BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > 6 Adımda Basın Bülteni Nasıl Yazılır?
basın bülteni

6 Adımda Basın Bülteni Nasıl Yazılır?

Bir firmanız varsa ve markanızın ya da ürünlerinizin haberlerinin medyada yer almasını istiyorsanız, etkili basın bültenleri oluşturmanız büyük önem taşıyor. Peki bir basın bülteni nasıl yazılır? Basın bülteni ne kadar uzunlukta olmalı? Ne tür bilgiler içermeli? Basın bültenleri genel olarak PR ajanslarının uzmanlık alanına girmektedir. Şimdi etkili basın bülteni oluşturma konusunu 6 adımda ele alalım:

ADIM 1: Basın bülteninde hangi açıya odaklanacağınızı ve hangi gazetecileri ele alacağınızı iyi belirlemelisiniz. Bu anlamda basın bülteni yazarken düşünülmesi gereken en önemli şey, hedef kitledir. Örneğin bir hedef kitlenin dikkatini çekecek bir bülten, diğerinin dikkatini hiç çekmeyebilir. Bunun için de hedeflediğiniz farklı kitleler için farklı bültenler hazırlamalısınız.

ADIM 2: Basın bülteninin yapısını doğru oluşturmalısınız. Örneğin basın bülteninizin başarılı olabilmesi için akılda kalıcı ve ilgi çekici bir başlıkla yazılması gerekmektedir. Bu başlığa bağlı olarak insanlar sizin metninizi okuyup okumamaya karar verirler. Başlığı kısa tutmak ise her zaman işinize yarayacaktır. Okuması gözü yormayan başlıklar çok daha dikkat çekici ve akılda kalıcı olurlar. Şimdi bülteninizde yer alacak alanları kısımlarına göre inceleyelim:

  • Giriş kısmı: Basın bülteninizde 5n1k’ ya cevap verin, çünkü basın bülteninizin ikinci en önemli kısmı burasıdır. Giriş kısmı okuyucuların en önemli sorulara cevap aradığı bölümdür. Haberin ne hakkında olduğunu, kimin dahil olduğunu, ne zaman ve nerede olduğunu ve neden bu kadar önemli olduğunu bu kısımda aktarın. Giriş kısmınız ilgi çekmek için yeterince uzun, ancak okuyucuyu merak ettirecek kadar da kısa tutulmalıdır.
  • Gelişme kısmı: Bu kısım haberinizin ana gövdesini oluşturduğu için en önemli detayları bu kısımda anlatmalısınız. Gelişme kısmı 2-5 paragraftan oluşmalı, istatistik ve rakamlarla desteklenmelidir. Okuyucuların dikkatini daha fazla çekmek için bu kısmı fotoğraf veya video gibi görsellerle zenginleştirmeniz yararınıza olacaktır.
  • Kaynak: Basın bülteninizi dış kaynaklara dayandırmanız halinde alıntı yaptığınızdan emin olun. Bu şekilde izleyicilerinizin gözünde daha güvenilir olacaksınız.
  • Ayrıntılar: Okuyucuların bu basın bülteninin neden haber değeri taşıdığını anlaması için gerekli detayları onlara sunmalısınız.
  • Alıntılar: Bülteninize farklı bir bakış açısı getiren alıntılar, yazınızı daha ilginç ve okunaklı kılar.
  • İletişim bilgileri: Gazetecilerin size ulaşmaları için iletişim bilgilerinizi eklemelisiniz, çünkü gazeteciler sizinle röportaj yapmak veya ek sorular sormak isteyebilir.
  • Hakkında: Yazdığınız içerik gazetecilerin dikkatini çektiyse büyük olasılıkla sizle ilgili daha fazla bilgi edinmek isterler. Hakkında bölümünü ekleyerek şirketiniz veya sizinle ilgili herhangi bir ek bilgiye ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

ADIM 3: Haber değeri taşımayan hikayelere dikkat edin. Yazdığınız bülten, şirketiniz dışındaki insanların da dikkatini çekmeli. Eğer çekmiyorsa başka bir konu veya hikaye bulmanız daha çok işinize yarayacaktır. Aşırı resmi dil kullanımı bülteninizi sıkıcı hale getirir. Konuşma dili kullanmak en doğrusu olacaktır. Kişisel tanıtım yapmak amacıyla müşterinizle ilgili bir hikâye yazmak da basın bülteninizi daha başarılı yapacaktır.

ADIM 4: Basın bülteni örneklerini iyi inceleyin. Bu anlamda daha önceden yazılmış olan basın bültenlerini incelemeniz öğrendiklerinizi pekiştirmenizde yol göstericiniz olur. Örnekleri inceleyerek kendi basın bülteninizi daha kolay yazabilirsiniz.

ADIM 5: Basın bültenini göndereceğiniz zamanı iyi belirlemelisiniz. Basın bülteninizi doğru zamanda göndermeniz maksimum sayıda medya yansıması almak adına çok önemlidir. Editörler genellikle haftanın başlarında hikaye yayınladıkları için, Salı günü göndermek daha doğru bir tercih olacaktır.

ADIM 6: Basın bültenini dağıtma yönteminizi iyi seçin. Haber ajansları ya da basın mensupları ile yakın ilişkileriniz yoksa bülteninizin medyada yer alması zorlaşabilir. Bunun için en hızlı ve ucuz bir yöntem olarak bir PR ajansından hizmet almanız yerinde bir hareket olacaktır.

Sizi Arayalım