Kaliteli Blog İçerikleri Üretmenin İpuçları Nelerdir?
Her alandaki hizmetlerin internete taşınmasıyla birlikte blog içerikleri üretimi tüm işletmeler için çok önemli bir rol haline geldi. İçerik, markaların izleyicileriyle nasıl iletişim kurduğunu ifade etmede yardımcı olur.
İlk izlenimlerdeki en önemli faktör olan kaliteli içerik, eski kullanıcıları ve müşterileri elde tutarken yeni kullanıcıları ve müşterileri çekmeye yardımcı olur. Bu konuda ilk adım SEO uzmanlığına sahip olmaktır.
Artık herkes SEO’nun ne olduğunu ve ne kadar önemli olduğunu biliyor. SEO olmadan web siteniz yüzlerce arama sonucu arasında kaybolacak ve hiç kimse sizinle iletişim kuramayacak. Aslında bununla da sınırlı değil.
Web sitenizi ilk sayfada göstermek insanlara ulaşmak için yeterli değildir. Sıralamada kalmak için içeriğinizin taze, ilham verici ve yaratıcı olması gerekir. Bunu başarmak için SEO analizi önceliklerinizden biri olmalıdır.
Kaliteli Blog Yazısı Üretimi Neden Önemlidir?
Kaliteli blog yazısı oluşturmak, markalara çok fazla kazanç sağlar ve rakipleriyle rekabet etmelerini kolaylaştırır. Markanız için SEO blog içeriği üretmek şu faydaları sağlar:
- Google ve Yandex gibi arama motorlarında daha fazla görünürlük elde edebilirsiniz.
- Farklı coğrafyalardaki hedef tüketici kitlenize ulaşma imkânı sağlar.
- İşletmenize veya e-ticaret web sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.
- Marka bilinirliğini artırabilirsiniz.
- Rakiplerinizle daha kolay rekabet edebilirsiniz.
Bu avantajlardan yararlanmak isteyen markalar; içerik üretimine, özellikle de kaliteli blog yazıları üretimine öncelik vermelidir.
Kaliteli Blog İçerik Fikirleri
Blog yazmanın arkasında her zaman bir amaç vardır. Hizmet ve hizmetlerin tanıtımı, ürünlerin tanıtımı ve satışı veya bilgi ve deneyim alışverişi bunlardan bazılarıdır.
Yalnızca içerik yazmak, okuyucuları çekmek ve onları blogunuzda tutmak için yeterli değildir. Belirli bir niş odaklı yayın yapmak başarıya giden kapıyı açan en önemli beceridir. Başlıca blog içerik fikirleri şu şekildedir:
- Müzik inceleme yazısı
- Oyun tanıtım yazısı
- Kitap değerlendirme yazısı
- Seyahat yazısı
- Yemek tarifi yazısı
- Güncel haber yazısı
- Rehber yazısı
- Web tasarım yazısı
- Kariyer ve para yönetimi yazısı
- Psikolojik rehber yazısı
- Teknoloji yazısı
- Nasıl yapılır tarzında yazılar.
Bunlar gibi birçok fikir bulunabilir. Size uygun olan içerik fikirlerini değerlendirdikten sonra önemli SEO kurallarını dikkate alarak içeriğinizi blogunuza yükleyebilirsiniz.
Blog Yazısı İçeriği Kaç Kelime Olmalı?
Birçok kaynağa göre, bir blog yazısı ne kadar çok kelime içeriyorsa o kadar faydalıdır. Yani yazı ne kadar uzun olursa o kadar iyi. Bazı araştırmalar, kelime sayısı arttıkça paylaşım sayısının da arttığını öne sürüyor.
Örneğin sosyal medya platformlarında 1500 ve üzeri kelimeye sahip yazının paylaşıldığını gösteren araştırmalar var. Ama sadece uzun olmak yeterli değil. Fazladan kelime eklemek ve metni gereksiz yere sadece uzunluk uğruna uzun yapmak, metin işlevselliğinden sapabilir ve bir etkiden çok bir tepki yaratabilir.
