BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Tıklama Oranı CTR Nedir ve Neler Etkiler?

Tıklama Oranı CTR Nedir ve Neler Etkiler?

Belirli bir bağlantı için tıklama oranı (CTR) nedir  sorusu kazancı da ilgilendiren önemli bir konudur. Görüntülenmesini istediğiniz sayfalar için tıklama oranı hesaplaması üzerinden rota oluşturulabilir. Tıklama oranını etkileyen faktörleri, ideal oranlara göre değerlendirmek, gelişme sağlamak adına önemli bir konudur. Reklam verme sürecinde doğru analizlere odaklanmak gerekir.

Tıklama Oranı & CTR Nedir?

Bağlantılara yapılan tıklamaları yakından ilgilendiren CTR kısaltması, “Click Through Rate” kelimelerinin kısaltılmış halidir. Türkçe çevrilmiş ve kısaltılmış hali TO olan tıklama oranı, reklamları gören kullanıcıların tıklama miktarını ve sıklığını belirten oranı ifade eder. Bir nevi reklam performansı ölçümünde kullanılan verileri ifade eder.

Tıklama oranı (CTR) nedir  sorusunu ifade eden bazı özellikler ve tanımlara değinmek faydalı olacaktır. Bir oran hesaplamasının olduğu yerde, anahtar kelime ve reklamlar, liste performansları etkili bir şekilde ölçülebilir. Hangi kategoride bağlantı tıklama oranı hesaplaması olacaksa bu kapsamda oranlar hesaplanır.

Tıklama Oranı Hesaplaması Nasıl Yapılı?

CTR hesaplaması gösterim oranı ve tıklama sayısının birbirine oranlanması ardından elde edilir. Basit bir örnekle açıklanırsa, 200 gösterim varsa ve 10 tıklama ile sonuçlanmışsa 5 sayısı 100 sayısına bölünür ve CTR %5 olarak neticelendirilir.

Yüksek CTR Ne İfade Eder?

Tıklama oranı yüksekliği, avantajlı bir durumdur. Reklam, mail veya bağlantının dikkat çekici bir şekilde kullanıldığını ifade eder.

  • Reklamlarınız ve listelemeleriniz yararlı olarak değerlendiriliyor demektir.
  • Reklamlar ve listelemeleriniz ilgi çekici, alakalı bir bağlantı olarak var anlamına gelir.
  • Anahtar kelimelerinizin doğru bir şekilde hazırlanarak seçildiğini ifade edebilir.
  • Reklamı yapılan ürün ve ağlara göre iyi bir skala yakaladığınız anlamına gelebilir. Bağlantı, anahtar kelime vs. için işe yarar sonuçlar aldığınızın belirtisidir.
  • Çevrimiçi Google Ads kampanyanızın başarısını ölçerken yüksek CTR kriterine bakabilirsiniz. Reklam verme aşamasında ne kadar yüksek oran varsa o kadar iyi performans elde etmiş olursunuz.

Tıklama Oranını Neler Etkiler?

Tıklama oranı bazı faktörlerden etkilenebilmektedir. Tahmin edileceği gibi sitede yer alan bağlantının başarılı bir şekilde kullanımı önemli bir faktördür.

1-) Bağlantıda Anahtar Kelime

Sayfa bağlantısında anahtar kelime kullanımı tıklama oranını etkileyen bir durumdur. Organik tıklamalarda anahtar kelime olan URL ile daha açıklayıcı sonuçlar alınabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle URL içerisinde anahtar kelime olmasına mutlaka dikkat edilmesi önerilir. Güncel istatistiklere göre yarı yarıya yakın bir farkla tıklama oranı artışı görülebilmektedir.

2-) Sayfa Başlığında Odak Anahtar Kelime   

Bağlantı tıklama oranı ile sayfa kurgusu arasında sıkı bir bağlantı vardır.  Sayfa başlığı oluşturulurken, belirlemiş olduğunuz bir veya iki odak anahtar kelimeyi kullanmaya gayret etmek gerekir.  Sayfa başlığında odak anahtar kelime olması, bağlantıların tıklanmasını etkileyeceği için yönlendirici bir durumdan bahsedilecektir.

3-) Harekete Geçiren Mesajlar

Meta açıklamasında kullanacağınız harekete geçiren mesajlar, organik tıklama oranı bakımından etkili bir durumdur. Bu nedenle, “Hemen Tıkla” ve benzeri kelimeleri barındıran bir meta açıklaması yapmalısınız. Site içi bağlantı tıklamasının ilk aşamasını, meta açıklamasını doğru bir şekilde yerine getirmiş olursunuz. Dışarıdan içeriye doğru bir şekilde yönlendirme söz konusu olduğunda web sitesi bağlantı tıklama oranında artış fark edilecektir.

4-) Ekstra Bilgiler Veren Alanlar Kullanın

Google arama motoru optimizasyonu esnasında ekstra bilgiler veren, rich snippets özelliğini kullanmanız önerilir. Arama sonuçlarında ek bilgi sağlaması nedeniyle, bağlantı tıklama oranı artışı şeklinde geri dönüşler alabilirsiniz. Bu özelliğin nasıl yapılacağına dair daha detaylı bir araştırma yapmanız önerilir.

