Instagram’da Mavi Tik (Sayfa Doğrulama) Nasıl Alınır?
Instagram’da doğrulama sürecinden geçmek ve mavi rozeti almak için federal ve küresel medyada bahsedilmeniz gerekiyor. Instagram’daki doğrulanmış rozet, profilinizi önemli ölçüde vurgulayacak ve hesabınıza daha fazla güvenilirlik sağlayacaktır.
Mavi rozetin avantajlarından biri de, 10 binden az abonesi olan hesaplar için bile Hikâyelere bağlantı ekleyebilmesidir.
Mavi Tik Ne İşe Yarıyor?
Instagram doğrulaması nedir? Instagram hesabınızı;
- tanınmış bir şahsiyet,
- ünlü veya
- küresel markanın
gerçek varlığı” olarak oluşturmak anlamına gelir. Instagram tarafından doğrulanmış bir hesabınız var ise; doğrulanmış bir rozet alır. Kullanıcı adınızın yanında görünen ve küçük bir onay işareti olan mavi bir işarettir. Kişisel bir hesap veya bir işletme hesabı fark etmez her ikiside doğrulama için kullanılabilir.
Mavi kontrol ne işe yarar ?
- İnsanların sahte hesaplardan kaçınmasına yardımcı olur.
- İnsanların takip etmek istedikleri markaları yada tanınmış kişileri kolayca bulmalarına olanak sağlar.
- Profilinizde ve gömülü gönderilerde olduğu gibi aramada da görülecektir.
- İnsanların aradıkları kişi ve markalar için mavi rozet gerçek kişi hesabına ulaşmalarına yardımcı olur.
Örnek vermek gerekirse birçok ünlünün hayran hesaplarıda var ve bazen ayırt etmek çok zor olabiliyor. Mavi rozet bu farkı bir çırpıda anlamanıza yardımcı olur. . Markalar için, gök gürültüsünü ve takipçilerinizi çalmaktan kaçınmaya yardımcı olabilir.
Bunun ötesinde, biraz da olsa bir statü sembolüdür. Sonuç olarak , Instagram’ mavi rozet veriyorsa artık siz takip edilmeye değer biri olmuşsunuzdur.
Instagram’da Mavi Tik Almak İçin Neler Yapılabilir?
Ulaşılması kolay olsaydı, imrenilen mavi çeki göze alınmazdı. Instagram doğrulaması ne için var. Elbette kamu yararına olarak gördüğü hesaplar için mavi rozet ayrımı var. Daha açık yazmak gerekirse;
halka açık bir figür olmalı hesabınız yada ünlü veya küresel bir marka olmalısınız.
Ağın Hizmet Şartlarına ve Topluluk Kurallarına uymalısınız. Instagram’ın web sitesinde detayları var. Bizde burada basit olarak yer verelim.
Açıkçası, olduğunu söylediğin kişi olmalısın. Yani gerçek kişi, tescilli işletme veya marka.
- Benzersiz olması gereken bir sayfa olması ilk şart,
- Halka açık herkes arafından görülebilir olması gerekiyor.
- Tam bir biyografiniz, profil fotoğrafınız ve en az bir gönderiniz olmalıdır.
- Instagram, doğrulanmış hesapların bilinirliği yüksek, çok aranan kişiler yada marka olması belki birde varlığı temsil ediyor olması demeliyiz.
- Facebook’ta zaten doğrulanmış bir rozetiniz varsa bile bu yeterli değildir. Instagram’da doğrulanmaya uygun olacağı anlamına gelmez. . Facebook’ta hesap doğrulanmak Instagrama’a göre daha kolay.
Facebook, küçük işletmelere ve kuruluşlara doğrulama izni verir ancak Instagram ise;
- kamu yararına olan
- taklit edilme olasılığı yüksek
- dikkate değer
hesaplara doğrulanmış bir rozet vereceğini söylüyor.
İşletmeler İçin Mavi Tikin Önemi Nedir?
İşiniz için sosyal medya hesaplarını yönetmeye gelince, araştırma, planlama ve yayınlama sıkıcı görünebilir. Ancak eğlenceli gönderilerin arkasındaki lojistik ve yönetim adımları, işletmenizi tanıtmak ve güçlü bir çevrimiçi varlık oluşturmak için temel bileşenlerdir.
Ve nihayetinde, izleyicilerinizle daha iyi bağlantılara yol açarlar. Neyse ki, sosyal medyanın sıradan kısımlarını biraz daha kolaylaştırmanın yolları var. Ancak önce yapabileceğiniz en önemli şeylerden biri çevrimiçi olarak doğrulanmaktır. İster kişisel hesabınız, ister işletme hesabınız veya her ikisi birden, profil adının yanında o küçük “onay işaretinin” bulunması çok önemlidir.
Herhangi biri çevrimiçi olarak size veya şirketinize baktığında anında sosyal kanıt ve güvenilirlik sağlar. Doğrulama ayrıca ağ oluşturmaya veya şirketinizi güvenilir bir seçenek olarak sektörünüzün ön saflarına itmeye yardımcı olabilir. Doğrulanmak oldukça zor olabilir ve biraz zaman alabilir, ancak kesinlikle mümkündür. Ve buna değer.
Ama belki zaten doğrulanmayı denediniz ve reddedildiniz. Ya da belki nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuzdur. Beyonce gibi büyük bir takipçi kitleniz yoksa doğrulanmış bir hesap olmak için biraz bağlılık ve deneme yanılma gerekir.
Bir işletme mavi tik sahibi ise keşif kısmında daha çok yer alır ve arama butonuna butik dahi yazılsa hızlı şekilde size ulaşılır. Günümüz tanıtım devrinde iyi bir ürünün iyi bir reklama da ihtiyacı var.
Peki, Instagram’dan onaylı hesap alabilmek için neler yapılmalı?
Küçük adımlar ile başlayın, Instagram nedir? Bu soru ile başlamak strateji oluşturmanız için en önemli noktadır. Aktif olun, profilinizi optimize edin. Kurumsal bi hesap açın. Kaliteli görsel içerik kullanın. Instagram ve facebook farklıdır. Hasttag’ler çok önemlidir. Takipçi sayısı artması için hileye başvurmayın. Hedef kitlenizi iyi tanıyın. “Hikâyeler”, videolar, IGTV: kullanıcılarınızın kesinlikle ilgisini çekecektir.
Zamanım yok diyorsanız hemen bir uzmandan destek alın.