Google Tag Manager Ne İşe Yarar, Nasıl Kullanılır?
Web sitesini ya da mobil uygulamasını ziyaret eden kullanıcılar için belirlenen hedef davranışları gerçekleştirip gerçekleştirmediğini anlamakta olan Google Tag Manager bu anlamda işe yarar. GTM ile oluşturulmakta olan etiketlerin web sitesine eklenerek geri dönüşümleri takip edilerek ya da yeniden pazarlama yapılarak kullanılır. Google Tag Manager Google Ads ile entegre edilerek birlikte çalışabilmektedir.
Bu kullanım sayede kişiler için ziyaret istatistikleri daha detaylı ve düzenli şekilde görülmektedir. Hem istatistikleri daha detaylı şekilde görüntülemek hem de bunları takip etmek açısından avantaj sunar. Google arama ağı reklamları da ziyaretçilerin form sayfasının açılıp form doldurulmadan çıkılması durumunda bu da tespit edilmektedir. Kişilerin sepetine ürün ekledikten sonra bunu almadan çıktığını da tespit etmek ve gözlemlemek mümkün olur.
Google TAG Manager ne işe yarar? konusunda kişilerin web sitelerinde sağlamakta olduğu aktiviteler ve de işlemler konusunda haber verici nitelik taşımaktadır. Aynı hesap içerisinde birden fazla web sitesinin olması halinde bunu birden fazla fonksiyon ile kullanmak söz konusudur. Android ve de IOS uygulaması için aynı işlevlerde de kolaylıkla gerçekleştirilmektedir. Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinin başında gelen dönüşüm web siteleri için son derece kullanışlı ve de avantajlıdır.
Web sitelerine gelmekte olan kullanıcıların ve ziyaretçilerin beklene hareketleri gerçekleştirip gerçekleştirmediklerini belirlemek adına doğru şekilde kullanım sağlar. Bundan dolayı kişiler için web sitelerinin aktif şekilde kullanılıp kullanılmadığı ve de kişiler için gözlemleme alanı sunması da bir diğer faydalarındandır. Bunun için birçok şekilde analiz aracı kullanılmakta ve kullanıcılar adına alınmakta olan bilgiler için bu analiz araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Google Tag Manager nedir? Konusunda kişilerin analizlerini ve takiplerini yapmaya sağlayan bir araç olarak bilinir.
Google Tag Manager Nasıl Kullanılır?
Google Tag Manager kullanabilmek için kişilerin bunun için ilk olarak kurulum oluşturması gerekmektedir. GTM’nin ana sayfasına gidilerek kişiler buradan kurulum gerçekleştirmektedir. Daha sonrasında ise hesap oluşturma bölümüne gidip hesap oluşturulur. Burada kullanıcı adı ve diğer istenilmekte olan bilgiler kaydedilir. Eklenmesi istenen URL eklenir. Gizlilik politikası ve sözleşmesi de kabul edilerek hesap oluşturulur.
Kullanılması gerekli olan kod bilgileri de ekranda belirerek bu kodlar site içerisine eklenmektedir. İşlem basamaklarının tamamlanmasından sonra ise Google Tag Manager kullanılabilir duruma gelir. Google Tag Manager kurulumu nasıl yapılır? Konusunda bu adımlar izlenerek hesap oluşturulmaktadır. Etiket eklem işlemleri de Google analytics ile gerçekleşmektedir. Özel bir kod kullanılması durumunda da HTM seçimleri yapılmaktadır.
Google analytics hesabı üzerinden izleme kimliği olan ID’ye erişim sağlanır. ID kimliği ile site içerisine eklenmekte olan kod alınır. Daha sonrasında ise Google Tag Manager ekranına alınan izleme numarası eklenmektedir. Sitede bulunmakta olan sayfaların tümü seçilip yeni etiket oluşturulmaktadır. Oluşturulmakta olan etiketim alt kısmına da mutlaka izleme kodunun eklenmesi gerekir. Son olarak da kişiler publish butonuna tıklanarak işlem sonlandırılır. Bu şekilde etiketler site içerisinde ya da farlı uygulamalarda yayınlanabilir. Google Tag Manager nasıl kullanılır? konusunda en doğru ve de izlenmesi gereken adımlar bunlardan ibarettir.
Google Tag Manager Nasıl Çalışır?
Tag manager tek bir etiket yöneticisi ile çalışmasını sürdürmektedir. Bu şekilde site sahibi kendi adına ya da hizmet alanlarına uygun şekilde etiket oluşturulmasını sağlar. Oluşturulmakta olan kod site içerisine yerleştirilmektedir. Daha sonra ise başka işlevlere sahip olan çeşitli kodların oluşturulması sağlanmaktadır. Google tag manager oluşturulmakta olan kodları hızlı ve de en kolay şekilde siteye eklemektedir.
