Youtube’da Nasıl Reklam Verilir?
Teknolojinin alıp başını gittiği bu dünyada Youtube’da nasıl reklam verilir sorusu da gün geçtikçe araştırılan konular arasında karşımıza çıkmaktadır. Bilindiği üzere reklamlar markanızın tanınırlığını arttırmak için olmazsa olmazlardan birisi olarak bilinmektedir. Söz konusu bu reklamların başarılı bir şekilde işleyebilmesi için yapılması gereken ilk şeylerden birisi bu reklam kampanyasının hangi platform üzerinden yayınlanacağıdır.
Önemli olan doğru bir platformu seçerek işe koyulmaktır. Söz konusu Youtube platformu reklam kampanyalarını verebilmek için en iyi ağlardan ya da başka bir deyiş ile platformlardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmalar sonucu elde edilen bilgilere göre bakıldığında Youtube bir ay içerisinde yaklaşık olarak 1,9 milyar birey tarafından kullanılmaktadır. Bu kullanım ise bireylerin saatler süren video izlemesi olarak özetlenebilmektedir.
Bir araştırmacıya göre Youtube platformu Google’dan sonra ikinci en popüler web sitesi olarak belirtilmektedir. Söz konusu platform içerisinde bireyler günde ortalama olarak 9 dakika vakit geçirmektedir. Sizler de bu günümüz dünyasının en popüler uygulamalarından ve web sitesinden olan Youtube üzerinde nasıl reklam verilir sorusunun cevabını arıyorsanız, işte bu yazımız içerisinde yapmanız gereken tüm adımları görebilir ve kolaylıkla reklam verebilirsiniz.
İlk Adım Youtube Kanalı ve Google Ads Hesabı Oluşturmak
Araştırmalar sonucu elde edilen bilgiler ışığında Youtube platformunda reklam vermek için yapılması gereken ilk şey bir Youtube kanalı oluşturmaktır. Bu aşamadan sonra ise Google Ads hesabı açmak ardından gelen bir işlem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu oldukça temelden başlamak olarak belirtilebilmektedir. Söz konusu bu aşama bireylere göre tamamlandıktan sonra ise diğer adımlara geçilebilmektedir.
Vermek İstediğiniz Reklamı Yüklemek
Gerekli olan tüm profil açılımı tamamlandıktan sonra ise ikinci adım olarak vermek istediğiniz reklamı Youtube platformuna yüklemek işlemine geçilebilmektedir. Bu adım Youtube kanalınız açıkken yapılmaktadır. Kişisel Youtube paneli içerisindeyken sağ üst köşe kısmında yer alan küçük video kamera butonuna tıklamalısınız.
Bu tıklama işleminden sonra ise karşınıza iki adım çıkmaktadır. Bu adımlar ise video yükle ya da canlı yayın yap şeklindedir. Reklam yüklemek için yapmanız gereken video yükle butonuna tıklamaktır. Burada söz konusu reklamın ya da bir diğer deyiş ile videonun kimler tarafından görülebileceği de seçilebilmektedir.
İster herkese açık isterse de zamanlanmış bir şekilde farklı seçenekler yer almaktadır. Bilindiği üzere Youtube’da nasıl reklam verilir seçeneğinin bu aşaması tamamen sizlerin isteğine bağlı bir şekilde ilerlemektedir. Eğer söz konusu yüklediğiniz videoların özel bir şekilde yayınlanmasını istiyorsanız ona göre bir butonu seçmeniz gerektiğini unutmamalısınız. Bu bilgilere ek olarak yüklenen videonun kimlere açık olmasının istenmesi seçeneği, ilgili video yüklendikten sonra da değiştirilebilmektedir.
Kendinize Ait Bir Kampanya Oluşturmak
Şimdi sıra kendinize ait bir kampanya oluşturmakta. Bu aşamayı tamamlamak için Youtube platformundan çıkıp artık Google Ads platformuna geçmeniz gerekmektedir. Google Ads üzerinden kendinize ait bir kampanya oluşturabilirsiniz.
Sıradaki aşama için ekranda sol tarafta bulunan menü içerisinden kampanyalar butonuna tıklamak gerekmektedir. Açılacak olan sayfa içerisinde büyük bir artı işareti yer almaktadır ve burada yeni kampanya ekle seçeneği tercih edilmelidir. İşte böylelikle kendinize ait bir kampanya yaratabilirsiniz.
Hedeflerinizi Belirlemek
Araştırmalara göre bakıldığında herhangi bir hedef belirlemek aslında zorunlu bir adım değildir. Google Ads platformu herhangi bir hedef belirlemeden de devam etmenizi sağlamaktadır. Fakat bilindiği üzere hedef belirlemek reklam kampanyanız için iyi bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Söz konusu hedef belirlemenin farklı seçenekleri olduğu görülmektedir. Bu seçeneklere örnek olarak ise satış, potansiyel müşteri bulmak, web sitesi trafiği, ürün ve marka değerlendirme, markanın tanınırlığını arttırmak, markaya erişimi kolaylaştırmak, uygulamanın tanımını yapmak verilebilmektedir.
