Banner Nedir?
Neredeyse internet tarihi kadar eski olan banner reklamlar uzunca zamandır kullanılan reklamlardır. Pazarlamacılar banner reklamlar yerine uygulama içi mobil reklamları kullanmayı daha fazla tercih etse de araştırmalar farklı ekranlarda kullanılan banner reklamların marka algısını daha çok güçlendirdiğini ortaya koyuyor. Peki banner nedir? Şimdi bu sorunun cevabını daha detaylı olarak ele alalım.
Banner Nedir?
Reklam veya tanıtım amacıyla hazırlanarak web sitelerinin içine yerleştirilen görseller genel olarak banner şeklinde adlandırılır. Henüz banner kelimesini karşılayan net bir Türkçe kelime olmasa da Türkçeye çevrildiğinde poster, pankart, afiş gibi anlamlara geliyor. Banner kelimesini kısaca reklam görseli olarak tanımlayabiliriz.
Banner aracılığıyla yapılan reklam modelinde hedef müşteri kitlenizi barındırdığını düşündüğünüz bir siteye ücret karşılığında sizin için tasarlanmış reklam görselinizin yerleştirilmesi işlemi yapılır. Kullanıcılar reklam görselinize tıkladığında ekranda sizin web siteniz açılır ve ziyaretçiler sizin reklamınızı görmüş olurlar. Banner reklamları için ödenecek ücret tutarı ise anlaşılmış sabit bir tıklama ücreti ya da anlık değişen bir açık artırma teklifine göre saptanır.
Metin tabanlı değil resim tabanlı olup web sitesi reklamcılığının popüler bir biçimi olan bannerlar genelde logo ile tasarlanır ve web siteyi görsel açıdan zenginleştirerek ziyaretçilerin dikkatini ve ilgisini çekecek şekilde hedef siteye yönlendirir.
Banner Nasıl Çalışır?
Bir markayı tanıtmak veya ziyaretçilerin reklamverenin web sitesine gitmesini sağlamak amacıyla tasarlanan bannerlar web tabanlı şirketlerin dijital platformlardaki varlığı bakımından oldukça önemlidir ve çok büyük bir fark meydana getirirler. Peki bannerlar nasıl çalışırlar?
Bir mağazanın önünden geçerken vitrinde gördükleriniz ya da asılı olan indirim afişleri nasıl ki dikkatinizi çekip sizi içeri girmeye yönlendiriyorsa, bannerlar da dijital platformlarda aynı etkiyi yaratmak için tasarlanırlar. Banner çalışmalarında istenen verimi almak, başarılı çalışmalar yapmakla mümkündür. Başarılı bir banner reklamı ile hedefinize daha hızlı ulaşabilmenizin yolu reklam öğesi kalitesine bağlıdır.
Başarılı Bir Banner Çalışması İçin Dikkat Edilecekler
İlgi çekici olmak: Bannerların ilgi çekmesi için göz alıcı olması yani göze hitap etmesi en büyük koşuldur. Bunun içinse insan yüzü öğesi, animasyon, markanıza ait (size özgü) renkler ve net bir ifade dili banner reklamlarınızın içeriğini oluşturabilir.
Kısa ve öz olmak: Banner yoluyla iletmek istediğiniz mesajın akıllarda kalmasını istiyorsanız sade, kısa ve öz bir mesaj ile o anı yakalamanız gerekiyor, çünkü birçok kullanıcı bir banner reklam gördüğünde o an dikkat kesiliyor.
Net mesajlar iletmek: Genelde sınırlı bir alanı kaplayan banner reklamlarda mesajı doğru aktarabilmek için net ve anlaşılır bir şekilde belirmek gerekir. Karmaşaya yol açabilecek, kafa karıştıracak çok şey belirtmemeniz yararınıza olacaktır. Bunun yanında harekete geçirici mesajlarınız da net, sade ve anlaşılır olmalı. Örneğin yalnızca bir ürünün reklamını yapıyorsanız ilgili pazarlama mesajınızı net ve anlaşılır şekilde iletmeniz gerekiyor. Birden fazla ürün ya da kategorileri belirtiyorsanız en dikkat çekici ve güçlü kampanya ya da vurguyu tespit etmelisiniz.
Bunlar dışında banner reklamların etkisini artırmak için reklam öğesi testlerinden yararlanabilir ve gerekli optimizasyonları sağlayabilirsiniz. İnternet kullanıcıları artık dijital ortamlarda çok fazla vakit geçiriyor ve dijital bütçeler her geçen gün giderek artıyor. Bu nedenle dijital platformlara bütçe ayırmadan önce mümkün olan tüm verileri analiz ettiğinizden emin olmalısınız. Dijital kanallarda yapacağınız pazarlama faaliyetlerinizde başarıyı elde etmeniz için reklam öğelerinizi test etmeniz de yararınıza olacaktır.