Fikir vermesi için rich snippet özelliklerinde başlık, açıklama, url, tarihe ek olarak fiyat bilgisi, puanlar, ürün görseli gibi bilgiler de yer almalıdır. Yemek tarifi sitesi ise, hangi sayfa için hedef varsa, ona özel görsel eklemesi ve tarif bilgileri paylaşımı eklenebilir.

5-) Kullanıcılara Ön Bilgi Veren Yorum Snippeti

Yorum snippeti genellikle ürünler, yemek ve filmlerde daha sık karşımıza çıkmaktadır. Ön bilgi edinmek isteyen kullanıcılar, yorum snippet alanı sayesinde daha çok tıklama eğilimi içerisinde olacaktır. Uygulama indirmek isteyen kullanıcılar için de giderek artan öneme sahip bir durum söz konusudur.

6-) Video Paylaşımı

Tıklama oranı ve video paylaşımı arasında önemli bir bağlantı bulunuyor. Video paylaşımı yaparak reklam vs. bağlantısına daha etkili yönlendirmeler yapabilirsiniz.  Popüler bir özellik olması nedeniyle video akışını anlatan yönlendirici videolara siz de başvurabilirsiniz.

7-) Sıkça Sorulan Sorular Bölümü Oluşturmak

Tıklama oranı merak edilen sorularla bağlantılı ve etkileşimli olacaktır.  SSS –FAQ kısaltmasıyla da bilinen bu bölümü bağlantı tıklama oranı bakımından mutlaka değerlendirmelisiniz. İlk akla gelen sorulara yanıt verilen bir bölüm, web sitesi bağlantıları açısından birçok avantaj sağlayabilir.

😎 Haber Makale Okurlarını Değerlendirmek

Güncel haber okuyucularını yakından ilgilendiren snippet türü, article, başlık, yazı ile görselle hazırlanır. İlgi çekici bir makale ile bağlantı tıklama oranı etkileşimi artırılabilir.

Tıklama Oranı CTR’nin Önemi Nedir?

Bir web sitesinde bağlantı tıklama oranı veya CTR son derece önemlidir. Firmalar açısından değerlendirilirse bu oran daha da istatistikî bir değer kazanarak kazancı etkiler.

  • Tıklama oranı yüksekliği sayesinde kazanç artışı da gündeme gelecektir.
  • Reklam kampanyası başarısı ile tıklama oranı birbirini etkiler. Reklamları başarılı hale getirmek için tıklama oranı istatistiklerini takip etmek faydalı olacaktır. Organik müşteri kapasitesi bakımından tıklama oran hesaplaması kritik bilgiler verebilir.

Reklam yönetimi konusunda firmaya detaylı veriler sunabilen oranlardır. Bireysel sitelerde Google reklam analizi yapılıyorsa da aynı durum geçerli olacaktır.

Siteye Gelenlerin Tamamı Reklam Tıklayabilir mi?

Bir internet sitesine gelen kişilerin tamamının reklam tıklaması mümkün değildir. Normal koşullar altında düşünüldüğünde çok zor bir olasılıktır. Şayet rakamlar tamamının tıklandığını gösteriyorsa, hileli bir kod ve benzeri durum olabileceği düşünülmelidir. Organik olmayan tıklamalarda da firmanızın görünürlük SEO kapasitesinde gerileme yaşanacaktır. Dolayısıyla yeniden bir çalışma düzeni oluşturmakta fayda olabilir.

Siteye Gelenlerin Hiçbirinin Reklam Tıklamaması

Siteye giren kişilerin hepsinin reklam tıklamasında olduğu gibi hiçbirinin tıklamaması durumunda da bir anormallik aranabilir. Daha net açıklamak gerekirse, bir e ticaret sitesine giren 2000 kişiden hiçbirinin alışveriş yapmaması, teknik bir soruna işaret edebilir.  Organik tıklama oranı ve alışverişlerde düzensiz ve kendi çapında dengeli bir gidişat görmek mümkün olacaktır.

Tıklama Oranı CTR & Geri Dönüşüm Arasında Nasıl Bağlantı Var?

Reklam verme sürecinizde tıklama oranı yüksek ise, geri dönüşümler de aynı oranda olacak demek değildir. Reklam verdiğiniz sitede geri dönüş oranlarına göre yeni bir politika izleyebilirsiniz. Genellikle olumlu geri dönüş ve kazançlar değişken bir özelliktedir. Doğru analiz yapılması önemli bir durumdur.

E Posta Kampanyalarında Tıklama Oranı

Bir reklamın yapıldığı e mail kampanyasının tıklama oranı hedef kitle bakımından son derece önemlidir. E posta tıklama oranları, oluşturulan reklam e postasının tıklanma miktarını ifade eder.

Oranlanacak veri, e maillerde bulunmadığı için direkt olarak tıklama sayısına gönderme yapmaktadır. Başka bir ifadeyle, site içi reklam bağlantısına tıklama gibi oran hesaplaması pek görülmez. Bu anlamda daha çok hedefe odaklanan müşterilerin tıklamasıyla da karşılaşmak mümkündür.

Bireysel ek araştırmalarınızla tıklama oranı konusunda daha fazla bilgiye ulaşabilir, sorulara yanıt bulabilirsiniz. Tıklama oranı (CTR) nedir  ve nelerden etkilenir sorusunu yanıtlamaya çalıştığımız yazımızı rehber olarak değerlendirebilir, genişletebilirsiniz.

Sizi Arayalım

    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.