Konulmasının hedeflendiği etiketler sadece site içinde geçerli olmamakla beraber isteğe göre etiketler oluşturulabilir. Bu sayede isteğe göre oluşturulmakta olan etiketler çeşitli uygulamalara ya da web sitelerine de eklenebilmektedir. Tag manager tekli olan etiket yöneticisi özelliğinin olması sayesinde birden fazla olan kodu birçok alanda paylaşabilmektedir. Google tag manager nasıl çalışır? Konusunda bu adımlar söz konusu olmaktadır.
Farklı içeriğe sahip olan kodların oluşturulması için çeşitli özelliklere sahip olan tag manager ile donanımlar gerçekleşir. Çalışma düzeni de bu şekilde ilerleme göstererek birçok uygulama içerisinde kullanılmaktadır. etiket ekleyebilme aşamasında karışıklık gibi olumsuz durumların yaşanması da beklenmemektedir.
Google Tag Manager’i Kimler Kullanır?
Google tag manager web sitelerinin olduğu her alanda rahatlıkla ve kolaylıkla kullanılır. Bundan dolayı internet sitesi ve web ile işi olan herkesin tag manager hakkıdna bilgi sahibi olması ve kullanım alanı bulması söz konusudur. Bu nedenle kişilerin SEO içerik üreticisi, dijital pazarlama uzmanı, site yöneticisi olması halinde bu tag manageri kullanması mümkündür. Kullanım bakımından bu kişiler tarafından kullanılması mümkün olan tag manager ücretsiz şekilde kullanılır.
Google tag managerı kimler kullanır? Konusunda bu şekilde web sitesi ile yakından ilgisi olan kişilerin tag manager kullanması muhtemeldir. Aynı zamanda kolaylıkla kullanılabilen ve çok basit olan ara yüzü sayesinde de kişiler tarafından sıklıkla tercih edilebilir. Site içerisinde kullanıcılar için verileri izleme imkanını sağlar. Gerekli görülen kısıtlamalar ve de düzenlemeler Google tag manager ile yapılmaktadır.
Google Tag Manager Niçin Kullanılır?
Google tag manager kullanılmaya başlandığı zaman kişiler için birçok avantaj ve de özellik sunmaktadır. SEO ve pazarlama uzmanlarının ve yöneticilerinin en iyi şekilde kullanımını sağlayarak, kodların da kontrollerinin yapılmasını kolaylaştırır. Etiket seçiminin yapılması noktasında, yayınlama tarihinde, yayınlanması gerekli olan site ya da etiket seçme durumlarında, site gelişimine ya da hareketlerine bağlı olarak yapılması gereken etiket seçimlerinde kullanılmaktadır. Bu durumda internet ve de web sitesi kullanıcısı olanlar ya da yönetici konumundakiler tarafından en faydalı şekilde google tag manager kullanılmaktadır. Google Tag Manager niçin kulanılır? Konusunda ise sağlamakta olduğu bu faydalardan söz edilebilir.
Google Tag Manager Ücretli Mi?
Google tag manager kullanımı tıpkı Google analytics ve de search console gibi Google tarafından sunulmakta olan ücretsiz bir araç olarak kullanılır. Bu araç ile sitede ya da uygulamada bulunan kod bloklarına müdahale edilmek zorunda kalmadan ziyaretçi davranışlarının tamamlanmadığı takip edilmektedir. Kurulumunun yapılması ve de kullanım esnasında kolaylığın sunulması için kişilerin belirli olan adımları bilerek hareket etmesinde fayda vardır. Google Tag Manager ücretli mi? konusunda kişilerin ücretsiz olarak bu aracı kullanması söz konusudur.
Web sitesinde bulunan ve de kişiler tarafından belirli amaçlar ile kullanılan bu araç ile kişiler ücretsiz şekilde uygulamalarını yapabilmekte ve de her türlü işlemleri gerçekleştirebilmektedir. Etiketler konusunda her türlü detayın bilinmesi ve buna göre uygulamaların yapılması da bu araç sayesinde mümkün olur.
Web sitesinde gerçekleşmekte olan olaylar ve durumlar için etiketler hakkında da bilgi almak kişiler tarafından mümkündür. Google web sitesine erişimi olmayan pazarlamacılar hızlı ve de kolay şekilde sonuç almak için bu aracı kullanabilir. Google tag manager tek bir etiket üzerinden çalışmakta ve oluşturulmakta olan etiketler web sitesinin tüm sayfalarına eklenmektedir. Google tag manager kullanım alanları da web siteleri ve de uygulamalar olarak belirlenebilir.