Sizler yukarıda belirtilen bu hedeflerden birisini seçtiğiniz takdirde, Google Ads platformu sizlerin reklamına en uygun kampanya ayarını belirleyebilmekte ve sizlerin önerisine sunmaktadır. Bu önerilerden birisini seçmek ise sizlere kalmaktadır.
Kampanyanın Türünü Seçmek
Youtube platformu reklam vermenin aşamalarında ise sırada kampanyanın türünü seçmek yer almaktadır. Aslında bu kampanyanın türünü seçmek konusunun asıl amacı reklamın nerelerde görülür olmasını sağlamaktır.
Genel itibari ile reklam kampanyasının türünü seçerken video butonu tercih edilmektedir. Söz konusu bu kampanya türü Youtube platformu içerisindeki kullanıcıların hepsine ulaşmanızı ve tanınırlığınızı arttırmanızı sağlamaktadır.
Reklamın Formatını Seçmek
Söz konusu reklamın formatını seçmek bir başka deyiş ile reklamın nasıl gösterileceğini gösterim biçimini seçmek şeklinde açıklanabilmektedir. Buradan da anlaşıldığı üzere oldukça önemli bir adım olarak karşımıza çıkmaktadır. Reklam formatını belirmek için seçenekler ise aşağıdaki gibi sıralanabilmektedir.
- Atlanabilir reklam formatı,
- Atlanamaz yayın içi reklam formatı,
- Bumper reklam formatı,
- Sponsorlu reklam formatı,
- Overlay reklam formatı,
- Gösterim reklam formatı.
Bu reklam türlerinin seçilmesinden sonra ise sizlere reklamların hangi sıra ile gösterilmesi gerektiği seçeneği de sunulmaktadır. Bu ayarlama sizlere bırakılmaktadır. Sıralı olan videoların reklam sırasının ayarlanması ile birlikte Youtube kullanıcılarına reklamı sıralı bir şekilde aktarması sağlanmaktadır. Söz konusu bu sıralı reklamlar genel itibari ile atlanamayan yayın içi reklam ve bumper reklam formatlarında işleyişini göstermektedir.
Kampanyayı Ayarlamak
Bilindiği üzere Youtube’da nasıl reklam verilir sorusuna bir diğer cevap farklı reklam kampanyalarının da aynı anda düzenlenebileceği şeklindedir. Bu neden ile kampanyaların düzenli bir şekilde organize edilmesi gerekmektedir.
Kampanyaları ayarlama aşaması reklam hedefinin değiştirilmesine olanak tanıyan son aşama olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu aşamada kampanyanıza bir isim verirsiniz ve performansının nasıl bir düzeyde olduğunu gözlemleme şansına sahip olursunuz.
Anahtar Kelime ve Konu Seçmek
Peki Youtube’da reklamlar hangi videolarda gösterilir? Söz konusu bu sorunun cevabını da sizler ayarlayabilirsiniz. Başlıktan da anlaşıldığı üzere kendi kampanyanıza ya da başka bir deyiş ile reklamınıza belirli anahtar kelimeler vermeyi unutmamalısınız. Reklamınıza vereceğiniz bu anahtar kelimeler videonuzun hangi videolar içerinde gösterileceğini de belirlemektedir.
Kendi markanızın ya da hedef kitlenizin ne olduğunu belirledikten sonra bu aşamada verilecek olan anahtar kelimeler de bunlara yönelik olmalıdır. Google Ads platformu aracılığı ile pazarlamakta olduğunuz ürünlerinizin web sitesi paylaşılır ve buradan kolay bir şekilde bazı anahtar kelimelere ulaşım sağlayabilirsiniz.
Bilindiği üzere her bir konu ayrı ayrı sonuçları azaltmak için alt kategorileri içermektedir. Seçmiş olduğunuz video konularına göre açılan alt başlıklardan birisini de belirleyebilir ve hedef kitlenize reklamınızın ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Reklam Videosu URL’sini Yapıştırmak
Youtube platformuna reklam yüklemek için Google Ads platformundan çıkıp tekrar Youtube platformuna dönmelisiniz. Bu aşamada reklamın kendi bağlantı adresini kopyalamak için Google Ads platformundan çıkmadan önce kendi Youtube videonuz adı yazan yere URL kopyalanmalıdır.
Bu aşama reklam yüklemenin son aşaması olarak karşımıza çıkmaktadır. Youtube’da nasıl reklam verilir sorusu böylelikle detaylı bir anlatıma kavuşmaktadır. Url kopyalandıktan sonra yapılması gereken işlemlerinizin doğruluğunu kontrol etmektir. Bu kontrol sonrasında herhangi bir hata tespit edilmiş ise düzeltilmelidir. Fakat bir hata yoksa onaylama işlemi yapılmalıdır. Bu onaylama işleminin ardından vermek istediğiniz reklamlar ilgili platformdaki videolarda gösterilmeye başlamaktadır.