BİZİ TAKİP EDİN

BİZİ ARAYIN: 0212 400 08 24

 > Blog  > Hashtag Nedir? En Etkili Hashtag Nasıl Kullanılır?

Hashtag Nedir? En Etkili Hashtag Nasıl Kullanılır?

Terimin günlük sözlüğümüze girdiği noktadan bugüne kadar sürekli, hatta bazen aşırı olarak kullanıldığını görüyoruz. Hashtag kelimesi artık sosyal ağlarında sıklıkla kullanılıyor.

Ama belki de herkes hashtag’ın ne olduğunu, ne için kullanıldığını ve hepsinden önemlisi nasıl kullanılacağını tam olarak bilmiyor olabilir.  Hepimiz, giderek daha az, çevrimiçi iletişim kurmak için sosyal ağları kullanıyoruz: hashtag kavramı, tam da bir fikri ifade edebilen belirli etiketler oluşturma ihtiyacından, bir söyleme biçiminden doğar. Daha sonra ayrıntıya gireceğiz, şimdilik hashtag kelimesini, anlamını ve web dünyasındaki görünümünü inceleyelim.

Hasttag Nedir?

Seo danışmanlığı ile profesyonel düzeyde uğraşanlar ve hatta basit bir kullanıcı olarak internette gezinenler bile her gün etiket kavramı ile mücadele veriyor. “Hashtag” terimi, Sosyal Ağlar, Uygulamalar veya diğer web hizmetlerinde belirli bir konu veya içerikteki bir veya daha fazla içeriği düzenleyen bir etiketi belirtmek için kullanılır. Genel olarak hashtag’ların geçmişi, işlevleri ve kullanımı hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız Wikipedia hashtag sayfasına göz atmanızı tavsiye ederiz.

Terimin anlamı göz önüne alındığında, bir hashtag’in kullanışlılığına bakalım: çünkü burada bile, genellikle kafa karışıklığı yaratılır. Hashtag’in başlangıçta Twitter için göründüğünü, kilit konuları oluşturmak için 2007 yılından itibaren kullanıldığını ve daha sonra Facebook, Instagram ve Google Plus gibi diğer sosyal ağlara yayıldığını söyleyebiliriz. Bir hashtag oluşturduğunuzda, kullanıcıların daha kolay bulabilecekleri bir konuya hayat vermiş oluyorsunuz.

Neden Hashtag Kullanmalısınız?

Bir konuyla ilgili tüm gönderileri, incelediğim sosyal ağ aramasında hash # ile önüne gelen söz konusu konuyu girerek görüntüleyebileceğim.

Bütün bunlar, örneğin meydana gelen olayları takip etmek için de çok kullanışlıdır; bu nedenle Cumhurbaşkanı seçimi gibi önemli olaylar olduğunda #hukuk #demokrasi #seçim hashtag’i çok popüler oluyor ve sosyal medyada gerçek zamanlı haber almak isteyen herkes benzer bir arama anahtarına girebiliyor.

Sosyal aramada filtreler oluşturun:

Hashtag kavramını hala anlamadıysanız, sosyal ağı büyük bir alışveriş merkezi olarak hayal edin; Hepimiz alışveriş yapmak için oraya gidiyoruz ve aradığımızı kolayca bulmayı umuyoruz. Ev için alışveriş yapmamız gerekirse, gıda sektörümüz var; kışlık kazak almak istersek giyim departmanımız olur; Yeni bir buzdolabı ararsak ev aletlerine gideriz. Hepsi doğrusal; peki, büyük bir alışveriş merkezine gidip her şeyi karıştırdığınızı hayal edin. Beyaz eşya bölümünde kot pantolon ve kuru makarnanın yanında meyve. Böylesine kafa karıştırıcı bir alışveriş merkezine geri döner miydin? Hashtag’ler tam olarak bunun için kullanılır: bir dünyada, kullanıcı sayısı, bilgi ve etkileşim açısından kelimenin tam anlamıyla bir orman olan sosyal medyanın dünyasına bir düzen koymak için. Hashtag’ler, yalnızca bizi ilgilendiren konuları ve temaları oluşturabildiğimiz, bulabildiğimiz ve takip edebildiğimiz için filtrelerdir. Metinler ve fotoğraflar gibi çeşitli türlerdeki içerikleri kataloglamak için etiketler, sosyal medyayı profesyonel bir şekilde kullananlar için de yararlıdır: uygun şekilde seçilmiş hashtag’ler, örneğin bir Instagram gönderisinin beğenilerini artırmaya yardımcı olabilir.

Sosyal Medya’da Hashtag Kullanımı

Hashtag kullanmak için ipuçları;

  • Bir hashtag’e boşluk veya noktalama işareti varsa, sistem düzgün çalışmaz.
  • Herkese açık bir hesapta bir hashtag ile Tweetlerseniz, bu hashtag’i arayan herkes Tweetinizi bulabilir.
  • En iyi uygulama olarak Tweet başına en fazla 2 hashtag kullanmanızı öneririz, ancak bir Tweette istediğiniz kadar hashtag kullanabilirsiniz.
  • İlgi alanlarınıza göre içerik ve hesapları keşfetmek için arama çubuğuna bir hashtagli anahtar kelime yazın.