Bu nedenle yazdığınız yazıların belli bir bütünlük içinde doğal bir akış içinde devam etmesi çok önemlidir. Peki, blog yazısı içeriği kaç kelime olmalı? Ortalama olarak yazıyı 500 kelimede tutmak bir blog için çok daha faydalıdır.
Daha fazla zorlamak, gönderilerinizin okunma ve paylaşılma hızını olumsuz etkileyebilir. Ancak, SEO uyumluluğu açısından, makalelerinizde minimum 300 kelime kuralını benimsemeniz her açıdan faydalıdır.
Blog Yazısı Nasıl Yazılır?
Tahmin edebileceğiniz gibi sürekli yazmak, zaman içinde blog yazısı yazma konusunda deneyim kazanmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bu sürece başlamadan önce blog yazımı ile ilgili püf noktaları bilmek oldukça önemlidir.
Blog yazıları hazırlamak; okuyucularınızı tatmin edici bilgiler sağlamak, yazım hatalarından kaçınmak, blog yazılarını üst sıralara taşıyan ana faktörleri bilmek ve daha birçok etkeni içerir. Peki, ana hatlarıyla blog yazısı nasıl yazılır?
- Blog yazınız için konu araştırması yaparak en uygun seçeneği seçin.
Google Trends, yazmak istediğiniz makaleleri bulmak için gidilecek ilk yerdir. Google’ın bu hizmeti, ülke ve bölgeye göre en sık aranan kelimeleri listeler. Trendleri anında takip edebilirsiniz. Ayrıca, belirlediğiniz konuya dair blog yazısı örnekleri incelemek de bu konuda yardımcı olabilir.
- Anahtar kelimelerinize karar verin.
Hangi konu hakkında yazacağınıza karar verdikten sonra, bir sonraki adım en önemli adımlardan biri anahtar kelime araştırmasıdır. Anahtar kelime araştırması yapmak için burada listelenen SEO araçlarını kullanabilirsiniz.
- Bir taslak oluşturun.
Yazmaya başlamadan önce makalenizin ana hatlarını oluşturmalısınız. Önce başlığı ve alt başlıkları yazın, ardından makalenizi bu başlıklara göre detaylandırın.
- Kaliteli bir metin yazın.
En iyi metninizi yazın. Sözlerinizi akıllıca kullanarak açık ve düzgün yazın. Sade bir dil kullanın. Gereksiz ayrıntılara girmemeye çalışın.
- En özgün başlığınızı atın.
Bir arama motorunda içeriğinize link verirken en önemli nokta blog içerikleri için kullanacağınız başlıktır. Başlık çok uzun veya çok kısa olmamalıdır. Anahtar kelimeniz içerisinde yer almalıdır.
- SEO’yu düzenleyin.
Güzel sözler kullandınız, harika makaleler yazdınız, harika görseller oluşturdunuz ve bunları grafiklerle süslediniz. Ne yazık ki, SEO olmadan kimse güzel içeriğinizi göremez. Bu nedenle çabalarınız boşa gidebilir.
- Sitenizde yayınlayın ve paylaşarak reklamını yapın.
Artık sona ulaştınız. Oluşturduğunuz güzel yazıları sosyal medya veya benzeri ortamlarda keşfedin ve paylaşın. Bütçeniz izin veriyorsa, makalelerinize trafik çekmek için Google ve Facebook reklamlarını da kullanabilirsiniz.
Kaliteli içerik oluşturmanın sırrı hem pratik hem de yetenektir. Çok fazla pratik yaparak, daha kısa sürede daha hızlı, daha kaliteli işler yaratabilirsiniz.
Tüm ipuçları parmaklarınızın ucundayken, içerik oluşturma süreci hakkında endişe duymadan sürekli olarak yaratıcı metinler üretebilirsiniz. Kaliteli SEO blog içeriği üretirken belirttiğimiz maddelere dikkat ederek benzersiz düşüncelerinizi üretime geçirebilirsiniz