ın listenizdeki her bir anahtar kelimeyi taraması ve ilk 3-5 sonucu araması kadar kolay olduğunu unutmayın.

Sorularınızın cevabını Google kılavuzunda aramak, ne tür içerik ve sayfalar oluşturmanız gerektiğini, bundan nasıl para kazanacağınızı ve onu geliştirmek için neler yapabileceğinizi öğrenmenize yardımcı olacaktır.

Anahtar Kelime Tahmin Edilebilir Mi?

Anahtar kelime tahmin edilebilir. Ancak, tahminde bulunduğunuz kelimeler içeriğiniz için nokta atışı olan kelimeler olmayabilir. Bu nedenle risk almamanızı ve daha özgüvenli hareket etmenizi tavsiye ederiz.

Doğru anahtar kelimeleri kullanmak, web sitenizin Google’da en iyi sonuçları almasına yardımcı olabilir. Tersine, bunu yapmamak web sitenizin sıralamasını düşürebilir. Bu nedenle SEO’da dikkatli anahtar kelime araştırması çok önemlidir.

Bu nedenle, anahtar kelimeleri değerlendirirken yalnızca arama hacmine ve tıklamalara odaklanmak yeterli değildir. Söz konusu anahtar kelime için en iyi sonuçları kontrol etmeli ve genel olarak ne kadar arama trafiği aldıklarını görmelisiniz.

Rekabetin Az Olduğu Anahtar Kelime Nasıl Bulunur?

Google’ın dahil etmesini istediğiniz anahtar kelimeleri arayın ve ilgili aramaların bir listesini alın. Google AdWords anahtar kelime planlayıcı; bu anahtar kelimelerin aranma hacmini, rekabet düzeyini ve maliyetini görüntülemenizi sağlar.

Burada unutulmaması gereken nokta, rekabeti düşük anahtar kelimelerin genellikle uzun kuyruklu anahtar kelimeler olmasıdır. Bu anahtar kelimeler düşük aranma hacmine ancak çok daha yüksek dönüşüm oranlarına sahiptir.

Anahtar Kelime Zorluğu Ziyaretçi Çeker Mi?

Anahtar kelime zorluğunu belirlemenin en doğru yolu, arama sonuçlarına manuel olarak bakmak ve SEO deneyiminizi kullanmaktır. Tüm anahtar kelimeleri bu şekilde arayamayacağınız için, bunu yapmak için çeşitli araçlar kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime araçları, bir anahtar kelimenin zorluk puanını belirlemek için farklı bir formül kullanabilir. Bir anahtar kelimenin rekabetçi olması, pes etmeniz gerektiği anlamına gelmez. Bazı anahtar kelimeler için sıralama yapmak oldukça kolay olsa da sitenizin ziyaretçileri müşteri olmamayı tercih edebilir.

Öte yandan, rekabetçi anahtar kelime sıralamaları işletmeniz için çok daha kârlıdır. Bu nedenle Google anahtar kelime için rekabetçi terimlere yatırım yapmak sizin için daha iyi bir seçim olabilir.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.