Twitter’da Hashtag Kullanımı

  • İnsanlar, Tweet’lerinde alakalı bir anahtar kelime veya kelime öbeğinden önce hashtag simgesini (#) kullanarak bu Tweetleri kategorize eder ve Twitter aramasında daha kolay görünmelerine yardımcı olur.
  • Herhangi bir mesajdaki hashtag uygulanmış bir kelimeye tıklamak veya dokunmak size o hashtag’i içeren diğer Tweetleri gösterir.
  • Hashtag’ler bir Tweette herhangi bir yere eklenebilir.
  • Çok popüler hale gelen hashtagli kelimeler genellikle trend olan konulardır.

Instagram’da Hashtag Kullanımı

Instagram’daki Hashtag’ler, profilinizdeki takipçilerinizi ve hedef kitlenizi artırmanın en iyi yollarından biridir. Bunları doğru şekilde kullanmak, markanızı (veya kişisel markanızı) geniş ve segmentlere ayrılmış bir kitleye göstermenize yardımcı olacaktır.

Aslında, hashtag’leri doğru şekilde kullanmak, takipçiler ve katılım (içeriğinizle kullanıcı katılımı) açısından% 50’nin üzerinde maksimum dönüşümü elde etme olanağına sahip olacaksınız.

Çeşitli hashtag türleri ve bunların belirli bir hedef kitleye yazışmaları arasındaki farkı anlamak, orta / uzun vadede daha etkili sonuçlar elde etmenize yardımcı olabilir.

Pinterest’te Hashtag Kullanımı

Pinterest’teki arama, arzularımız doğrultusunda sonuçlarıyla bizi her zaman şaşırtabilen karmaşık ama hoş bir algoritma üzerinden çalışır. Ve bu araştırma yöntemi değişmeyecek: kesin. Şimdiye kadar yaptığınız gibi aramalardan ve ilgili sonuçlardan zevk almaya devam edebileceksiniz.

Arama çubuğuna bir hashtag girdiğinizde (veya bir açıklamada bulunan bir hashtag’e tıklayarak), onu içeren yayınlanmış pinler size kronolojik sırayla döndürülecektir: bu nedenle bu tür arama, en yeni içeriği tercih edecektir (standart aramanın aksine çeşitli kriterleri dikkate alır)!

Resmi kılavuza göre, iyi çalışması için hashtag’ler pin açıklamasının sonuna eklenmelidir: bu aslında etkili ve yararlı oldukları düşünülen tek yerdir.

En İyi Hashtagler Nasıl Bulunur?

Hashtag, karma “#” ile başlayan bir veya daha fazla kelimeden oluşur ve bir anahtar kelime gibi çalışır: insanların ilgilendikleri konuları ve konuşmaları bulmasına olanak tanır. Bunlar, tüm potansiyel Instagram takipçilerinizin navigasyonunu aydınlatan işaretlerdir.

Instagram hashtag’leri Google’da anahtar kelimeler gibi çalışır. Bu nedenle, sektörünüzle ne kadar çok hashtag alakalı olursa, hedef kitlenize ulaşma şansınız o kadar artar.

Kiminle konuşmak istediğinizi bilmiyorsanız, sonunda boş bir odada yankılanan sesinizin yankısıyla konuşacaksınız. Önce hedef kitlenizi inceleyin ve oradan genellikle hangi kelimeleri kullandıklarını izlemeye başlayın. Yayınlayacağınız her gönderi için, içerikle alakalı, hedef kitlenizle alakalı ve görselle alakalı kelimeleri seçmeniz gerekecektir.

Instagram’da düzenli olarak gönderi paylaşmaya başladığınızda, aynı hashtag’leri her zaman kullanamazsınız. Öncelikle Instagram algoritması bundan hoşlanmadığı için ve ikincisi, içeriğiniz farklı konuları ve girişimleri kapsayacağı için her zaman aynı hasttagleri kullanamazsınız Gönderilerinizde kullanmak için hashtag grupları içeren listeler oluşturmanız gerekecektir.

Instagram’ın arama işlevini kullanın. Gönderinizle alakalı anahtar kelimeleri girin, hashtag sekmesini seçin ve önerilenler arasından seçim yapmaya başlayın. Aşırı popüler hashtag kullanma arzusuna kapılmamaya dikkat edin, çünkü bunlar içeriğinizi viral hale getirebilirler, ancak aynı zamanda süper rekabetçidirler. İçeriğiniz hızla kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

Sektörünüzdeki etkileyicilerin kullandığı hashtag’leri arayın. Hangi hashtag’leri kullandıklarını ve hangi sonuçları aldıklarını anlamak için rakiplerinizi izleyin. Rakiplerinizin takipçilerinin sizin potansiyel takipçileriniz olduğunu unutmayın. Bu nedenle, dinleyicilerinizin neyi sevdiğini duymak için durun ve bunu kendi yararınıza kullanın.

Listelerinizin uygulanması ve güncellenmesindeki tutarlılık, statik bir profil ile büyüyen ve kendisini bilinir kılan bir profil arasındaki farkı yaratacaktır. Zamanla, her gönderi paylaştığınızda kullanmak için bir hashtag kitaplığı oluşturabilmelisiniz.